Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Du mener antagelig at ledelsen sitter på viktig innsideinformasjon som er nedslående?

Alt står eller faller med AA, det er en virkelig gull-eller-gråstein milepæl. Så jeg tror det er helt urealistisk med partner før det er avklart. Og det ser jo også ut som at readout må på plass før AA, så da har man et par tidslinjer å forholde seg til.

3 Likes

Den vil nok gå under 14 om nogle dage, så kan man købe der, men vi skal en god begrundelse for sådan en dårlig emission timing og rabat. Hvem arbejder ledelsen for? Hvorfor købte de ikke flere aktier? Bare røv og nøgler med shareholder value og hvad ved jeg.

@InVivo

Dersom styret og ledelse kan handle fritt så ser jeg selvmotsigelsen. Dersom det er noe juridisk relatert til aksjeloven som forhidrer de å delta med volum så ser jeg ikke selvmotsigelsen. Da må de uansett bare sitte på hendene.

Kan primærinnsidere handle fritt volum med aksjer (kjøp eller salg) om de sitter på innsideinformasjon som er kurssensitiv?

Eller er jeg helt ute å kjører her?

Ved readout av 3 mnd data vet man jo om man har nådd de predefinerte målene for effekt og safety som lå til grunn for at man fikk innvilget en pivotal fase 2, så det er VIP`en som partnere ønsker å vite, imo. Også det som ledelsen ved flere anledninger har fortalt at partnere ønsker å se for å skulle inngå avtale… (og forsåvidt også en VIP som bør gi mer value tli en avtale da risiko er betydelig forminsket ifbm den)
(Jeg tror mao ikke man må vente ytterligere 10 mnd på AA innvilges, for å få potesielle partnere til forhandlingsbordet)

6 Likes

@LinPiao

Det kan være de sitter på info som er kurssensitiv uansett om det er positive eller negative som gjør at de er avskåret fra å delta.

Jeg bare slengte ut en tanke da jeg ikke er dreven på aksjeloven. Hadde håpet det var noen her inne som hadde kontroll på den og kunne bekrefte/avkrefte om det var et potensielt scenario.

De deltok, det er poenget.

Og deltagelsen var såpass slapp at de heller burde latt det være

Noen refleksjoner om hvor stor risiko for at AA ikke innvilges ?

Nano er blitt så utvannet at det minner om homeopati.

4 Likes

Du må nesten forhøre deg med Malene CFO.
Er det henne eller CEO eller styret som planlegger tidspunkt, omfang, betingelser for en så “jævlig” dårlig emi med knusende virkning for flertallet av de 10. 000 aksjonærene som higer etter creation of stakeholder values.

Emisjonen ble satt på det som må karakteriseres som krisenivåer, og utrolig dårlig timing. Styret er lovpålagt å handle ut fra selskapets og aksjonærenes beste, og de har da også ramset opp at de har vurdert denne emisjonen som beste alternativ.

Dette kan man da tolke på to måter:

Enten

1: Utrolig urovekkende hvis dette var beste alternativ, dvs det er ingen andre, evt bare ENDA dårligere måter å holde skuta flytende.

Eller

2: Styret anser at verdien av å ha Betalutin som wholly owned asset når dataene kommer, er så overskyggende stor at selv denne siste kamelen er vel verdt for oss aksjonærer å svelge… DET ville være value inflection pointet sitt, det!

Om man tror alt. 2 er halmstrået, livbåten eller den store Planen vil vel avgjøre hvor man stiller seg framover. Selv heller jeg til at alternativ 1 er realiteten i dagens situasjon, men at alternativ 2 er halmstrået styret klamrer seg til.

Et PS: hvis alternativ 2 er realistisk, hvorfor sier de ikke det i vurderingen? "Vi anser at verdien av å beholde Betalutin som wholly owned asset er så stor, at det allikevel vil lønne seg for våre aksjonærer at vi selger nye aksjer på billigsalg og ikke utlensisere eller gå inn i partnerskap nå? "

Why the limbo?

3 Likes

Vi får bare håpe at produktets egenskaper og muligheter, til slutt vil trumfe ledelsens mangel på kapabilitet.:slightly_smiling_face:

1 Like

Ja begge deler er jo i en klasse for seg.

Ganske utrolig at ledelsen og styret ikke har klart å forvalte et fantastisk produkt og unik teknologi på en bedre måte.

Som du sier, halmstrået er at verdien ved å ha et heleid, godkjent produkt er større enn en utvanning på over 200%

4 Likes

I etterpåklokskapens lys er det nok ganske selvsagt at om man kunne fått til en avtale i 2016, så hadde nok det vært det beste alternativet.
Men sett kun i lys av dagens situasjon, så vil jeg tro avtale i høst med bedre betingelser etter 3 mnd avlesning er å foretrekke heller enn avtale nå selv med emisjonen nå.

PS: Utvanning på 200 % er vel ikke mulig – om aksjeantallet tredobles, som jeg antar er det du mener, så er utvanningen 66,66 %.

5 Likes

Senhøstes 2016 så hoppet eg på nanotoget. Alle mine forventninger gikk ut på dato for lenge siden. Eg tenkte at dette kan nok dra ut litt lengre enn kva som blei spådd, men litt blei til mykje. Greit nok, mitt valg å ikkje våge å selge/kjøpe underveis (eg kunne akkumulert veldig mange aksjer), men tok aldri sjansen og tenkte alltid at eg står dette løpet ut, det blir bra til slutt. Men mtp pris/volum den gang kontra no så begynner eg for første gang å bli usikker på om eg faktisk kommer til å gjøre butikk på dette i det hele tatt. Har fortsatt tru på produktet, men kva blir prisen på aksjen til slutt?
Er det en mulighet for at Nano tar produktet hele veien sjølv, eller blir de kjøpt opp?
Aksjen skal mangedobles skal eg få blå tall for å si det forsiktig…

5 Likes

Jeg regner med minst en 20% emisjon til når sommeren er over, og da er vi der at en mcap på 15-20 mrd gir en pris på 110-160 kr per aksje. Om vi får se de kursene igjen skal jeg si meg strålende fornøyd! :moneybag:

2 Likes

Tror de fleste her inne har vært med siden perioden 2015-2018. De fleste vet også potensialet som ligger i Betalutin og plattformen. Men mange er inne pga de tror dette blir easy-money og 10-20-30x på investeringen. Men så er det kanskje slik, som i aksjemarkedet generelt, at småinvestorer lar psykologien vinne. Mange følger kursen flere ganger pr dag og man blir dystopisk når det går ned og grådig når det går opp. Til syvende og sist så handler det om man fortsatt tror på Betalutin og planen fremover for selskapet. Finnes mye annet gøy man kan bruke pengene og tida på enn å følge nanov. De som er her etter kjappe penger faller av på dager som dette, og blir like forbannet om de ser nanov stige igjen. Så kjøper de seg inn igjen på en høyere kurs, og slik går pengene fra småinvestorer til større finansforetak.

7 Likes

De greier ikke å ta dette selv til markedet, er alt for kostbart! Må få inn en større partner som har salgs og markedsapparatet på plass. Det optimale for aksjonærene hadde vært salg men det skjer nok ikke før partner og AA godkjenning.

4 Likes

Nano må jo være tidenes varp om dette stemmer.
Kjøp alt du kan i dag til 13 kr og få igjen minimum 110 per aksje om et års tid.

Lever du som du preiker og er all in i nano?