Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Hadde gjort seg med en conference call og update til aksjonærene pt.

1 Like

Kunne vore værre gutta, og det hadde ikkje vore noko betre da heller.

8 Likes

jeg satser på de henter mer penger etter readout, noe som vil medføre helt andre kursnivåer og dermed en mye mindre utvanning av eksisterende aksjer. Således kan det være smart å øke med 40% nå, så har man allerede posisjonert seg forbi neste emisjon :wink:

1 Like

Jau jau. Blir ikke ny sjark på denne siden av st. hans heller. Bare å smøre seg. Glad jeg er i flymodus imorgen ved børsåpning :face_vomiting:

Men kan vel gå bra til slutt.

2 Likes

Æsj, blir å tape mer penger i morgen.

Men men - det er ikke noe nytt det😂💁

1 Like

Hvis de flytter fram Q4 med en uke, så kan det være fordi de planlegger en reparasjonsemisjon. Såvidt jeg husker, så pleier man å måtte utarbeide prospekter i forbindelse med reparasjonsemisjoner. De vil sikkert si noe om evt. reparasjonsemisjon i meldingen i morgen tidlig.

3 Likes

Håper de dropper rep emi. Eneste det medfører er en lengre periode der kursen holdes ekstremt lavt. Så utgår den på dagen uansett da kursen holder seg under emi-kurs

7 Likes

Dette viser bare hvor beinhardt det å være biotek investor er!
Så ikke denne komme nå. Redd for de tar emi før q4, da det er fint lite nytt å melde om. Vel og bra det får penger på bok, men de må slutte å skrive maximere shareholder value - til nå har de nok kun minimert den for hoveddelen av investorene som har kommet til de seneste årene.

Blir spennende å se hvem som tegner. Healthcap bør tegne mer nå, hvis ikke mener jeg det er en form for rødt flagg. merk jeg solgte noen aksjer forrige, var helfdig med den timingen, fortsatt mange aksjer igjen. Vurderer et kjøp morgenkvisten, og håper de unngår rep emi, så blir vi raskest ferdig med dette rælet og kan se fremover.

1 Like

De burde have skrevet i meldingen i dag om der vil blive en rep. emission eller ej.

Men hva skal diskuteres her fremover, nå som emisjonen er et faktum? Må jo være noe rundt short posisjoner, kursmanipulasjon eller slett arbeid fra skrullerud. Jeg gleder meg.

Tenker det samme. Rep.emi tar vel normalt noe mer tid. Det er vel ryddig å være ferdig med hele emien før ny info kommer (dårlig eller god). Tørr derfor påstå at rep.emi er sannsynlig grunnet flyttet presentasjon.

Med så vanvittig rabatt tror jeg det blir høyst aktuelt med rep.emi!

De flytter Q4 for at det skal være mer enn 30 dager mellom primærinnsidehandel og kvartalspresentasjon. Mener å ha lest at det er et krav.

5 Likes

Jeg har også forstått at reglene er slik.

1 Like

Supern00bt spørsmål:

Mcap i dag: 1.91 mrd
Påfyll av penger i dag: 14 * 19,053,745 = 0.27 mrd
Naiv ny mcap = 2.18 mrd
Nytt antall aksjer: 117,132,125
Naiv ny pris per aksje: 18.6 kr

Skjønner at det ikke er så enkelt, men hvorfor ikke?

Hvorfor mener flere det er gitt at prisen skal under emi?

Edit: Er det så enkelt som psykologien i at noen har fått aksjer til 14 kr stykket, derfor nekter folk å betale mer enn dette på det åpne markedet? Den fundamentale endringen er vel så enkel som i regnestykket mitt over?

2 Likes

Det er vell på ekstraordinær generalforsamling nå i etterkant av rettet emisjon at de avgjør om det blir rep.emi eller ikke. Og da avhenger det vell aller mest av om aksjekursen er over eller under 14kr da. Den var vell 1kr over emisjonskursen ved forrige emisjon og da ble det kjørt rep.emi hvor jeg ble tildelt 100% av det jeg forespurte, som var langt over det jeg forventet :slight_smile:

1 Like


Jøss, her får vi kritikk fra Shareville!

Tipper han ikke leste innlegget til jcp. :joy:

1 Like

« The Company hereby announces that it has allocated 17,857,143 new shares in the Private Placement at a subscription price of NOK 14 per share, raising gross proceeds of NOK 250 million.»

2 Likes