Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Jeg drikker øl og vurderer hvorvidt jeg skal gå inn igjen på mandag ( solgte alt etter melding ). Det mest fornuftige er og vente, men så har en denne kjærligheten til aksjen som jeg jeg vet ikke er bra ( har daytradet siden før PC-en kom på markedet ).

Aventer til mandag - onsdag og kjøper tilbake. 50% av de aksjene jeg mener er billig, alt under 20 er billig.

Jeg kjøpte mine første 5000 aksjer i nano tilbake til 2015,

Jeg takker spesielt Merlin, Londonmannen, invivo og mange andre.

5 Likes

Det er ikke selve oppblomstringen av deltavarianten som truer rekrutteringen. Jeg skjønner mange henger seg opp i den og frykter Q2 på bakgrunn av høye smittetallene. Det er belastningen på sykehusene du må holde øye med. Og så langt har ikke høyere smittetall resultert i høyere press på sykehusene. Det skyldes at andelen sårbare som nå er vaksinert stiger dag for dag og gir god beskyttelse og selv om man blir smittet, så ender svært få opp med sykehusinnleggelse.

Jepp, og da snakker vi om worst case! Ikke så gæli det. Når man harxslikt å se frem mot innen en 12 måneders periode, da kan man tåle en kursdipp i høst som følge av en eventuell skuffende Q2 presentasjon.

Men enn så lenge støtter jeg meg til at selskapets guiding ikke er endret og at det står 97 siter i 24 land klare til å rekruttere 35 pasienter i løpet av 4 måneder. Kapasiteten er der. Spørsmålet er om pasientene er der. I så tilfelle burde det være realistisk og gjennomførbart.

Nei, det er ikke synsing. Det er ren matematikk. De trenger å rekruttere 35 pasienter over 4 måneder; fra midten av mai til slutten av september. Det utgjør ca 9 pasienter pr mnd. Til denne oppgaven står 97 siter i 24 land klare til å ta imot pasienter. Ingen umulig oppgave etter mitt syn og min matematiske kompetanse.

4 Likes

@vegar_beider Jeg skjønner ikke at denne nyheten/hendelsen, isolert med den meldingen som kom, og deretter potensiell ørkenvandring skal få kursen ned til 15. Alt som er meldt fra selskapet de siste 6-7 månedene er fra middelmådig til svært positivt (bortsett fra at Braun går av personlige årsaker). Rekruttering, guiding, resultater m.v.

Jeg tror vi ser 30 før vi ser 15 (BTW tror jeg aldri vi vil se 15 igjen) Men dette er jo tro og håp som jeg vet du ikke er så begeistra over. Allikevel de har så sjukt mye på gang med Betalutin som utgangspunkt. Det handler om tid, tillit, kommunikasjon og økonomi. Dette må de bare klare å løse på en god måte de neste 6-12 måneder.

3 Likes

Når jeg ser 14-15 så er ikke det noe annet enn hva en strek på chartet mitt viser og hvis charts og shorts skal styre dette fremover så er det ett nivå som godt kan hende.
Det er ikke noe jeg håper skal skje.

4 Likes

:point_up_2: til siste setning.

Når det kommer til streker prøver jeg å følge med på hva @Nocturne og @Savepig m.fl skriver. Men det virker på meg som om “følelsen man har når man står opp” eller “hjerterytme” eller “været utafor” i langt større grad styrer aksjekursen til Nanov.

Om jeg har forstått riktig har det vært mye short de siste ukene i Nanov. De har jo ikke klart annet enn å sikre videre sidelengs ørkenvandring, før det kom en melding om at CEO må gå av personlige årsaker.

Jeg skjønner at historien og kommunikasjonen til Nanov i flere år oppleves som kritikkverdig av mange aksjonærer. Helt fint. Jeg kjenner det ikke godt nok. Men det kom en mann - ny sjef - så gikk han. Mens han var der snakket han slik mange av oss ønsket. Utover det har han vel ikke gjort så veldig mye?

Ref 15 kr - Halvere verdien av selskapet pga av det - jeg tviler. Det kommer en rebound i sommer. Hurtigtoget har vel stått så lenge på perrongen at når det kjører så er de som vil ombord - de tar ikke sjansen på å ikke være der.

2 Likes

Vel det spørs det.Kursen ble gruset etter Q1 da man mente at rekruttering av 10 pasienter var katastrofalt lavt. Joda, antallet var en god del lavere enn hva de fleste av oss hadde forventet. De hadde jo forespeilete rekrutteringstakt på 7-8 pasienter pr måneden fra late spring/early summer.

La oss anta at de ikke kommer i mål til september men klarer å komme opp i 7 pasienter pr mnd fra mai til august. Da vil de være oppe i: 83+[3x7]=104 ved Q2 presentasjonen. Det vil si de mangler fortsatt 16 pasienter. I utgangspunktet må man da forvente betydelig kurslorreksjon.

Med det tempoet vil de antagelig være i mål i løpet av oktober. Det vil si en måned senere enn guidet. Hvordan vil markedsaktørene agere på en slik situasjon? Jeg vil tro at en del kan komme til å kjøpe seg inn, også. I så tilfelle trenger ikke fallet bli dramatisk IG det kan bli en kortvarig korreksjon.

