Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

13,36 bygge opp aksje eierens verdi :tada:

1 Like

Min tanker rundt nanov er at jeg skulle ønske at aksjeprisen var en del høyere :rocket:

2 Likes

Jeg forstår ikke hvorfor en rep.emi skal være negativt og et slags lokk som forhindrer kursen fra å klatre. Sist emisjon, for ca. ni måneder siden, så kom det inn 61 millioner ekstra - 17% økning av den rettede emisjonen på 361 millioner. Har man virkelig tro på et selskap så ville jeg tro at det ikke spiller så stor rolle. Men det er vel kanskje der skoen trykker - at NANOV ikke fremstår som et veldig godt drevet selskap og folk har mistet trua.

1 Like

Problemet er at folk utsetter å kjøpe fordi det vil eksistere en forhåpning om å få kjøpt enda billigere, og om det håpet ikke blir noe av så har man alltids reparasjonsemisjonen i bakhånd og kan kjøpe billig uansett. Da blir det attraktivt å vente og se det an.

5 Likes

«Vi nærmer oss nå endelig et ferdig rekruttert paradigmestudie, og har rekruttert ytterligere x siden r&d. Gitt situasjonen med omicron og dens smittegrad ser vi likevel at det kan være fornuftig å anse et par måneders forsinkelse som en mulighet, og i den sammenheng ønsker vi å utføre en emisjon på 18.3 tilsvarende 20% rabatt fra dagens sluttkurs, for å være på den sikre siden.»

Føler denne kunne gått greit igjennom, tatt alt maset om maksimering av aksjonærverdier i betraktning. Alternativet har vi jo sett nå, kjør ut en iskald utsettelsesmelding og kursen krakker, vente litt og la aksjonærene svette litt, kline til med en emisjon

3 Likes

where from did you take this citation?

Der forsvant proppen og kjøperne

1 Like

insane price!

1 Like

“Da panter jeg resten av flaskene og handler for det.”
Sikkert ikke dumt det, nå er vel bytteforholde snart en til en.

3 Likes

Mcap er vel omvendt proporsjonal med antall innrullerte pasienter

1 Like

Handler ikke en aksje til her før skuta er på rett kjøl igjen.

2 Likes

tja om markedet skulle falle 30% her, så vil kanskje ikke emi se så dum ut allikevel. Bare en tanke. Ser en generell sell off i tech, vekst og grønt nå.

2 Likes

Er vel bare å selge nå, og kjøpe tilbake igjen på 25,-.

3 Likes

Just an example of an alternative formulation

1 Like

Må si jeg er imponert over de som har forutsett dette. Jeg er long, så jeg må bare droppe å se på aksjekontoen min på en stund. Men rent produktmessig på lang sikt (1-2-3 år frem i tid), så har vel ikke noe negativt skjedd?

3 Likes

Hva tenker mottakerne av 17 mill emi aksjer nå ?

1 Like

Har snuppet lidt på 13kr. Er sikker på at paradigme bliver aflæst senere i år. Så heller investere penge her end gem dem i banken.

Skjønner ikke at trygdefondet ser på dette og syns at shorting er tingen .

1 Like

Vi får håpe at børsfall og nervøse investorer gjør at BP fyller koffertene og starter oppkjøp.

Hilsen
Naiv Optimist

4 Likes

Ikke store forventninger til 25.02 nå. Skulle vi få avblåst rep.emi rimelig kjapt, 1 rekruttert pasient mer enn markedet forventer - så er vi fort i diskusjon om hvilken måned seigpiningen med paradigme er ferdig.

5 Likes