Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Tror du tok den :rofl:

1 Like

to whom this private placement was targeted? Who bought it out? HelthCap again?

Takker

1 Like

Hvor mange ganger har du gitt dette rådet siden 2016?

7 Likes

Det kommer vel en emisjon til i sommer/høst…
250 mill holder kun til et par kvartalers drift.

Fortsatt store utfordringer i nær framtid som gjør at de må gi gigarabatt.
Ledelsen gidder samtidig ikke ta noen skikkelig bit selv i emisjonen, selv med gigarabatt.

Lukter som det kommer mer dårlig nytt og at 10 kr er sannsynlig at vil inntreffe før man ser 25 igjen.
Hva sier det tekniske? Er den lange fallende trenden fortsatt inntakt?

2 Likes

Det blir en lang ørkenvandring langs emisjonskursen her nå. Det er vel ikke slik at store aksjonærer kan få mer info, og skuta virker tett så finansiering er jo noe som dessverre for oss småaksjonærer bare må være på plass. Det er endel av ledelsens og styrets oppgave. At det ikke finnes info som gjør at denne kan settes på en høyere kurs eller at noen investorer kunne plukket opp hele emisjonen på kurs 16 gjør meg litt bekymret. Det er vel imidlertid som det har blitt sagt her, at dette er ikke verdt så mye penger for de store gutta før readout og BLA filing er gjort. Denne aksjen er og blir et lodd. Håper vi skraper frem tre like tidlig i 2023.

Ikke bli lurt, vent til aksjene kommer til markedet!

The Offer Shares will be tradable
from registration of the share capital increase in the Norwegian Register of
Business Enterprises (the “NRBE”), expected to be on or about 21 January 2022.

You think HelthCap will start selling EMI shares as soon as they become tradable?

Før emisjonen:
98 078 380m aksjer til 19,5 kr = 1911 MNOK MCAP

Etter emisjonen
98+18 = 116m aksjer til 14 kr = 1624 MNOK -250m cash = 1374 MNOK

29% rabatt. Selv hvis man ikke regner med emisjonspengene, så er rabatten 15%. :see_no_evil:

(Jeg antar det var 98m aksjer før emisjonen og at de ikke har oppdatert nordnet enda, for aksjene er vel neppe i markedet)

2 Likes

No, obviously not.

Companies who join emisions usually have shorts available for instant sales, which they pay back with the offer shares when they are recieved. There is no reason to wait until the offer shares are recieved if you have someone willing to lend you shares.

Jeg fikk i hvert fall økt antall aksjer med 35% i dag. 13,84 i snitt på dagens kjøp. krabbet meg ned på 20,24 i snitt på hele Nano posten. Er sikker på att jeg går bra i pluss på disse aksjene før vi er ferdig med H1 22. Tror det skal mye til att rekruteringen ikke er i mål før den tid. Spørsmålet jeg stilte meg da var. Er kursen høyere enn 20 når det meldes ferdig rekruttert. Jeg mener det, og derav mine kjøp i dag.

Dette er tull. Healthcap har lock up.

Det er vanskelig å tolke deg her? Er det slik at du bare er mellomfornøyd med utviklingen?

1 Like

Haha, alt er glemt når kursen er 20 faktisk. Da blir det feiring ja :rocket::rocket::rocket:

1 Like

Hvor langt frem sikrer de seg med penger på denne emisjonen?

Market cap på 1375 mill er råbillig! Kjøp når det er billig, selg når det er dyrt.

MCAP på 14kr er 1,6 mrd ±, nordnet osv viser neppe emi aksjene enda.

1 Like

PCI mp igjennom akkurat det samme som nano her, tipper de også må ta en cut på 30% i neste emi

2 Likes

De bruker ca 30 mill pr. mnd. De hadde finansiering frem til tidlig august. Så nå har de frem til mars 2023. Vet av erfaring at de henter penger når de har ca 250 mill igjen. Noe som betyr ny emi eller kapitalinnhenting (blir vel diskusjoner om hvordan pengene kommer inn på forumet her fra tidlig august tenker jeg… ) tidlig høst.

4 Likes