Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

At det nå kommer data på denne er jo ikke overraskende, den har jo vært synlig på lik linje med REGN1979 og Epcoritamab. Leverer gode data, men passer ikke for pasientgruppen betalutin som monobehandling sikter seg inn på.

anti-cd20 x anti-cd3 bispecifics alle tre, vi har cd37 som angrepsmål.

Ikke noe nytt i dette :slight_smile:

3 Likes

Hva tenker dere ? Mosunetuzumab er vel ikke noe nytt og de sikter seg vel heller inn blant den yngre målgruppen

1 Like

Tror dette har vært diskutert og egentlig svart på tidligere av ledelsen i Nanov? Den største populasjonen innen FL er elderly and frail, og der kan du ikke kjøre på med bispecifics. Jeg ser ikke hvor mange pasienter det er snakk om her heller, finner ikke infoen.

1 Like

https://ascopost.com/news/december-2021/activity-of-mosunetuzumab-in-pretreated-patients-with-relapsed-or-refractory-follicular-lymphoma/

De hadde pasienter opp mot 90 år med i studien. Median age 60.

Mosunetuzumab had a manageable safety profile, and patients did not require hospitalization. Adverse events leading to discontinuation were uncommon. Cytokine-release syndrome occurred in 44.4% of patients, but all except two cases were classified as low grade, and all cases were manageable and reversible.

Roches mediarelease er datert 11. des. Ikke noe nytt mao.

Nei, ikke helt nytt, men fremdeles en utfordrer til NANO.

Som de har vært lenge… intet nytt under solen…

This is a very efficacious, very safe drug, even for subgroups of patients who typically do not respond well to existing therapies,” said Dr. Budde, of City of Hope Comprehensive Cancer Center

By contrast with chimeric antigen receptor T-cell therapy, [mosunetuzumab] is an off-the-shelf product with a fixed duration of treatment. It’s one and done," explained Dr. Budde.

Så dette er feil? Man blir jo nervøs av å være investert i en slik aksje.

1 Like

Er ikke Mosunetuzumab Roche sitt forsøk på å erstatte Rituximab? Som @hybrid nevner så er det CD20 de har som target, samme som Rituximab. Og det er vell denne gruppen Nordic Nano sikter seg inn på → pre-treated med Rituximab CD20, hvorpå NANOV har bevist at Betalutin oppskalerer CD20 på kreftcellene. Noe som kan være årsaken til gode data hittil på 7 pasienter i Archer-1. Jeg vil tro at det verste for NANOV er at de noen år frem i tid må kjøre nytt studie mot pasienter som tidligere er behandlet med Mosunetuzumab. Jeg vet faktisk ikke om pasienter som behandles med Mosunetuzumab kan karakteriseres som 3rd line, siden de da tydeligvis er mottagelig for CD20 behandling. Ergo kan det igjen tyde på at pasientene ikke er “frail” slik Nanov sin populasjon er.

2 Likes

The cohort included 90 patients with grade 1 to 3A follicular lymphoma treated with at least two prior regimens, including an anti–CD20-antibody and at least one alkylating agent.

Grade 1- 3a.

Har nanov sykere pasienter i lymrit og paradigme?

De sikter seg inn på 2L+, som de skriver selv.

Måler seg mot SOC 2L i fase III så vidt jeg kan se:

Så i praksis en archer-1 utfordrer?

1 Like

Her fra inclusion criterias til Paradigme. Jeg tolker det som at Mosunetuzumab er et CD20 targeting antibody og dermed ikke vil ha noen påvirkning for Nordic Nano, siden denne type produkt allerede er integrert i studien. MEN det må ledelsen svare på om stemmer. Det kan i beste fall være positivt for Nordic Nano at de kan benytte et “bedre” alternativ til Rituximab. Jeg antar faktisk at ledelsen har designet studiene slik at de har sikret seg her, i og med at man har visst om dette forsøket fra Roche i lang tid.

I bispecific så ligger det at den også søker cd3, derav effekten.

127 Mosunetuzumab Monotherapy Is an Effective and Well-Tolerated Treatment Option for Patients with Relapsed/Refractory (R/R) Follicular Lymphoma (FL) Who Have Received ≥2 Prior Lines of Therapy: Pivotal Results from a Phase I/II Study

2 eller flere. Er ikke det 3 linje samme som Nano?

Opp til 10 behandlinger har noen hatt…

3 Likes


“With bulky disease and often serious co-morbidities” → “Frail”
“Refractory to anti-CD20 therapy” → Pasientene er motstandsdyktige mot CD20 altså ikke populasjonsgruppen til Mosunetuzumab.

2 Likes

Viktig å også ha med seg hvorfor Archer-1 så langt har vannvittig efficacy.
Det er nettopp fordi Betalutin tilsynelatende oppregulerer CD20 igjen etter at pas. har sluttet å uttrykke det.

Edit: Men jeg liker veldig godt at du leter @Fartin. MTP historikk i NANOV og siste tids melding for PCI så er det viktig at vi belyser alle potensielle “farer” så godt som mulig.

5 Likes

Om ikke så forårsaker betalutin oppregulering av CD20, så hvis roche ønsker en hedge så er det jo bare å kjøpe nano :blush:

10 Likes

By contrast with chimeric antigen receptor T-cell therapy, [mosunetuzumab] is an off-the-shelf product with a fixed duration of treatment. It’s one and done," explained Dr. Budde.

Det er altså noe helt annet enn car t. Så denne egner seg bedre.

Noen sier det er 2 linje men er det ikke 3 linje når det er 2 elelr flere behandlinger?

Det eneste jeg kan tenke meg er at de har behandlet friskere pasienter. Grade 1a-3.

Hvis de ikke har spesifisert at det er 3. linje de har inkludert fra så mener jeg dette må betraktes som 2. linje da SoC i 2. linje baserer seg på CD20. Men her må nok NANOV svare for seg med mindre noen her inne har svaret 100%. Se bildet angående grade1-3a, dette er likt med Paradigme. Grade 4 tror jeg er praktisk talt så alvorlig at pasientenebetraktes som “døende”.