Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

He he?
Du må se større på det enn som så.

De brukte over ett år på å finne denne “riktige” CEOen, som hadde en uttalt skreddersydd bakgrunn for den tiden selskapet skal inn i. Det var tydelig noe som var veldig viktig for selskapet, kompetansen for å lede gjennom den viktige siste fasen frem til godkjenning.

Nå forsvant han og det er kun ett år igjen til selskapet skal være ferdige (les: ferdig med å kun drive klinisk studie) og skal være klar for kommersialisering på egne ben.

Hvem styrer skuta nå? Tidligere IR, som ble CFO, som nå er “alt”.
Ser ikke at hun har den faglige bakgrunn og eller erfaring til å lede ett biotek selskap gjennom siste forberedende fase frem mot kommersialiseringen.
I tillegg lider de ekstra av at hun ikke engang sitter samme sted som det var så f%&$%#! viktig at de andre “gudene” satt sammen, i Sveits.
I beste fall må Marco og Lars navigere seg gjennom dette på egne ben og håpe “noen” sitter og ser at ingen store løse tråder i det store bildet blir glemt på veien.

Jeg sitter på den nest største beholdning jeg noengang har hatt og ser bare elendighet - igjen. Håper vi skal opp igjen men realisten i meg ser dessverre lite positivt i det som skjer. Jeg skal ikke selge meg ut og la dette bli en av de verste investeringene i mitt liv uten at jeg tar sjansen på å la det bli enten full fiasko eller innertier til slutt.
Ja, jeg kan tape pengene…

Siden ingen fundamentale ting dytter kursen og de aller fleste ser ut til å se mest konsentrere seg om kortsiktige kursendringer og shortere, altså chartet er i førersetet, er mitt dystre syn at vi ser 14-15 kroner før vi ser nye høyder, med mindre en knall nyhet kommer som lyn fra klar himmel.

8 Likes

Ekstremt lite sykehusinnleggelser i land som har fått vaksinert den sårbare delen av befolkningen. Man kan ikke se vekk fra muligheten for dårlig rekruttering, men vanskelig å skjønne at pandemien skal ha særskilt skyld i så måte.

Unnskyld språket, men hvorfor i H****** sitter du på så mange aksjer egentlig? Har aldri lest et eneste postitivt innlegg fra din kant angående selskapet, og likevel er du «fullastet»? Skjønner ingenting. Misforstå meg rett, jeg har tidvis likt ditt kritiske øye til selskapet, men personlig unngår jeg å laste tungt opp i selskaper jeg er kritiske til🤷🏻‍♂️

3 Likes

Det er nettopp det jeg gjør Vegar beider - ser større på det. Betalutin virker og det er ingenting ved oppsigelsen til Braun i seg selv som tilsier at det er noe negativt med rekrutteringen. Det fundamentale har således ikke endret seg - samtidig er jeg enig med deg i at det verste med at Braun slutter - uavhengig av grunn - er at Nanov mister en CEO som virket å være skreddersydd for fasen selskapet er inne i. Selskapet brukte 9-12 måneder på å få på plass Braun, forhåpentligvis er det flere Egberts har vært i kontakt med i den runden som kan være aktuell som ny CEO. Det vil IKKE være bra om Malene blir CEO veldig lenge…

2 Likes

Braun var bare innom for få informasjon.
Han har sett interim data fra paradigme blandt annet. Nå kommer snart partneravtale. Bare vent å se. Husker godt tiden i Algeta, det var mye stup underveis der også. Jeg sitter på mine aksjer helt til mål. Verdi på selskapet blir minimum 20 mrd, men utelukker ikke helt opp mot 40-50 mrd hvis Archer1 fortsetter å levere. Da snakker vi om førstelinjebehandling. Det at vi fikk en pasient med complete respons i DLBCL er også helt utrolig. Dagens kurs er en god kjøpsanledning.

8 Likes

Det er ikke nok at det “virker”. Som bl.a. Snøffelen har belyst, er det mange viktige og vesentlige faktorer som skal på plass før et produkt som “virker” blir en kommersiell suksess. Det var vel i den forbindelse at mange hadde stor tro på Braun?

2 Likes

Kanskje er det slik at en høyere beredskapssituasjon i seg selv gjør sykehusene mindre villige til å bistå et selskap som Nano med sitt testprogram?

Mulig, mulig. Selv om det fremstår som merkelig å opprettholde en så høy beredskap, som nødvendigvis vil berøre liv og helse når viktig forskning blant annet blir satt på vent, med tanke på at Delta har herjet i ukevis i England uten at det har påvirket innleggelseshyppigheten nevneverdig.

Det spørs om forskning blir tatt med i begrepet “liv og helse”.
Deltaviruset hevdes dessuten å kunne medføre mer alvorlig sykdom hos yngre personer også.

Fremstår fortsatt fryktelig rigid å opprettholde en skyhøy grad av beredskap når delta-viruset i praksis viser seg å ikke påføre alvorlig nok sykdom til at det medfører sykehusinnleggelser i nevneverdig grad. Men kan åpenbart fortsatt hende at de tar slike tilsynelatende ekstreme føre-var tiltak.

1 Like

Tar vi utgangspunkt i Norge, synes jeg generelt at sykehusene har vist langt større bekymring for sin kapasitet under pandemien enn det det faktisk har vist seg å være grunnlag for.

Sånn apropos (dagsfersk):


5 Likes

Ja, og det er grenser for hvor lenge «wait and see» - strategien kan vedvare i Europa for de med sakteutviklende krefttyper også. Så lenge sykehusene har kapasitet, så må jo disse pasientene bli prioritert for behandling nå.

Og så lenge det er svært få som trenger behandling av de som blir smittet, så bør det gå greit å holde de coronasmittede pasientene adskilt fra resten av sykehusene.

1 Like

NANO klarte jo å rekruttere hyppig og få et realt oppsving når antall innleggelser gikk til bunns sist. Klarer ikke å se at nåværende situasjon skulle være så fryktelig forskjellig, men det forblir åpenbart synsing på relativt skyhøyt nivå.

4 Likes

Med lavt nivå på innleggelser så er jeg selv positiv til innrullering på Q2, men CEO rollen er jeg veldig lite komfortabel med. De medisinske resultatene overgår heldigvis ledelsen men som mange andre så blir man lei av det evinnelige rotet i ledelsen

1 Like

Kanskje de er i ferd med å selge hele Nanov og det er overflødig med CEO.

Så lenge ikke q2 vekker noen alvorlig tvil om at ferdig rekruttert ihvertfall innen q 1 neste år så er jeg ikke veldig bekymret for kursen kortsiktig

5 Likes

De manglede 35 pateinter ved Q1 og hvis de får 10-12 indrulleringer pr. kvartal, så skal de bruge 3 kvartaler til de er færdig med det, med mindre indrulleringer tager fart til nogle flere pr. kvartal. Så i værst fald kan topline data læses i maj 2022. En fin resultat vil give kursfest, og der efter kan der køres en emission på væsentlig højere kurs.

3 Likes

Liten vits med alle diss espekulasjonene
Er det ikke bedre å finne noe annet å ta seg til?

1 Like

Noen som vet hvor lang tid en pasient bruker fra screening til man setter betalutin?