Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Shorten ble økt bittelitt i går, blir relativt interessant å se hvor mye ekstra de la i potten i dag…

1 Like

“If the PSU holder resigns or is given summary dismissal, all unvested PSUs will lapse”

Så for dem som tenker at Braun kommer og tømmer selskapet for verdier med alle PSUene han har mottatt, så er det altså slik at han ikke får noe der.
Referanse:

19 Likes

Arrowstreet økte vel med 99K aksjer…?
Er jo egentlig ganske mye med det volumet som var da… (258 K)

2 Likes

Oppsigelse etter 3 måneder, uten et vennlig ord fra styreleder, uten en ny ceo klar.
Jeg kan komme på mange mulige grunner. De vanlige er kompromiterende for den som må gå, men er ikke negative for selskapet.
Jeg tok sjansen og omplasserte til litt mer Nano i dag.

5 Likes

Han fikk nok ett annet tilbud som passet han bedre enn ett lite biotek.

Spesielt og noe uventet dette. Nå har Nano definitivt behov for kontinuitet i ledelsen! Jeg foreslår at Invivo og TheObserver deler på CEO stillingen- da blir det fart i sakene :champagne::star_struck:

5 Likes

Begynner å tenke at man må ta den jobben selv ja, for å få det gjort. Hvor vanskelig kan det være liksom xD

Frem til det har jeg tatt rådet til Oimp og letta kraftig på beholdningen.

Det er ikke så forbanna komplisert.

Stille opp å lese fra plansjene med litt innlevelse på presentasjoner. Så ringer du nieba en gang i uka å ber han avlegge en rapport for alle områder av bedriften. De forsker ikke lenger og har enormt med ansatte for å gjøre 1 studie. De jobber ikke med studien engang. Det er det sykehusene som gjør. Det kan umulig være en veldig krevende jobb.

2 Likes

Enig, flere gode kandidater her men godt forslag fra Goodluck :grin::ok_hand:

2 Likes

Glemmer du ikke her at det er CEO som er kapteinen i alle avtaler eller overtagelser?
Blir ikke mye partner nyheter fra dette selskapet på en stund, det kan jeg nesten garantere.

4 Likes

Dagens melding gir grobunn for spekulasjoner - og det er sånn sett ikke rart denne usikkerheten ga et kursfall, særlig i biotek. Samtidig - hva er det vi som aksjonærer frykter mest ved at Braun slutter?

Det blir helt feil å mene at avgangen har noen sammenheng med pasientinnrulleringen. Braun har kun vært CEO i 3 måneder - og kan ikke ha noen effekt verken den ene eller andre retning - det er andre personer i organisasjonen som har hatt ansvar for tiltakene som der ble gjennomført.

Betalutin har ikke blitt mindre verdt.

Dersom han ikke var rett mann - eller ikke lenger hadde den nødvendige motivasjonen, eller av andre personlige årsaker valgte å tre av, vil det ikke være til det beste for selskapet om han sluttet?

Er det samarbeidsproblemer/konflikter? Ville Braun da sagt opp jobben selv (og dermed gått glipp av 350 000 PSU)?

Vil det bli vanskelig å få inn en ny CEO som har samme egenskapene/kompetansen til å ta selskapet videre inn i søknadsprosessen/kommersialiseringen? Var kanskje ikke Braun likevel rett mann til å gjøre det?

Det har vært mye snakk om partneravtale - kan CEO/styreleder vært helt uenig i veien videre? Kan CEO sin bakgrunn (fra Roche) skape utfordringer i denne sammenheng?

Vi får kanskje aldri et klart svar på hvorfor Braun sluttet - men det vi vet er at Nanov ble over 300 mill mindre verdt (MCAP) som følge av at Braun sluttet “av personlige årsaker”…

5 Likes

Vi får håpe mr Egberts famous «looking forward to a very sucessful year»-statement fortsatt står ved lag.

Personlig vurderte jeg ikke i et kvart sekund en gang i dag å selge aksjer. Garantert ei heller i morgen.

Og InVivo som ny CEO; helt klart! :moneybag::trophy::star_struck:

8 Likes

De har vel et eget advisory board til å gjøre den jobben for seg slik jeg har forstått ved partner eller bud…CEO er sikkert "kaptein’ der. Men til nå har de vært arbeidsledige.

Noen som tror at Marco Renoldi kan være aktuell som ny CEO?

Valgte å selge meg mye ut for en ukes tid siden for å ta en Nano-fri sommerferie og se an neste Q. Men en slik anledning som i dag måtte jeg bare gripe, og kjøpte meg inn igjen. Kan godt være vi blir liggende her en stund, eventuelt videre ned, men jeg syntes disse kursnivåene er attraktive. Jeg er overbevist om at Nano nå til syvende og sist vil fullføre Paradigme, som er det viktigste her.

Hva som er årsaken til avgangen kan man bare spekulere i. Jeg tviler på at faktiske årsaken blir kommunisert fra selskapet.

Done !

Litt feminint halsparti, men kjøper den…

Trenger et slikt blikk når første bud på selskapet foreligger :smirk:

8 Likes

Må si at Radium podden treffer litt anderledes nå :sweat_smile:

1 Like

Hvis du sikter til meg, så rådet jeg vel ikke noen spesifikt til å selge noe da.

2 Likes

Umulig å tolke denne dagen positivt. Får litt deja vu fra når Bravo gikk/måtte gå. Han satt vel også ganske kort tid i forveien og “hauset” og sa han ikke ville byttet Betalutin mot noe annet. Jeg tenker slik at det er litt rart hvis en godt merritert karrieremann og nå CEO i det han/de selv mener er på oppløpet til noe virkelig stort, sier opp jobben grunnet en syk mor eller andre familiære/personlige årsaker er det ikke. Og hvis så kunne man sagt noe mere om det uten å gå i detaljer vel.
Og hvis han (også) fikk sparken, hva er det i det selskapet som gjør at det oppstår uopprettelige konflikter raskt og gang på gang?
Får jo mer utdypende pressemeldinger når guttungen får ny ubetalt og frivillig arbeidende fotballtrener jo.
At ikke større aksjonærer krever mere info rundt dette finner jeg også merkelig.

3 Likes

(Deleted)

1 Like

Jeg sier ikke at du tar feil, for jeg er helt sikker på att det foregår i ganske betydelig omfang.
Men det er jo ulovlig så det skjer vel ikke😉

1 Like