Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Nano verdt 2mrd, det er morsomt å tenke på. 10x opp til 20 mrd, som mange spekulerer i! Personlig tenker jeg braun var så kort om bord, og begynte av en grunn at avsigelsen hans for min del sier kjøp.

Uansett, alltid moro å være nano aksjonær, kjedelig blir det aldri!

3 Likes

Bravo tror jeg rett og slett ble drita lei av å tulle rundt på lille oslo børs i det hele tatt, og så så han at pandemien kom til å sparke føttene helt under et PARADIGME som allerede var på ekstremt gyngende grunn, så da bare kastet han kortene

1 Like

Skulle tro dette var noe han var i stand til å vurdere før han gikk inn i rollen som ceo.

2 Likes

Jeg synes også det er merkelig at Braun og Malene var i Radium-podcasten 16.juni - der han snakker positivt om alt som foregår om dagen - dersom det feks hadde vært en pågående konflikt mellom han og selskapet/styret. Det er kun 2 uker siden, og dersom Malene visste allerede da at hun skulle bli interim CEO tror jeg ikke hun hadde påpekt at hun har og har hatt det så travelt. Det er i så fall merkelig, da hun vel ikke får mindre å gjøre nå. Jeg tror heller ikke at hun hadde vært så anonym som hun var hele podcasten, dersom hun visste - da burde hun heller brilliere, spør du meg. Nå er vel ikke akkurat deltakelse på Radium-podcasten noe man skal legge så mye i, men dersom det på tidspunktet var en pågående konflikt e.l mellom Braun og styret, hvorfor sende han dit 2 uker før de viste han skulle slutte (pga konflikten)? Skulle tro det var mer fornuftig å vente til Malene tiltrådte som interim CEO, istedenfor en mann som selskapet ikke ønsker som CEO.

Som sagt ikke mye man skal legge i dette, men jeg synes det taler for at han faktisk har hatt et ønske selv om å slutte, av nettopp personlige årsaker. Avgangen har sikkert vært diskutert med styret over tid, men at det har blitt mer vann på mølla den siste tiden. Og når avgjørelsen først ble tatt, så gikk det veldig fort til det ble endelig.

Godt mulig dette er en overanlysering av meg, men det er i alle fall noen tanker som har slått meg :+1:

Det er godt mulig Braun rett og slett fikk et bedre tilbud et annet sted som var verdt å forfølge før han hadde fått for dype røtter i Nano. Ukjent for styret, men i det avgjørelsen var tatt personlig så har ting gått raskt.

Peter L. Braun har sluttet i Nordic Nanovector !

Dere hørte det her først … :crazy_face: :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 Likes

Det kan hende at han er blitt rammet av sykdom eller et eller annet krise i nærfamilie som ummidelbart kreves hans oppmerksomhet / handling. At han har valgt å slutte så kort tid etter ansettelser tyde til meg at det kan være grunnen. Men dette er bare spekulasjon.

Mye bra synsing her =) Høres ut som ingen vet noe =)
Håper at ledelsen kommer raskt på banen og oppdaterer markedene mtp paradigme, fremdrift og relevant info når det gjelder selskapet.
Alle liker raske grep og en ledelse som viser vei nå det trengs. Synes å være riktig tidspunkt nå for en oppsummering og uttalelse.
Har brukt dette som en kjøpsannledning og doblet NANO porteføljen.

1 Like

Man kan ikke være overrasket over at shorterne bruker den oppståtte usikkerheten til å bidra til å presse kursen ned. Her yrer jo av investorer med nervene utenpå ytterklærne som er villlige til å selge ved den minste bevegelse nedover. Hvor langt ned kursen skal før fornuften slår inn er uråd å si.

Kanskje Axe capital har sett potensialet i Nanov og viavia får daglig leder til å gå av, billig entry​:joy::joy:

2 Likes

Har gjort som deg, og doblet. Hadde tenkt å vente å se om den duppet nedom 20 tallet, men ser ikke ut som om den skal så langt🙂.

