Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

det er tradisjon

1 Like

Synes det er lite tillitsvekkende at ledelsen har så lite «skin in the game» som de har.

Er det fordi de sitter med hendene fulle av opsjoner? Kjenner ikke til lønnen til Skullerud, men tidligere CEO’s har vel hatt 6m i året? Gitt Skullerud har samme, så handler han for 10% av en mnd lønn før skatt? Ikke akkurat enorm risikoen han tar da.

5 Likes

Spørsmålet jeg stiller meg nå når finansieringen er på plass, er hva som gjør at deltakere i emisjonen har presset inngangen ned til 14. Er det noe med dataene? Burde ikke selskapet ha hentet mer penger når de først foretar en emisjon? Ledelsen kan ikke sitte på noe form av informasjon som «kunne» gitt positiv kursutvikling - da måtte de vel ha ventet for å dra inn 100 mnok til?

En ting vi skal være glade for er kursbildet de siste dagene, ingenting med volum eller pris som tilsier at noen har sittet på info her. Selskapet er tett, det er da enda noe å ta med seg den gangen godmeldingene kommer.

3 Likes

For alt vi vet så kan det være ledelsen sitter på innsideinfo på den positive siden. Da hadde det ikke tatt seg bra ut om de hamstret med alle hender nå. Innsideinfo da tenker jeg feks antall innrullerte eller noe rundt BP. Litt av svaret får vi vell da den 27. februar. Jeg må vurdere om jeg skal delta i rep.emi, er veldig fristende å kjøpe på så lave nivåer. Ingen behov for ny kapitalinnhenting før om 9-12mnd ish. Ekstremt mye spennende som kan skje på den tiden. Kan fort gjøre noen titalls prosent på trade her, 14 pasienter unna ferdig innrullert fase 2 studie og de forbereder BLA. Hmm. Noe som sier meg at de burde gått av børs i Norge og notert seg på NYSE. Det hadde jeg gladelig finansiert.

1 Like

De har vell rundt 60-70 ansatte nå? Litt kjipt om de ansatte skulle begynne å miste tillit til kapitalbasen i selskapet. Hvis de begynner å tvile på om de får lønn ved et tidspunkt x i 2022 så er det negativt både for moral og arbeidsinnsats, og mange ville nok begynt letingen etter nye jobber i større firma. Jeg tror det kan være noe her.

Right, så ikke basert på fundamentale endringer, men på en antagelse om at alle emisjonsaksjene dumpes til samme pris som de ble anskaffet? Gir liten mening for meg, men OK

Dette er jo en kanonemisjon i forhold til hva vi Targovax aksjonærer opplevde. Gratulerer :partying_face:

2 Likes

Kan det være en partner som er tildelt en større emiandel nå og meldes imorgen.

1 Like

Overtegnet?

De har hatt helt rett da :wink:

Ikke så rart når man gir 30% rabatt

7 Likes

Neppe. Da ville de meldt det for å få opp interessen i emisjonen. Eller så hadde de rettet hele emisjonen mot dem.

2 Likes

BP sitter og venter på fase 2 data. De trenger ikke stresse. Så ja, få inn de siste 14 pasientene da! asap!

1 Like

Most promising pipeline ever døde av covid? Altså, det er jo sikkert skralle folk det er snakk om?:frowning:

1 Like

Vi får håpe de nye aksjene blir i hender som vil ha kursen langt opp… og ikke i hender som låner de ut til de som vil ha den langt ned.

Styreformannen Jan Egberts tegnet seg for en halv million kroner i emisjonen i februar 2021. Da var emisjonskursen 22,75. I denne emisjonen tegner han seg for 50.000 kroner til kurs 14. Hmmm……

2 Likes

Hvorfor blev emision ikke meldt da man den 7/1 meldte om forventet senere reaout i H2 2022 ??? Penge spørgsmålet må have være oppe inden man meldte ud den 7/1 !!! Så hvorfor godt 14 dage efter melder man om emision ??? Hvad har ændret sig i disse 2 uger ???

2 Likes

Timingen på emisjoner i selskapet er jeg svært kritisk til og særlig siden feilen gjentar seg gang på gang. Som CFO er Marlene den ansvarlige her og nå syntes jeg det er nok. Er det mulig å stille et mistillitsforslag ved neste generalforsamling? Ledelsen er byttet ut flere ganger og det bør være langt lettere å bytte ut en CFO. Forslaget vil iallfall belyse en betydelig misnøye hos aksjonærer som har vært med i mange år. Det bør vel ikke bli slik at det skal lønne seg å komme inn helt til slutt på målstreken. Kommer å bli langt færre nye selskaper innen sektoren hvis det blir gjengs oppfatning at man ikke bør være med fra start.

4 Likes

Jeg vedder på at selskapet gjør dette for å trygge ansatte om at de kan forvente å ha jobb med lønn ut 2022. Da tenker de ikke på timing.

Håpet var vel at kursen skulle finne styrke igjen. Istedet gikk retningen sørover.

De har hatt gjentatte anledninger til å kjøre emisjoner på rundt 30 kr før rabatt. Og det må kjøres når det er lite børsuro. Et eksempel om jeg husker riktig var ingen emisjon på rundt kr 30 etter interim men noe senere på langt lavere kurs. Nyere eksempler er jo bare for noen uker siden også da over 30 kr før rabatt og med mindre børsuro.

Ok så de skulle kjørt emisjon på 30kr og så sagt «hey forresten vi utsetter til 2h 2022»