Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

I etterpåklokskapens lys er det nok ganske selvsagt at om man kunne fått til en avtale i 2016, så hadde nok det vært det beste alternativet.
Men sett kun i lys av dagens situasjon, så vil jeg tro avtale i høst med bedre betingelser etter 3 mnd avlesning er å foretrekke heller enn avtale nå selv med emisjonen nå.

PS: Utvanning på 200 % er vel ikke mulig – om aksjeantallet tredobles, som jeg antar er det du mener, så er utvanningen 66,66 %.

5 Likes

Senhøstes 2016 så hoppet eg på nanotoget. Alle mine forventninger gikk ut på dato for lenge siden. Eg tenkte at dette kan nok dra ut litt lengre enn kva som blei spådd, men litt blei til mykje. Greit nok, mitt valg å ikkje våge å selge/kjøpe underveis (eg kunne akkumulert veldig mange aksjer), men tok aldri sjansen og tenkte alltid at eg står dette løpet ut, det blir bra til slutt. Men mtp pris/volum den gang kontra no så begynner eg for første gang å bli usikker på om eg faktisk kommer til å gjøre butikk på dette i det hele tatt. Har fortsatt tru på produktet, men kva blir prisen på aksjen til slutt?
Er det en mulighet for at Nano tar produktet hele veien sjølv, eller blir de kjøpt opp?
Aksjen skal mangedobles skal eg få blå tall for å si det forsiktig…

5 Likes

Jeg regner med minst en 20% emisjon til når sommeren er over, og da er vi der at en mcap på 15-20 mrd gir en pris på 110-160 kr per aksje. Om vi får se de kursene igjen skal jeg si meg strålende fornøyd! :moneybag:

2 Likes

Tror de fleste her inne har vært med siden perioden 2015-2018. De fleste vet også potensialet som ligger i Betalutin og plattformen. Men mange er inne pga de tror dette blir easy-money og 10-20-30x på investeringen. Men så er det kanskje slik, som i aksjemarkedet generelt, at småinvestorer lar psykologien vinne. Mange følger kursen flere ganger pr dag og man blir dystopisk når det går ned og grådig når det går opp. Til syvende og sist så handler det om man fortsatt tror på Betalutin og planen fremover for selskapet. Finnes mye annet gøy man kan bruke pengene og tida på enn å følge nanov. De som er her etter kjappe penger faller av på dager som dette, og blir like forbannet om de ser nanov stige igjen. Så kjøper de seg inn igjen på en høyere kurs, og slik går pengene fra småinvestorer til større finansforetak.

7 Likes

De greier ikke å ta dette selv til markedet, er alt for kostbart! Må få inn en større partner som har salgs og markedsapparatet på plass. Det optimale for aksjonærene hadde vært salg men det skjer nok ikke før partner og AA godkjenning.

4 Likes

Nano må jo være tidenes varp om dette stemmer.
Kjøp alt du kan i dag til 13 kr og få igjen minimum 110 per aksje om et års tid.

Lever du som du preiker og er all in i nano?

Om dette stemmer vil jo fremtiden vise.

110-160 kr aksjen er et bullscenario, men det kan jo like gjerne gå motsatt vei. Så derfor er jeg på ingen måte all in her nei :wink:

1 Like

Noen som vet hvor i løypa Copanlisib ligger? Får de fullført og godkjent fase 3 før vi har AA så er vel løpet kjørt…hvis jeg ikke husker feil??

Riktig, du husker feil.
Behørig omtalt på flere caller, men det er kanskje ikke så mange som stoler på noen av uttalelsene lengre, men det er blitt omtalt.

3 Likes

Ok…det har jeg ikke fått med meg. Så det spiller ingen rolle lenger! :+1:

Det enkle svaret er vel at det er ingen som vet dette med sikkerhet

Nei var vel det jeg erindret!..betryggende! :slightly_smiling_face:

Kan være derfor interessen er uteblitt fra eventuelle partnere

Skullerud omtalte dette ganske så grundig på Q3-callen, der kom det mange spørsmål om det kompetitive landskapet. Anbefaler å høre og gjøre seg opp en egen mening om hvordan landskapet ser ut rundt både Cop og andre behandlingsformer i 3L.

3 Likes

Er mer på jakt etter et JA eller Nei på det spørsmålet. Holder ikke med synsing og tolkninger på det stadiet her nå.

Som sagt, tror ikke det finnes en fasit her.

Det man støtter seg på er Marco Renoldi sin mening, og han mener full godkjenning av Copanilisib ikke påvirker prosessen angående godkjenning av Betalutin.

Så blir jo det som TheObserver sier, opp til hver og en hvor mye man kan legge i den uttalelsen

1 Like

Har folk plutselig mistet troa pga en forventet emisjon? Om man har troa på selskapet så er vell dette bare en god mulighet for å snitte ned? Kursen fram til 3mnd data og eventuelt partner/oppkjøp spiller vell liten rolle

5 Likes

Det vel ikke kun emisjonen isolert sett som gjør at folk mister trua. Basert på det jeg har lest ovenfor her legges det vel en del i rabatten som er gitt, samt at innsidere ikke tegner seg for flere aksjer. Dette kombindert med forsinkelse til H2 2022, bidrar til at det tegnes et bilde om at tingenes tilstand er snudd fra positivitet til elendighet. Samt fallende tillit til ledelsen.

Greit nok men syns det er lite betryggende og ikke kunne få et klart svar på dette spørsmålet. Må jo ligge noe fasit hos FDA på dette vil jeg tro!

Det er vel ikke NANOV som velger prisen?