Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Hehe

1 Like

Brondberg er grei kandidat som CEO pga 3 år med fartstid i NANOV og 20+år i det internasjonale kapitalmarkedet. Mye enklere å hente en kompetent CFO enn CEO.

1 Like

Det er lett å hente en inkompetent CEO. Det er ihvertfall sikkert​:joy::joy::joy:

2 Likes

Forventet egentlig ikke noe videre informasjon kring braun sin avgang men legger til screen av mailen jeg fikk av Egbert etter CEO avgangen.
Egbert - braun

27 Likes

Det er samme svaret som også fremgikk av en telefonsamtale som er referert her, men folk liker jo å spekulere selv om det eneste vi kan lure på er hva som er den “personlige grunnen”.

4 Likes

Har drevet med aksjer noen få år nå, og dette er definitivt det mest absurde jeg har opplevd av meldinger i aksjer jeg har eid

Den andre tror jeg må være Costa som nektet å kommentere REK avslag om paradigme.

Two for two fra NANO og likevel har jeg aksjer, det sier mest om betalutin

12 Likes

Hva har de tegneseriestripene deres med småprat å gjøre forresten?,:sweat_smile:
Og hvorfor engasjerer enkelte seg så voldsomt i selskaper de har null tro på?
Den siste var ikke spesielt til veiarbeidern spesifikt :smirk:

Du kan ikke forstå at personlige opplysninger ikke kan offentliggjøres? Hold deg til SE&HØR

Nå gikk CEO i Qfuel og. Spennende å se om den dropper 20%:see_no_evil:

2 Likes

De mailene folk har mottatt nå bekrefter at avgangen var udramatisk. Det manglet bare en setning i børsmeldingen om at “Our focus on, and the progress of the PARADIGME study remains unaffected of this change of leadership”. Klønete ja, men neppe “verdt” flere hundre millioner kroner.

2 Likes

Økte idag j g altså. Syntes det blir en overreaksjon deluxw

Enig. Men når skal det gå opp for markedet? Aksjen er jo fritt fall på dag 3 uten kjøpertrykk, og det selges aksjer over en lav sko.

Amatørmessig at de i børsmeldingen ikke inkluderer presisering om at rekruttering av pasienter til Paradigme fortsetter som normalt, og at Braun sin avgang ikke har noen påvirkning - for deretter å presisere det i e-post til de som har giddet å sende det. Greit de ikke trenger å si noe om det i børsmeldingen, men samtidig utrolig unødvendig å ikke gjøre det, da markedet umiddelbart vil anta at avgangen kan/vil ha noe med det å gjøre.

Trøsten får være at det er mulig å kjøpe billige aksjer. Det er sånn jeg selv har et snitt på under 20. Kjøper når ingen andre vil ha aksjer.

3 Likes

Er det virkelig noen som trodde at innrulleringen til PARADIGME ble påvirket av at Braun sa opp jobben sin?

Det er jo helt åpenbart ikke tilfelle. Fullstendig overflødig informasjon i en børsmelding.

2 Likes

Ingen her som tror det, men hva tror du kan være årsaken til fallet da? Kursen har gått fra 26 til 21,5 på bakgrunn av denne meldingen.

De har jo presisert i hver minst uttalelse tidligere - fra podcaster til børmeldinger - om at innrullingern til Paradigme går som normalt, som basert på samme argument i så tilfelle er overflødig informasjon. Kommer man med meldinger i et Biotek-selskap hvor aksjonærene til en hver tid trenger bekreftelser, tenker jeg at alle positive uttalelser knyttet til Paradigme ikke vil fremstå overflødig - snarere tvert i mot.

1 Like

Det er uakseptebelt, slik jeg ser det, at meldingen ikke inneholdt en setning a la «unfortunately, life circumstances forced this decision. NANO remain unaffected in terms of company functioning and patient recruitment". En sånn formulering ivaretar hensyn til alle parter og ville forskånet aksjen for den uunngåelige skjendingen som følge av unødig usikkerhet.

1 Like

Det er vel en selvfølge at de forsetter som før? At noen er paranoide kan ikke Egberts noe for

1 Like

“Noen”? Bare å summere om aksjene som har blitt handlet i etterkant av denne børsmeldingen. Selvfølge for mange - åpenbart ikke for alle.

1 Like

Uansett hvordan man vrir og vender på en slik melding er det ikke mulig å finne noen positiv vinkling.
I tillegg til at man mister CEO gjennom en egentlig kryptisk melding så får man inn en konstituert CEO som vel ikke står høyest i kurs.

3 Likes

Egberts kan ikke noe for at der er umodne aksjonærer. Jeg har selv aksjer men det har vel ikke du?

1 Like

Er den så negativ at det tilsvarer en halv milliard???