Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

:man_shrugging::man_shrugging:

20 Likes

Alle norske biotekker oppsummert.

Bare vent ulti,nykode etc🤭

bilde

1 Like

Dette belyser kanskje hvor vanskelig det har vært å rekruttere pasienter de siste 2 årene.
Oppsummering av COVID data for England og Wales, siste 2 år av Dr. Campell.

4 måter å telle dødsfall på:
127 704 døde ut over 5 års snitt.
152 872 døde innen 28 dager etter positiv test.
174 233 døde med COVID-19 merknad på dødsattest.
17 371 døde uten andre underliggende sykdommer.
Snitt alder for dødsfall 82.5 år.
Gjennomsnitt levealder for menn redusert med ca. 7 uker, ca 4 dager for kvinner.

Forventa ca. 50 000 ekstra kreft relaterte dødsfall på grunn av forsinket diagnose, behandlingskøer osv.

Du glemte å ta med det sitatet om at Han også er en nigeriansk prins og at han kun trenger 5000$ for at dette skal snu.

1 Like

Jeg tror hovedproblemet er at ledelsen aldri har klart å bli et samlet team som fungerer sammen . Her sitter de spredt på hver sitt ness rundt i verden og har ingen felles base som samler dem til en god drivkraft .
Hvem sitter samlet i Norge feks ? Regner med det er hovedkontoret i bedriften .

Er jo videre galskap at det skal sitte en hær med ansatte som lønnes med flere mill hver bare for å følge med at det rekrutteres 2-3 pers i mnd . Og det er likså det som foregår aktivt i selskapet . Alt annet er jo parkert de siste årene .

1 Like

Vi skal være litt forsiktige med å kaste kritikk uten å ha innsikten. Det kan være mange prosesser som er i gang / er forkastet / grooming/ … som gjøres…

bl.a var jeg mektig imponert når de klarte å endre på vilkårene på paradigme. Både kriterier OG antall.

Tror noen jobbet hardt og målrettet for å få til det.

29 Likes

Omikron reduserer antall nyinnleggelser i England nå. Tendensen blir klarere og klarere, De er over toppen.

11 Likes

Hva tror dere om kursen videre i dag ?

should rebound to about 15 NOK?

1 Like

macro is shit, doubt it

1 Like

På en sur børs så lukter det videre nedgang… men kan jo bounce litt tilbake. Tror imidlertid 14 blir som et tak å regne frem til en rep.emi er kansellert.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Hadde vært interessant å vite hvor mye av salget som er tvangssalg, men det finnes det av gode grunner ingen tall for. Etter svært optimistiske utsikter for noen måneder siden etterfulgt av et brutalt fall så ville det ilkke være overraskende om mange plutselig befinner seg i en situasjon der kreditten er strukket for langt, særlig hvis de har vært relativt ensidige på NANO. For min egen del blir det verken kjøp eller salg på dette nivået. For dem som har holdt kruttet tørt er det jo en enkel vurdering om man skal kjøpe mer hvis man tror at vi kommer i havn til slutt.

1 Like

Hadde vært interessant å gått inn med mer dersom emisjonen var større slik at vi hadde hatt finansiering enda lenger frem i tid. Denne emisjonen ble hverken fugl eller fisk.

1 Like

En treffende tittel i FA som “Ledelsen viser fingeren til biotek emisjon” legger vel heller ikke grunnlag for oppgang.

2 Likes

Det jeg ikke forstår er hvorfor man i den selve børsmeldingen må skrive at det gis kjemperabatt? Er det noen som kan forklare meg det?

Den dekker ihvertfall et lengre tidsrom enn forsinkelsen som er påregnet, så jeg ser ikke helt hva som skulle vært hensikten med å hente inn enda mer kapital på det verst tenkelige kursnivå. Ledelsen har jo uttrykt at de er svært trygge på å komme i havn med studiet i løpet av 2. halvår, og pandemien ser jo ut til å kunne ebbe ut før de fleste hadde tenkt seg.

2 Likes

De har sikkert sondert terenget blandt de største tilbyderne av kapital, og fått en pekepinn på hva de er villige til.

2 Likes

Det er gjort sonderinger med de største eierne og hva de er villige til å spytte inn. Det var nok ikke all verden interesse. Det var nok laber generell interesse for å funde bioselskap uten inntekter fra andre investorer hvor det var gjort sonderinger på forhånd.