Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Huff, ble lavere enn jeg hadde trodd

Blir ikke mye #filthyrich av det her

2 Likes

Nesten 30% rabatt, er jo helt tragisk😂

2 Likes

CEO kjøpte litt under halvparten av det jeg brukte på aksjer i dag. Symbolsk.

1 Like

Hvorfor kjøpte de akkurat 3.571 aksjer hver? Merkelige greier.

50 000

2 Likes

14 er så ekstremt rabattert. Ser vi det i lys av at de allerede har meldt forsinkelse og at det knist kursen allerde, så er dette tragisk

1 Like

Kursen holdt seg vel over emi i februar i fjor, litt annen stemning da! Vi dundrer nok ned 27-30% i mårra. Neppe noen som kjøper denne over 14 hvis ikke noen er griseheldig med å få solgt i åpningsminuttene i morgen.

Man blir jo ikke akkurat fristet til å investere videre i andre biotech selskaper på Oslo børs når man har vært med på denne seigpiningen her. Hadde jeg plukket flasker i 6 år istedenfor dette her ville jeg satt bedre i det enn nå. Veldig spent på hva ordene «maximize shareholder value» kan oversettes til etter hvert. Google Translate vet ikke…

3 Likes

De hadde ikke råd til mer? Veldig skuffende av Snublerud og de andre i ledelsen .

2 Likes

Ingen som vil hjelpe meg med svar på hvorfor kursen må under 14?

This is Nanov :slight_smile:

1 Like

fordi den naive prisen ikke tar hensyn til at det kommer nesten 18 millioner aksjer som kan ta profitt over 14 kr.

1 Like
  • Emisjonskursen er satt meget lavt.

  • Emisjonen ble overtegnet på et blunk.

  • Nanov er bare 14 Pax unna ferdigstillelse.

  • Så nært målet blir det kamp om å få billige aksjer.

  • Ingen emisjoner legger nå lenger en klam hånd rundt aksjekursen.

  • Baisserne er ikke uventet nå gått tomme for argumenter som har med kapitalsiden å gjøre.

  • NanoV har aldri hatt problemer med å skaffe kapital. Det har tydeligvis ikke markedet forstått.

  • De som deltar på emisjonen gjør et varp!

11 Likes

På den positive siden er ikke tegningsrettene i en evt rep-emisjon omsettbare (se melding).

Så enten blir man med, eller så vannes man ut. Det er ikke mulig å profitere på å sette seg på sidelinjen og selge t-retter (takk og lov er i alle fall DEN biten korrekt håndtert).

Dette burde motivere til deltagelse fra de fleste hvis rep-emi kjøres. Jeg står i alle fall løpet ut, og tegner meg for det som måtte bli tilbydd av emisjonsaksjer. Jeg kjøpte plenty på 10-tallet da coronaen brøt ut, og da var utsiktene mye svartere enn nå.

Har altfor mange kreftcaser i slekta de siste par årene til å ikke bli med på å finansiere videre forskning… :mask:

4 Likes

det er tradisjon

1 Like

Synes det er lite tillitsvekkende at ledelsen har så lite «skin in the game» som de har.

Er det fordi de sitter med hendene fulle av opsjoner? Kjenner ikke til lønnen til Skullerud, men tidligere CEO’s har vel hatt 6m i året? Gitt Skullerud har samme, så handler han for 10% av en mnd lønn før skatt? Ikke akkurat enorm risikoen han tar da.

5 Likes

Spørsmålet jeg stiller meg nå når finansieringen er på plass, er hva som gjør at deltakere i emisjonen har presset inngangen ned til 14. Er det noe med dataene? Burde ikke selskapet ha hentet mer penger når de først foretar en emisjon? Ledelsen kan ikke sitte på noe form av informasjon som «kunne» gitt positiv kursutvikling - da måtte de vel ha ventet for å dra inn 100 mnok til?

En ting vi skal være glade for er kursbildet de siste dagene, ingenting med volum eller pris som tilsier at noen har sittet på info her. Selskapet er tett, det er da enda noe å ta med seg den gangen godmeldingene kommer.

3 Likes

For alt vi vet så kan det være ledelsen sitter på innsideinfo på den positive siden. Da hadde det ikke tatt seg bra ut om de hamstret med alle hender nå. Innsideinfo da tenker jeg feks antall innrullerte eller noe rundt BP. Litt av svaret får vi vell da den 27. februar. Jeg må vurdere om jeg skal delta i rep.emi, er veldig fristende å kjøpe på så lave nivåer. Ingen behov for ny kapitalinnhenting før om 9-12mnd ish. Ekstremt mye spennende som kan skje på den tiden. Kan fort gjøre noen titalls prosent på trade her, 14 pasienter unna ferdig innrullert fase 2 studie og de forbereder BLA. Hmm. Noe som sier meg at de burde gått av børs i Norge og notert seg på NYSE. Det hadde jeg gladelig finansiert.

1 Like

De har vell rundt 60-70 ansatte nå? Litt kjipt om de ansatte skulle begynne å miste tillit til kapitalbasen i selskapet. Hvis de begynner å tvile på om de får lønn ved et tidspunkt x i 2022 så er det negativt både for moral og arbeidsinnsats, og mange ville nok begynt letingen etter nye jobber i større firma. Jeg tror det kan være noe her.

Right, så ikke basert på fundamentale endringer, men på en antagelse om at alle emisjonsaksjene dumpes til samme pris som de ble anskaffet? Gir liten mening for meg, men OK