Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

He he he! Måtte bare le av den.

Slik ordlyden er så tror jeg også den blir “grisestor”. Kan ikke huske å ha opplevd at det blir forhåndsvarslet i selve offentliggjørelsen av en planlagt emisjon at det vil bli en større en normal rabatt pga indikasjoner potensielle kjøpere har gitt input på i samtaler de har hatt i forkant.

Jeg tipper 13 - 14.-

2 Likes

Hva er selskapet verdt på 15 kr inkl nye aksjer?

Du frykter at noen har fått kikke i dataene og tenker «njet»?

Det tror jeg kan være in the ballpark, ja.

Sjakktrekk å gå ut før budrunden og si at her blir det billigsalg. Null tillit blant de institusjonelle investorer.

2 Likes

Var vel som forventet dette, dessverre. Biotech finaniseres av emisjoner og når selskapet da igjen ikke klarer å holde guidingene de går ut med, så blir dette frustrerende greier.

Skuffende av ledelsen at de ikke tar mer skin in game selv, noe som vitner om lite tro på selskapet internt etter min mening, selv om det delvis kan forklares med at man ikke burde ha alle eggene i en kurv.

NANOV har dessverre gått opp løypa slik at jeg fremover kommer til å holde meg unna pre kommersielle biotech’s. Ser lite oppside i risk/reward med å bli med hele løpet, som har vært tilfelle med NANOV.

6 Likes

Tviler på det, men hvis det går som en and, etc. Det er ingen erfaringsmessig grunn til å anta at de vil overprestere. Bevisbyrden ligger på dem.

Du har sett Archer-data skjønner jeg?

Jøss. Og du som var så positiv for 1-2 år siden. Skal du miste troen på nanov nå? Det er jo intet annet enn REK og treg innrullering, mest på grunn av Covid, som har gjort at ting har tatt så lang tid. Betviler du Betalutin og plattformen selskapet bygger?

Det som blir mest interessant nå er om de har måtte gå ut til kortsiktige “spekulanter” for å skaffe midler hvis eksisterende eiere har lukket lommeboken. Da kan det bli volatilt etterpå.

Og, kommer det ett stop-loss ras ved åpning hvis rabatten er betydelig?

Spennende.

Er du inneforstått med at kursen kan bli 16-18NOK nå eller? Bare lurer, siden du var så opptatt av å ta meg på det?

Jeg var muligens litt for optimistisk?

Håper de lander, ikke så mye under 16 iallefall🤮

1 Like

Nei, jeg godtar ikke kurser under 18. Ikke f!!

Dette er name of the game, ledelsen suller bort gode muligheter og kjører nada penger inn i det selv. Hakket bedre forvaltet enn TRVX, men klønete å ikke smi mens markedet er der.

Men å tro at det kliniske blir like håpløst fordi en biotek-aksje svinger 60 % fra måned til måned vitner om at noen er i feil sektor med pengene sine.

Jeg har et evighetsperspektiv på NANOV, men for de som er all in og har alle eggene i denne kurven er det en vanvittig prøvelse å se på ferden underveis. For håpe de fleste evner å løfte blikket mer enn tre måneder frem, men ja, under 16 kroner er passe sannsynlig.

3 Likes

Den kommer ikke til å ende på 18 i det markedet vi er inne i nå. Er redd for at rabatten kommer til å bli stor denne gangen.

Ikke jeg heller. Vanlig er 20-40% rabatt, så det kan bli stygt. :see_no_evil:

1 Like

Sluttproduktet blir nok bra og gevinsten til slutt er sannsynligvis verdt det, det er vi enige om.

Men de som styrer skuta skal være veldig glad for at dataene er så bra som de er, og at man er på oppløpet, ellers tror jeg ikke emien hadde løst floka og resultatet hadde blitt BUST.

Kalddusj selskapet NANOV, slutter aldri å overraske med dårlig timing.

Hvorfor melder de ikke emisjon før?

1 Like

Det var åpenbart ironi fra min side for å tulle med noe annet. Selvsagt blir den lavere, det skrev de de facto i børsmeldingen.

2 Likes

@Pk2k kan ikke du svare på dette spørsmålet, du som alltid har så reflekterte svar på slike dager

Fordi de er en gjeng med høns :chicken:

Hvem faen skriver ekstra rabatt enn vanlig i en emisjon? Cowboy Laila er føkkings mer diskret :underage:

2 Likes

Det meste skremmende er at det er P2K som referer til mest hyggemeldinger sendt til Skullerud rett i postkassa. Lurer på hvilke meldinger han får nå i dag og hvorfor CEO’ene løper ut døra hver sjette måned…

Hvor leser du dette? Ikke fra børsmeldingen som ble sluppet idag?

1 Like