Men rekrutteringen går i rykk og napp, så er det lite som skal til for at det guidingen faktisk holder og at rekrutteringen er i boks i løpet av september. Hva skjer da?

Etter mitt syn er det vanskelig å forutsi hvordan Q2 presentasjonen blir og hvordan markedsaktørene vil reagere. Det er igjen selvfølgelighet at de kommer i mål i september, men det er heller ingen selvfølgelighet at de ikke kommer i mål.

5 Likes

Nå har heldigvis pulsen etter sjokkmeldingen roet seg noen hakk og er igjen klar for ny inngang en gang før eller like etter Q2, får se hvor langt ned aksjen skal før den snur. 15 tallet nevnes og det skal en ikke se bortfra skjer, den lå lenge og vaket på 13-14 tallet før Q1. Vi har nå litt mer kjøtt på beinet enn den gang, men dessverre fikk vi Brauns avgang som ingen av oss så komme, noe som vil prege aksjen et par uker før han er glemt.
Min strategi blir og overvåke og kjøpe når jeg mener det blir billig nok, eller eventuelt løpe etter toget, tror ikke en skal forhaste seg ned noe som helst nå som usikkerheten råder og heller se på hva de største aksjonærene fortar seg, helt sikkert ikke mye uten og ha sett de siste listene.
Blir nesten for galt og ikke være med på oppløpet etter så mange runder med knall og fall :grinning: En vakker dag blir det muligens Nano’s tur :grinning::grinning::grinning:

2 Likes

Jo, den lå jo og vaket der før 4. kvartalsmeldingen gjorde bekymringen for at rekrutteringen ville stå på stedet hvil til skamme. Det var ikke Braun som sørget for denne snuoperasjonen, og selv om markedet til tider kan være svært irrasjonelt så ville det likevel vært for dumt at avgangen til en sjef som har sittet et par måneder skulle gjøre snuoperasjonen ugyldig i aksjonærenes oppfatning av selskapets tilstand. Vi vet tross alt at Brauns avgang ikke har den fjerneste sammenheng med rekrutteringstakten. Avgangen er ingen god nyhet, men i den store sammenheng av relativt liten betydning for selskapet. Ser ikke bort fra et midlertidig videre fall ned mot 20 kr, men det mest sannsynlige er at aksjen henter seg inn igjen til emisjonsnivået allerede i morgen. De som ikke fikk alt de ønsket seg av aksjer i reparasjonsemisjonen vil nok kunne se en gunstig mulighet nå.

2 Likes

Var visst noen som mener man bare trekker tall opp av en hatt :laughing:
Her er chartet mitt jeg viser til:

2 Likes

Selv om jeg har altfor mye aksjer fra før så kan jeg like en dupp ned til 15 igjen. Det vil i så tilfelle tilsvare en MCAP på drøye 1,5 mrd for et selskap som er måneder unna LPD med påfølgende gode muligheter for AA. Gitt bort!

Siden sist vi var på 15 har vi da altså økt rekrutteringstakten kraftig, fått knalldata fra Archer og fått uventet gode resultater i DLBCL. Samtidig har CEO sluttet. Summa summarum er det jo en kjøpsanledning av de sjeldne. Gjelder for så vidt også på dagens kurs etter mitt syn, men det er ikke feil for min del om jeg får plukke på 15 igjen🤷🏼‍♂️

7 Likes

Spørsmålet nå er om vi i det hele tatt trenger en ny CEO, eller om Egberts vil gjøre som under Nieba - at han er en sterk støtte inn i management. Jeg ser på CEO i Nano nå kun som en frontfigur, og den rollen kan gjerne Brondberg/Egberts ta

2 Likes

The Board has initiated a search for a new CEO.

Klart dem må ha en ny CEO !!!

1 Like

One-third to one-half of new chief executives fail within their first 18 months, according to some estimates.

6 Likes

Det der er jo knallhard science!:joy::joy::chart_with_downwards_trend::chart_with_downwards_trend:

3 Likes

Fint å få økt beholdningen Mange hysteriske småaksjonærer :wink:

1 Like

Humanigen has also announced positive data in a phase 1b study to reduce CRS and neurotoxicity in patients with relapsed or refractory diffuse large B-cell lymphoma (“DLBCL”). We are also in the planning stages to conduct a phase 2/3 trial for lenzilumab to treat patients who have undergone allogeneic hematopoietic stem cell therapy (“HSCT”) who are at high risk for acute GvHD. The trial is expected to be conducted by the IMPACT Partnership, a collection of stem cell transplant centers located in the United Kingdom.
Tror vi har funnet samarbeidspartner for lymfomsatsingen =) Passer som hånd i hanske

1 Like

Chartet er greit nok, det er jo også en volum profil gap mellom 21 og 16 som er litt skummel, hvis den kommer i spill så er ikke en undershoot til 14 spesielt kontroversiell.

Filpsiden er jo at det plutselig blir en 150% oppside på samme chartet da

1 Like

Hva med de andre gapene da? archer/q1 var jo gap-o-rama

1 Like