Jeg er ikke så bekymret for mei pharma
. De har gode resultater men en AA til mei ødelgeer ikke for Nanov. Det var bayer jeg var bekymret for og hva som skjer om FDA gir de en full godkjenning før paradigme er ferdig.
Marco har vel svart på dette spørsmålet mer enn en gang, så jeg lar det ligge med det.
Uansett har chronos-x hatt ganske store problemer gjennom pandemien, ikke vet jeg om de er ferdig rekruttert eller ikke. Står vertfall active, not recruiting sist jeg sjekket.
Mer som et damplok fra 1880 for øyeblikket…men det går nå fremover.
Chronos 3 er ferdig og data er sendt. Men dette til indolent lymphoma i US og for MZL i EU.
In the US, Bayer has filed for relapsed indolent B-cell non-Hodgkin’s lymphoma (B-iNHL) / In the EU, Bayer has filed for relapsed marginal zone lymphoma (MZL)
Jau, helt klart.
Jeg vet ikke hva du tenker om følgende slide, men uten å ha tenkt meg nøye om her så virker det som at de går for et oppsett som direkte inn i 2FL og ikke relapsed/refractory? Ergo rituximab blir ofte tilbudt pasienter som første alternativ?
I tillegg søker de full godkjenning for copanlisib som monotheraphy. Det er hele poenget mitt. De prøver seg på en snarvei. Men jeg har forsøkt å forklare det noen ganger nå. Så jeg tror ikke jeg gidder gjøre det en gang til. Det spiller dessuten ikke så stor rolle ettersom det er avklart at det ikke spiller inn på Nano rolle. Ja Marco har kommentert det. Men i lys av både trvx og pcib fiaskoer så bør vel nanov investorene være såpass våkne at de setter seg inn i all risiko på dette område?
Copanlisib, the only pan class I phosphatidylinositol-3-kinase (PI3K) inhibitor, is already approved in the U.S., Israel and Taiwan as a monotherapy under the brand name Aliqopa™ for the treatment of adult patients with relapsed FL who have received at least two prior systemic therapies. These approvals are based on the results of a single-arm, multi-center, Phase II clinical trial (CHRONOS-1). In China, the filing for this indication was granted priority review. Bayer plans to seek additional filings worldwide based on the data from CHRONOS-3.
Er det en EU godkjenning du mener de søker om nå?
De søker FDA og EMA om full godkjenning på tidligere AA. Dette skulle de i utgangspunktet søke på chronos 4 som ikke er ferdig.
Men de prøver seg på en snarvei og søkte på chronos 3. Ingen var klar over dette før jeg fikk der bekreftet på telefon med tyskeren.
Så da ville jeg avklare: har det noe å si eller har det ikke noe å si for paradigme?
Skullerud har satt seg grundig inn i en evt problemstilling og avkrefter at det vil føre til problemer for paradigme.
Sjefen i Tyskland sa det kunne føre til problemer for andre pi3k inhibitorer på vei til markedet og at det kunne lukke døren for AA for disse men ikke for medisiner med en “annen mode of action”
For eks radiotherapy eller cpi.
Man kan godt trekke på skuldrene. Men noen av oss husker artiklen: “med kappløp med big pharma Om kreftmedisin”
Man husker også Marco begynte å snakke om mzl istedenfor FL når han ble spurt…
Så i høyeste grad viktig å få info rundt dette. Slike endringer i SOC har radbrukket to andre radforsk selskaper. Så om man ikke syntes dette er viktig skjønner jeg ingenting.
Det negative var at de prøver seg med chronos 3. Det positive er at sjefen i Tyskland bekrefter at han MENER det IKKE stenger muligheter for AA for slike selskaper som nanov.
Og det positive er at Skullerud også bekrefter dette. Det tar bort risiko. Samtidig har vi den siste uka sett flere av disse pi3k medisinene trekke seg. Gjenstår gjør mei pharma og bayer. Det kan hende at de også vet at bayer er i ferd med å lukke døren for deres AA søknad og at veien om en fase 3 derfor blir altfor lang og kostbar.
Husk at de nå søker mot INDOLENT LYMPHOM I US OG MZL I EU!
@Roc Hadde satt stor pris på om roc har kunnskap kring dette. Om en eventuell godkjenning setter kjepper i hjula for betalutin AA.
Seriøst.
Her har jeg skaffet dokumentasjon fra to sjefer i de aktuelle selskapene og så spør du etter en på forumet? Jeg gir opp.
Greit å få flere vinklinger på saken? Roc har gode innlegg som viser god innsikt i hele sektoren spørr du meg.
Så lenge vi slipper en dogfight der koner og døtre blir dratt inn så er det vel greit ?
Hehehe… da blir det utestengelse:sweat_smile:
Husker ikke, hva var det for noe?
Link?
WTF
Dette er det vi har sagt og snakket om over en lengre tid, samt hva Marco har nevnt når spørsmålet har blitt stilt, flere ganger.
Fint at du graver, med godt resultat. Vi setter pris på det!!
Forøvrig kan vi bare få gang på rep.emi, nano har vel allerede betalt for den uansett. Det var saken sist emisjon ifølge prospektet.
22,5mill i kostnad for hele røkla og rep.emi dro inn 61,4 ekstra kronasjer.
Er klar for rep emi. Bra for nanov å få inn di kronene også. Men da får di jammen komme opp med en god avtale etterhvert