Fikk hørt gjennom her også.
En ting jeg ikke ser andre har kommentert, men som jeg fant veldig spennende, er de store tankene de sysler med rundt strategi og hvem de er som selskap.
Skullerud skal IKKE drive et selskap som går smalt i en indikasjon, de skal bli et plattformselskap og et stort og betydelig selskap. De jobber med strategi for dette nå, men er ikke helt klare for å gå ut med det.
Koble dette med uttalelsene om at de som single selskap aldri vil lykkes, det er de altfor små til, så skjønner man at de er veldig gira på alliansebygging og partnerskap. Ting går for sakte pr i dag og 85 % av ressursene går til Betalutin / Paradigme. Det skal endres.
Han svarer også på spørsmålet om fase III kan finansieres gjennom salg av Betalutin at her vil det være naturlig med partnere for å finansiere studiet.
Jeg er rimelig betrygget av strategien om at skal de vokse og lykkes må de gifte seg med noen som er større og har de muskler som trengs.
Foruten dette er det åpenbart at ting går ikke raskt unna med Paradigme-rekrutteringen, men de gleder seg allikevel stort til avlesningen og data fead out i 2022.
Konkurranse-situasjonen blir meget godt evaluert. Virkelig et viktig poeng som mange stadig vekk ser ut til å glemme at Chronos-studiene gjøres ikke mot releapsed and refractory patient! Ja, Bayer vil få godkjennelse, men det er jo ikke samme populasjon som Betalutin skal behandle.
FDA vil ikke gi Bayer godkjennelse på pasienter de ikke kan vise til historisk behandling av.
Noe av detaljene som ligger til grunn for returen av PI3K-hemmere var også interessant å få mer innsikt i.
Man kjører ikke studiene slik de er forventet fra FDA, noe som er det helt motsatte av hva NanoV holder på med. De tilpasser seg 100 % kriteriene og skal ikke feile på at de ikke gjør studiene etter protokollen.
Oppsummert er Skullerud etterettelig, våken og har et businessklokt hode med seg. Veldig bra