Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Bare meg som stusser over at pasient rekrutteringen peaket midt under pandemien akkurat når emisjonen skulle settes?? -Braun gikk på dagen når han fikk kjennskap!! Eller noe annet grums!

1 Like

Så du tenker Nieba setter karrieren sin på spill med å lyve om antall innrullert for å få mer penger i en emisjon?

Åpenbart etter at Braun gikk at Interrim-avlesningen også bare var oppspinn!! Fant aldri sted. Archer og DLBCL-data var sannsynligvis også bare løgn for å jekke opp kurs til emisjon

2 Likes

Noen som har glemt å lukke grinda på HO nå tro?

3 Likes

Er bare mitt ansvar bevisst over en øl… å balansere de som klarer å tolke positivitet inn i denne avgangen er viktig! Å faktisk kunne stole på at styret og ledelsen vil aksjonærenes beste… har jeg av og til problemer med i dette selskapet. Som da de skapte unødvendig volatilitet rett i forkant av Q1 presentasjonen!

Barnehagen i NANOV er åpen hele døgnet.

Edit:
5 forskjellig CEO på under 4år er vel sikkert en eller annen rekord det også på Oslo Børs.
Ikke rart den tynne litt ustabile og utslitte aksjonærbasen reagerer, helt naturlig.

Dette blir en klar aksjevinner om du ser litt lengere fram enn til nesetippen din!

4 Likes

Tror de fleste kan enes om at Brauns avgang var høyst uventet og et realt slap in the face.

Han hadde en CV fra Roche som var høyst relevant for NANOV neste steg rent klinisk, men noen CEO stillinger hadde han ikke hatt.

Min første tanke var; shit, nå er det noe grums på gang med Paradigme. Dette var ikke som han trodde, nå trer han av fordi dette går rett i vifta. (Med første tanke mener jeg første sekund jeg leste meldingen).

At Malene var satt inn som CEO og at styret var / er så fornøyd med hennes fartstid i selskapet at de mener at hun vil fint fylle de skoene gjorde ikke følelsen noe bedre. Jeg så for meg at i dag skal vi teste 20-tallet, dette var dagens dobbel, bare i negativ forstand. Her var det bare til å stålsette seg!

Etter å ha pustet godt med magen noen ganger innså jeg at Braun har null ære i turn-arounden i selskapet som ble launchet 1.april 2020. Den kreden tilhører Nieba, Egberts og øvrige kompetente i styret. Braun har trolig ikke tilført selskapet noe essensielt disse 86 dagene, og hva som ligger i personlige grunner har en vid range. Det kan være nære personlige og familiære forhold, det kan være jobbrelaterte issues. Å komme i konflikt med et samlet styre som har styrt skuta noen år og har staket ut kursen, og som ikke lar seg rokke ved det (de taler de største eiernes sak), kan være personlig nok det! Alle som har vært med i et selskaps styre og stell har vært borti i både daglige ledere og styremedlemmer som ikke matcher og hvor en av de må gå.

Egberts er ingen lettvekter, og har han et samlet styre bak seg for løpet videre kan Braun helt klart ha følt at dette kommer ikke til å fungere. Hvem av de som har de beste forutsetninger for å skape aksjonærverdier er ikke gitt. Jeg vil tro at styret har et mer langsiktig perspektiv enn en nyansatt CEO med null relasjon til gründerne og eierne.

Hadde selskapet kunne sagt mer i børsmeldingen hadde de gjort det. Man ser ofte at ledere som har vært noen år i selskaper uttaler seg om uenigheter internt og veien videre, men den posisjonen hadde verken Bravo eller Braun. De ble aldri en frontfigur aksjonærene rakk å bli godt kjent med.

Med dette litt på avstand forstår jeg at mange aksjonærer frykter det verste. Har Braun sett skjelettene i skapet og hoppet av før det ble for sent? Det er mange mennesker som tenker slik og finner at det er det eneste rasjonnelle. Kursnedgangen indikerer at så er tilfelle.

Personlig støtter jeg meg på alt det kliniske, være seg Archer, DLBCL, fase I, pre-klinisk, 2 x fast track og PIM i UK. Betalutin er hel ved og en fantastisk medisin. Uttalelsene etter beslutningen om å gå videre med en arm bekrefter at dette er det hold i.

Aksjer er psykologiens spill; det logiske står ofte bare i veien når følelsene tar overhånd. Da blir markedet urasjonelt. Det mener jeg vi har vært vitne til nå, men jeg har nok bredden med meg når jeg antar at de aller fleste aksjonærene er noen hakk mer spente på budskapet på Q2 nå enn de var for noen dager siden.

Dog skal man huske at det samme så vi når Bravo forlot skuta en kveld, like før et Q. Det visste seg at det tok ikke selskapet skade av i det hele tatt. Betalutin virket like bra uten Bravo som kaptein, og rekrutteringen skjøt fart når Nieba og Egberts tok over. De er fortsatt med :sunglasses:

Vi går noen spennende måneder i møte, det er helt klart. Stormen roer seg nok, men de må gjerne finne en ny CEO passe brennkvikt for min del!

28 Likes

Hva er det egentlig som feiler deg? Du kommenterer konsekvent negativt, bare dritt hele tiden om hvor langt ned og hvor taper aksjen er osv. Regner med du ikke har aksjer? Så hvorfor bruker du tiden din innpå her til å spy ut det du gjør? Brent deg tidligere?

8 Likes

Tenker at det ikke er nødvendig å finne noen ny CEO i det hele tatt.
Betalutin står nå på egne ben, rekrutteringapparatet er fullt operativt og fungerer sånn passe.

Kun ett mål; Fullrekruttert med readout, deretter få inn noen voksne til å styre skuta enten ved salg eller ved partner.

Helt åpenbart at NANOV ikke kan stå på egne ben.
Grøss og gru om de skal ta noe som helst til markedet selv.

1 Like

Det kom nok litt brått på styret også dette. Nieba er fullt opptatt med viktig arbeid. Den eneste som har sjans er malene. Ift det Egbert sa på telefon kom det brått på og de måtte melde umiddelbart. Dvs at de ikke har planlagt dette selv. Malene var bare den eneste ledige nå.

2 Likes

Dette blir medisin en dag. Det kan potensielt redde ditt liv eller noen du kjenner. Dette kunne faktisk ha reddet min far som døde av lymfekreft tilbake i 2015.
Derfor jeg investerer i Nanov.
Braun er glemt allerede

29 Likes

4 Likes

HAHA, leverer hver gang :laughing:

Mulig å tegne et bilde av hvordan du ser for deg at NANO skal forbli en taperaksje i 2022?

1 Like

Bra analyse som alltid TheObserver👌, har fortsatt ståltro på Betalutin - av den grunn mener jeg Nieba representerer stø kurs mot at det blir godkjent medisin

Men uansett, neste sommer tror jeg vi har svaret på om det blir havrelefse en god stund fremover eller om Lambo Urus og hus i Toscana går i boks- jeg akter å stå i det som jeg har gjort siden 2016- fortsatt optimist ! Enig? :racing_car::it::champagne:

1 Like

Dæven det var da voldsomt med galle du måtte ut med da mister? Tapt mye? Langt etter? Ta det som en mann i allefall da!!

2 Likes

Enig :woozy_face: - vi får ønske hverandre goodluck :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 klovner… ny rekord? :joy::joy:
Ingen av dem er mine, vel å merke…

Folkens, skal vi si det holder nå?
Braun er gone, toget tøffer videre.
Den som lever får se… Egbert har dette:
«Now we are crossing the finishline…»