De siste 10k kjøper jeg OM Q2 blir kjip og det kommer en knekk til. Det er vel da sannsynligvis siste, før take off!

1 Like

… omvendt er der jo flere andre aktionærer, herunder undertegnede, der benytter sig af muligheden for at samle op med rabat. I tillæg til regnvejr i dagens Danmark har det regnet med billige aktier i NANO og så længe der er gråvejr, er der tilsyneladende tilbud.

Rent teknisk frygter jeg, at den skal ned og vende omkring 20,00 men fra et kapitalistisk synspunkt håber jeg næsten, det bliver en realitet, da det sandsynligvis vil være sidste gang vi ser det niveau - og derfor har jeg startet med at plukke.

2 Likes

Virkeligheten er at styret og ledelse i Nano har drittet seg ut i mange år og det er dumt å kaste skylden til shortere hver gang faller Nano. Vi trodde at Peter L. Braun skulle fikse alt. Mange tror at det blir forsinkelse, mang tror at de må hente penger og det som skjedde i går var uheldig.

NANO er en route med PARADIGME og spørgsmålet er bare, hvordan man benytter sig af mulighederne i markedet for at positionere sig inden fælden klapper; begrænset tidshorisont og en CEO er … ja, en CEO … PARADIGME er juvelen her.

1 Like

Det er jo PARADIGME folk er i tvivl om , om den er i route, som du udtrykker det. Hvis ledelsen bekræfter dette, kan aktien i gen vende snuden op ad.

2 Likes

Selskapet hadde sitt beste kvartal på lenge rett før Braun dukket opp.

Ja, og derfor har kursen lagt på 25-28-tallet en stund og ikke høyere

Hvis de skal kjøre hele løpet selv så trenger de penger. Men de har penger til å drifte med nåværende burn ut 1H 2022.

Ja, sett på usikkerheten det skaper rundt selskapets ledelse så ser det dumt ut. Men igjen så var det nåværende ledelse +styreleder som dro i land en flott Q4 og klarte å hente en grei slump med penger i en nødvendig emisjon.

6 Likes

Enig. Ser man på fallet etter at CEO Braun gikk av personlige grunner, så har investorene blåst Braun sin betydning til å være langt, langt større enn det den er. Dersom vi kan være enige om at det har skjedd en snuoperasjon i NANOV, en meget positiv sådan, så var denne gjennomført FØR Braun hadde entret scenen.

Ser man derimot på reaksjonen på at han nå er ute av selskapet, så skulle man tro at han hadde spilt en nøkkelrolle i den nevnte prosessen. Men dette stemmer ikke.

Så var det mange som mente at han var rett mann til å ta Betalutin i mål. Vel, nå har han trukket seg ut. Men vil det stanse prosessene rundt Betalutin? Nei, det tror jeg ikke. Paradigme går sin gang og inntil ledelsen sier noe annet er NANOV on track til å gjøre avlesning innen utgangen av 2021. Her holder Lars i tømmene og kjører prosessen opp mot FDA.

At Betalutin funker og blir medisin tror jeg vi kan være rimelig sikre på. Det resultatet har ikke vært avhengig av at Braun sitter som CEO. Han er ikke uerstattelig. Og teamet som kjørte snuoperasjonen er intakt. En ny CEO er fullt mulig å oppdrive.

Så hvarfor skriker dom så? Dette er ikke undergangen for NANOV eller Betalutin. Dette er kun noe forbigående ruskevær rent kursmessig, til glede for shorterne.

Ha en riktig god helg! Etter regn kommer sol! Jeg er bergenser og vet hva jeg snakker om, ihvertfall hva angår regnvær. ;-))

8 Likes

Tenk på alle de strategiske feilene de har gjort i alle disse årene. Har de skiftet ut styret? Og de ansetter en feil person og han slutter etter kort tid. Hvem har gjort feil?

1 Like

God oppsummering, diffush. Nå er også Peter Braun historie.

1 Like

4 kr billigere fordi det var uoverensstemmelser i ledelsen, men et like sterkt produkt…for min del takker å bukker jeg.