Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Har toget gått igjen? :steam_locomotive:

1 Like

Går nesten alltid et tog…

1 Like

Neinei, tenker på TOGET!

2 Likes

se og lær, for faen.

3 Likes

Litt merkelig pcib går 10-20%daglig etter nedgang. Uten noe nytt Nanov står på stedet hvil. Med bortfall av konkurrenter og penger på bok,og snart ferdig rekruttert ???

Smittetallene stuper i USA, og i New York er det registrert en nedgang på 80 prosent i antall smittetilfeller.

3 Likes

Momentum i denne aksjen vil nok ikke endre seg vesentlig før de har innrullert de siste pasientene/evnt melder om nær ferdig innrullert på Q4. For meg lukter det ¨enrollment completed¨ innen mars er omme.

  • Få gjenværende konkurrenter i klinikk.
  • God kapasitet på sykehusene
  • Smittefrykten i samfunnet synker
2 Likes

@Fartin man skal vel være litt forsiktig å konkludere for mye ut fra denne samtalen. Hva enden på visa bler vet vi ikke. Angående mei pharma så har de en rimelig stødig kontrollarm ifølge kyndige her på forumet, greie resultater har de og.

Greit at noen har en agenda, men konkurransebildet er ikke endret før fasiten foreligger.

Eneste konklusjonen man kan trekke er vel at pharma som nå trekker sine assets sannsynligvis ikke har hatt full godkjenning i 3L som mål i utgangspunktet. Hvis de kunne solgt medikamentet under AA til kombostudier mot full godkjenning i 2l/3l var ferdig gir det plutselig mening. Når da FDA starter en “sector-wide” gjennomgang av akselererte godkjenninger gitt, viser det at de har sett en form for tendens til litt “unnasluntring”. Kjempebra av FDA spør du meg.

Så gjenstår det bare å se om ledelsen i nano tar dette til etteretning så vi ikke havner i samme situasjon.

4 Likes

At samfunnet åpner har fint lite å si for pasienter med blodkreft når smitten er på ATH… det blir nesten motsatt.

Hadde jeg sett sammenstillingen til @theroger tidligere hadde jeg tøylet forventningene mine i 2021.

Forstod etterhvert at guidingen på potensielt 7-8 pr mnd var i et covidfritt samfunn, jeg har akseptert utfallet og ser sammenhengen når vi fikk håndfaste tall på nedgang i screening og konkluderer med at nano har gjort en veldig god jobb trass covid.

3 Likes

Jeg har aldri helt skjønt logikken for at betalutin bare er for elderly and frail.
Selvom man er ung, så vil man vel foretrekke en behandling med tilsvarende eller bedre CR / ORR, færre sykehusbesøk, skyhøy mdor ved CR og ingen daglig rennaræv.

Hva er apelleren til å ta Pi3k? Reklame og kjøpte KOLSs? :tipping_hand_man:

6 Likes

Jeg er delvis enig, men det er også viktig å trekke inn at ‘watch and wait’-strategien implementert av ESMO under pandemien er en risikoavveining mellom å oppsøke sykehus for behandling og utsette seg for potensiell coronasmitte versus risikoen forbundet med å leve med ubehandlet kreftsykdom. Når den dominerende virusvarienten Omikron viser seg å gi mye svakere symptomer, pluss det at det slettes ikke er gunstig å gå altfor lenge med ubehandlet kreftsykdom (selv om FL er saktevoksende), så taler det isolert sett i retning av økt rekruttering i Paradigme sammenlignet med tidligere perioder av pandemien.

3 Likes

Godt at noen er litt mer edruelige i sine betraktninger. Jeg er enig i at Nano har gode fordeler i bivirkningsprofilen sin kontra pi3k’s, men verdt å nevne er det også at det forløpig ser ut til at Nano planlegger å kjøre fase 3 i kombo med Rituximab, med kontrollarm Rituximab+placebo.

I følge hoder mange ganger klokere enn mitt, vil det gi mer mening, å ha kontrollarm med RCHOP - Da dette er mest brukte behandlingen i 2FL. slik som feks Mei Pharma har valgt å gjøre i sin fase3

4 Likes

Nei det er umulig å konkludere. I utgangspunktet ble jeg bekymret siden de forsøker å få tidligere godkjenning. Men det var fint å høre han fortelle at han mente at en bedre medisin fortsatt ville kunne få AA om de hadde en annen mode of action. Når både han og Skullerud er sikker på at denne døren ikke blir lukket ved full godkjenning til copa så var det positivt. Negativt var at de forsøkte seg tidligere enn ventet.

Men å konkludere noe mer enn at det var nyttig info er umulig. FDA bestemmer alt.

Jeg forsøker bare få informasjon som er nyttig. Resten blir vurderinger

Selvsagt har du helt rett i dette.

Så spørs det da hvordan pasientene veier dette opp. FL er en langsomtvoksende sykdom, så håper at behandlere greier å overbevise at oppsiden er mindre enn nedsiden etter nøye risikovurdering.

Det må være kjedelig å være noen mnder for sen til behandling, som resultat gjerne skreller av en hel del leveår

1 Like

Jeg er ikke så bekymret for mei pharma
. De har gode resultater men en AA til mei ødelgeer ikke for Nanov. Det var bayer jeg var bekymret for og hva som skjer om FDA gir de en full godkjenning før paradigme er ferdig.

1 Like

Marco har vel svart på dette spørsmålet mer enn en gang, så jeg lar det ligge med det.

Uansett har chronos-x hatt ganske store problemer gjennom pandemien, ikke vet jeg om de er ferdig rekruttert eller ikke. Står vertfall active, not recruiting sist jeg sjekket.

1 Like

Mer som et damplok fra 1880 for øyeblikket…men det går nå fremover.

1 Like

Chronos 3 er ferdig og data er sendt. Men dette til indolent lymphoma i US og for MZL i EU.

In the US, Bayer has filed for relapsed indolent B-cell non-Hodgkin’s lymphoma (B-iNHL) / In the EU, Bayer has filed for relapsed marginal zone lymphoma (MZL)

Jau, helt klart.

Jeg vet ikke hva du tenker om følgende slide, men uten å ha tenkt meg nøye om her så virker det som at de går for et oppsett som direkte inn i 2FL og ikke relapsed/refractory? Ergo rituximab blir ofte tilbudt pasienter som første alternativ?

I tillegg søker de full godkjenning for copanlisib som monotheraphy. Det er hele poenget mitt. De prøver seg på en snarvei. Men jeg har forsøkt å forklare det noen ganger nå. Så jeg tror ikke jeg gidder gjøre det en gang til. Det spiller dessuten ikke så stor rolle ettersom det er avklart at det ikke spiller inn på Nano rolle. Ja Marco har kommentert det. Men i lys av både trvx og pcib fiaskoer så bør vel nanov investorene være såpass våkne at de setter seg inn i all risiko på dette område?

4 Likes