Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Vil anta det, og at det er det Marco kanskje mente med at interim avlesning ikke nødvendigvis må inkludere alle pasienter.

Kanskje verdt en mail.

1 Like

Enig

Lover godt for ett normalt helsevesen. Omikron var tidenes julegave fra sør Afrika…

10 Likes

Hadde vært så jækla bra om ting snudde nå til det positive for Paradigme og Nanov, da skal jeg scrolle oppover i denne tråden og se på alle innleggene fra mandag-fredag denne uken og nyte en DIPA.

5 Likes

Herfra kan det vel kun gå oppover igjen?
Fra Finansavisen søndag 23. januar:
Årets taperaksje på hovedindeksen er biotekselskapet Nordic Nanovector med et fall på hele 41 prosent, etter at selskapet gjorde en kriseemisjon på 250 millioner kroner, der innsiderne knapt bidro

1 Like

He he, men dette er heldigvis ikke sprøyt, det kommer fra høyeste hold og ekstremt positivt for bioteks spesielt, kanskje med unntak av for Covid-pusherne Pfizer og Moderna:

Kl. 18.15 av NTB

WHO: Omikron kan bety slutten på pandemien i Europa

Det er rimelig å anta at omikronvarianten kan føre til at pandemien i Europa går mot slutten, sier WHOs Europa-sjef.

WHOs Europa-direktør Hans Kluge slår fast at koronapandemien har gått inn i en ny fase etter at omikron ble den dominerende varianten. Han sier at 60 prosent av befolkningen kan bli smittet innen mars.

– Det er plausibelt at regionen nå beveger seg mot pandemiens sluttfase, sa han til AFP, men oppfordrer likevel til forsiktighet på grunn av virusets evne til å mutere.

15 Likes

Haha, hugoil er ikke sann. Ser posten jeg svarte på er borte gitt!

Som forventet, så snur det oppover nå.

Den verste stormen har lagt seg, folk (les. Meg) er ferdig med å rase, og vi kan endelig begynne å se fremover/oppover. Xi Jinping skal kurere kreft i Kina, og blar naturlig nok opp, for å sikre levering i 100 år. Det er sånn de gjør det der borte.

Kun noen håndfuller med pasienter igjen, de kommer nok rekende iløpet av våren. Jeg tror våren kommer tidlig i 2022.

Fra og med denne uken og ut, blir NANO en av årets vinneraksjer.

2 Likes

Når kan vi vente melding om kansellert rep.emi? Er vel det som kanskje må til for å få fart på kursen nordover igjen. Er vel sikkert en og annen investor som ikke kjøper nå i påvente av å kunne se an om det er mulig å sikre seg aksjer til 14 om kursen plutselig skulle ta seg opp noen hakk.

2 Likes

3dje dagen med kurs under emi på 14 kr må vel duge, så rep emi enkelt kan avblåses

1 Like

they’ve announced that the decision will be communicated somewhere around 14th February!

there will be no rep emi, that’s for sure!

2 Likes

Denne problemstillingen hadde vi ved forrige emi også. Det var rikelig anledning til å handle under 22,75 men vi fikk likevel en rep emi.

Det var mange innlegg dengang om solidaritet med selskapet at man heller ville putte pengene inn i selskapet enn å benytte den lavere kursen til å berike seg selv. Denne typen innlegg har vært helt fraværende hittil, noe jeg godt forstår. Nå er det opp til hver enkelt å kjenne sin besøkelsestid.

Har man tro på fremtiden enten på 6 mndr eller 2 års tid så er dette rimelige nivåer å kjøpe på dersom man har anledning.

Personlig vurderer jeg det som stor sjanse for at jeg i løpet av året kan selge Nano aksjer for betydelig høyere pris enn 13,60 som jeg har kjøpt for idag. Utelukker selvfølgelig ikke at det kan dukke opp dager hvor man kan kjøpe enda billigere. Da panter jeg resten av flaskene og handler for det.

3 Likes

Om jeg ikke husker feil ble det ikke omsatt tilstrekkelig antall aksjer under 22,75,- den gang.

Noen som vet hva tilstrekkelig antall er ? Skal det være tilsvarende det som eventuell vil kunne komme ut i en rep emi ?

Jeg husker ikke detaljene fra sist, men mener det var et betydelig antall under den gangen også.

Det ville isåfall vært et ulogisk krav. Har man hatt sjansen til å kjøpe så har man hatt sjansen uansett hva andre måtte gjøre. Kravet burde være mer enn oppfylt allerede. Emisjolnen var dårlig timet, og man ødelegger ytterligere ved at man åpnet for denne reparasjonsemisjonen. Reparasjonsemisjonen fungerer som et tak for kursen, og det er det vi aller minst trenger nå. Har sendt en melding til selskapet (for første gang).

7 Likes

Helt enig dr.

Nå har robotene dukket opp på kjøps siden så da er vi nærme bunnen.

1 Like

Jeg mener den duppet under, men aldri stengte under emi.kurs. Den var stort sett 1-1,5 over emi kurs slik at det var mulig å få emi aksjer og tjene noen kroner på å selge vanlige aksjer å hente emi aksjene. Har vært et helt annet bilde nå, både med at antall omsatte aksjer under emi kurs er stor og at close har vært under rep emi kurs flere dager. Så denne kan de nok avlyse. Tror med momentumet i aksjen at det kan være bra om den avlyses. Ligger som et lokk på kursen pr. i dag.

1 Like

13,35 legg fra dere rep emi

1 Like

Har bouncet fra støtten på omkring 13,60 fire ganger de siste 4 dagene. Ser ut som vi er på vei lengre ned nå. Blir spennende å se hvor langt.