Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Har ingen grunn til å lyve om dette.

Forundrer meg ikke om det kommer en melding som forklarer mer om avgangen til Braun.

Forstår godt at folk er skeptiske, men må ta kvelden. God natt :slightly_smiling_face:

22 Likes

Meldingen skaper usikkerhet og påvirker kursen negativt. Ingen tvil om det. Slik sett er meldingen negativ.
Det man foreløbig ikke kjenner til er hva det var konkret hva som skyldes Braun sin avgang. Og spekulasjonene går. Noen velger å vinkle dette som ombudet er noe alvorlig galt i NANOV og trolig Betalutin. Men det blir kun spekulasjoner. Andre velger å vinkle dette som at det har oppstått en interessekonflikt mellom Braun og ledelsen hvilke BP man skal inngå partneravtale med. Dette blir av bla Kappa ansett som å tolke noe positivt inn i meldingen. Ham om det. Det er uansett kun spekulasjoner. Og den ene er ikke mere sann enn den andre. Det er kun spekulasjoner.

Det hersker stor usikkerhet rundt denne avgangen og kun styret er i posisjon til å få klarhet i situasjonen. Verken Kappa eller jeg sitter på sannheten rundt denne avgangen.

2 Likes

Samtalen fant sted 100%. Men det er jo nettopp innholdet i pressemeldingen vi diskuterer… derfor er det svært relevant å få bekreftet dette. Det er slett ikke enkelt å tolke svart hvitt pressemeldinger av dette slaget. Enten tror man Egbert eller ikke.

1 Like

12% ned for at fyren går av av personlige grunner😂 tror dere selskapet lyger?? Står jo svart på hvitt at det er grunnen. Sykehusene rekrutterer fortsatt og Lars jobber med CMC, så malene tar en midlertidig rolle mens vi venter på ny leder / avslutning av studiet. For en gjeng med truseskvettere både her og på fa

13 Likes

Det er noe vill overtenkning av hva som har skjedd her. Kan det hende at han bare har trukket seg av personlige årsaker?

1 Like

Fra Luigi Costa og Eduardo Bravo dynastiene vet vi at slskapet aldri lyver.

Ohh. Halleluja! Roche!
69jS
Move along. Nothing to see here.

1 Like

Er dette sant? Hvis ikke er eller burde dette være ulovlig å skrive

1 Like

For meg spiller det ingen rolle hvorvidt denne samtalen har funnet sted eller ei. Det som er tingen er at ledelsen er så forbanna klønete, de klarer ikke engang og sparke folk uten at det skaper masse spekulasjoner.

Å skylde på sin syke mor blir for dumt, egen sykdom ? Det viste han også for 3 mnd. siden. At han har gått lei, neppe etter så kort tid, så tipper litt bråk på Teams møtene er årsaken. Tenker at Braun ønsker og få Betalutin ferdig raskest mulig og har gjort noen kronspring som han ikke burde ettersom resten av gjengen tydeligvis har svært god tid.

2 Likes

Du sier ledelsen er så klønete at de ikke klarer å sparke folk uten at det setter i gang masse spekulasjoner, og så setter du i gang å spekulere…

Kan skjønne det fristet, og at salget ble gjennomført. Med NANOV er nesten alltid ett eller annet positivt som blir etterfulgt av noe negativt, så av og til stiller jeg meg spørsmålet hvorfor jeg gidder å være aksjonær selv. Det er nesten som å være i et toxic forhold der noen leker med følelsene dine.

Når det er sagt, så har jeg jo stadig trua på at vi kommer nærmere målet, hvilket også bekreftes gjennom positive meldinger innimellom, og at vi til slutt kommer i mål. Gårsdagens meldig var selvfølgelig ikke positiv, men føler heller ikke det endrer på caset totalt sett. Aksjen er sensitiv for nyheter - både postive og negative, og usikkerhet vil alltid føre til en overreaksjon i markedet. Jeg kunne også solgt med pen gevinst nå, men det skjer ikke på disse nivåene. Det kan hende jeg tar feil, men jeg føler meg trygg på at aksjekursen er betydelig høyere enn 23,- om man tar på seg de lange brillene. Skjønner ikke hvordan Brauns avgang skal ha så mye med det fundamentale å gjøre, og derfor er caset som sådan uendret for min del. Men det er klart at det er urovekkende at gamle NANOV-travere som deg selger seg ut, og det er sikkert flere enn deg også. Dette fører jo til at NANOV må levere bedre på alle områder for å vinne deres tillit tilbake igjen. Lykke til, og håper å se deg som aksjonær igjen snart :+1:

3 Likes

Ja, mener det er berettiget etter meldingen som kom. Her burde de slengt på noe for og unngå slike som meg, det burde de vist.

Er det hold i at denne telefonsamtalen har funnet sted, burde styreleder sagt ingen kommentar. Hvorfor skal vedkommende få info som ikke vi andre har fått ?

Alle har fått den samme informasjonen; personlige grunner.

3 Likes

Den tlfsamtalen + anonymt forum + dersom den hadde funnet sted OG at det så blir postet på Internett? Tar det med en klype salt :wink:

2 Likes

Går nok ikke lange stunden før jeg atter en gang er aksjonær, må bare få roet meg litt ned :grinning:

Etter mange år i aksjen har jeg selvsagt stor tro på produktet. Men slik jeg forstår farma er det utrolig viktig med god ledelse og hvordan få ditt produkt ut på markedet. Her hadde jeg stor tro på Braun, det funket ikke, så hva funker egentlig for dette selskapet ?

3 Likes

Enig med mye av det du sier ,har selv kjempe tro på at dette går bra,men di er elendige på å kommunisere ,hver gang di sender ut melding øker short

1 Like

Malene :cowboy_hat_face:

1 Like

Personlige årsaker er nok eneste selskapet kan komme med gitt at det faktisk er slik, så kan man håpe at Braun selv har innsikt nok til å redde sin egen karriere med å utdype hva årsakene er. Skulle han selv være rammet av sykdom og måtte prioritere dette vil alle forstå avgjørelsen - alle andre årsaker taler ikke til hans fordel.

2 Likes

Siv Jensen gikk for å få mer tid med hunden, kanskje Braun har en katt? (Jeg ser at ordet gikk kan ha dobbelt betydning her :crazy_face: )

Utrolig mye bra informativ lesing her på tråden nå !
Er det ikke bare å gi opp og forstå hvorfor han har sluttet i nanov ?!
Skjønner også at noen vil ha billigere aksjer. :slight_smile:
Mine får dere ikke .

God sommer !!

12 Likes