Enig. Ser man på fallet etter at CEO Braun gikk av personlige grunner, så har investorene blåst Braun sin betydning til å være langt, langt større enn det den er. Dersom vi kan være enige om at det har skjedd en snuoperasjon i NANOV, en meget positiv sådan, så var denne gjennomført FØR Braun hadde entret scenen.
Ser man derimot på reaksjonen på at han nå er ute av selskapet, så skulle man tro at han hadde spilt en nøkkelrolle i den nevnte prosessen. Men dette stemmer ikke.
Så var det mange som mente at han var rett mann til å ta Betalutin i mål. Vel, nå har han trukket seg ut. Men vil det stanse prosessene rundt Betalutin? Nei, det tror jeg ikke. Paradigme går sin gang og inntil ledelsen sier noe annet er NANOV on track til å gjøre avlesning innen utgangen av 2021. Her holder Lars i tømmene og kjører prosessen opp mot FDA.
At Betalutin funker og blir medisin tror jeg vi kan være rimelig sikre på. Det resultatet har ikke vært avhengig av at Braun sitter som CEO. Han er ikke uerstattelig. Og teamet som kjørte snuoperasjonen er intakt. En ny CEO er fullt mulig å oppdrive.
Så hvarfor skriker dom så? Dette er ikke undergangen for NANOV eller Betalutin. Dette er kun noe forbigående ruskevær rent kursmessig, til glede for shorterne.
Ha en riktig god helg! Etter regn kommer sol! Jeg er bergenser og vet hva jeg snakker om, ihvertfall hva angår regnvær. ;-))