Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Hvorfor er alle så negative til Malene ?

2 Likes

I et tenkt tilfelle der jeg hadde jobbet i NANOV, var ansvarlig for utarbeidelse av børsmeldinger, og hadde hatt en shortposisjon i selskapet, tror jeg at det er akkurat sånn jeg ville skrevet børsmeldingen.

Fullt forståelig at det skaper usikkerhet når CEO slutter etter 68 dager - overreaksjon ja men dette skapte ikke tillit i markedet.
Men ferdig med Peter Braun nå og se fremover.

Nå må noen kjenne sin besøkelsestid og ikke la shorterne få dekket seg fullt inn på disse nivåene. I flg aksjonærlistene har de foreløpig levert tilbake ca 500K. Jeg fikk 10K på fredag og tror at denne dippen er en gigantisk overreaksjon.

Helt definitivt ikke, men slike meldinger liker markedet særdeles dårlig, det skaper usikkerhet enten man vil eller ei.

1 Like

Enig i det sparkonge, og jeg er av dem som nevnte det var uproblematisk. Likevel er det slik at tradere elsker å spille på usikkerhet og bruker den åpningen de ga for alt det er verdt. Dette hadde de unngått med en slik enkel presisering, og kursen hadde duppet en krone istedenfor fire.

Kan bli en seig vandring frem til q2 rapport, etter den meldingen der. Her får alle selv gjøre seg opp en mening om hva som vil være lurt.

hvor ser du tilbakelevering av 500k… shorten har derimot økt til 2,21% og nå er vi på 3dje dagen med nedkjøring … slår korreksjons regelen inn om ikke for lenge ?

Litt rask hoderegning, men Fjerde AP fond og Nordnet Livsforsikring har fått tilbakelevert ca 370 K. Begge disse er store utlånere til short.

Det Fjarde AP fondet fikk tilbake må vel ha skjedd på onsdag da det er lagg på listene. Nordnet livsforsikring er jo også mange privatpersoner som har zero som kjøper og selger og ikke nødvendigvis short tilbakelvering.

1 Like

Mulig dobbeltbund på 21,30 og dækning af shorts under signal af fortsat sell-off … genialt, om man vil, også for de af os, der er på køberen.

2 Likes

CEO slutter etter 68 dager + ferietid = Ekstra uheldig kombinasjon

Litt bølger i sjøen må en regne med….hvis det er andre grunner til avgangen enn sykdom, så er det et tegn på et fungerende styre med klare formeninger om retningen fremover.

I september er dette tilbakelagt og vi er back on track!

1 Like

Når statsledere møtes og har konfliktfyllte samtaler er det ikke dette de sier på pressekonferansen. De bruker standardiserte diplomatiske vendinger om konstruktiv dialog o.l. Ment for å bli forstått, men ikke uttalt alt for tydelig.
'Personal reasons" og “future endavours” er standard fraser. Hadde han valgt å gå selv, hadde ikke en erfaren ringrev som Egbert brukt fraser med så klare konnotasjoner.

5 Likes

Forstår ikke hva du mener, er poenget at siden børsmeldingen åpner for så mye usikkerhet, at det faktisk betyr at det er noe mer enn rent personlige årsaker som lå bak avgangen?

Det er jo hele problemet med meldingen: enten så er alt OK med selskapet og studieprogresjon (og da burde de skrevet en melding med ditto forsikringer), eller så er det noe **** som har skjedd som forårsaket avgangen (som markedet frykter fordi meldingen nettopp er helt nøytral og begrenset seg til standardfraser).

1 Like

Trodde ikke at jeg skulle få kjøpt aksjer på 21 tallet igjen, men skal si meg fornøyd med det. Absolutt Ikke kjøpt mer enn at jeg tåler litt videre nedgang og ytterligere kjøp.

Tydelig og forståelig at markedet syntes dette er kjipt med nok et CEO bytte. Og når det har vært såpass mange CEO’er på kort tid er det lov å stille spørsmål tenker nå jeg. Og kanskje at det bør forventes en bedre generell tilbakemelding på hvorfor.

Mulig jeg er skrudd sammen litt feil her, men alt jeg tenker nå er på rekruttering av Paradigme, og få den studien fullført og avlest fortest mulig.

At Braun dro bruker jeg ikke så mye kalorier på. Mulig det er fordi hans ekstremt korte periode, eller at jeg har sommerferie, eller kanskje en kombinasjon.

2 Likes

Vi skal ikke bare legge der dødt frem til vi får noe mer konkret info? Admin?

Dette er småprat Fartin, og som med en aksje som har 3 dagers sykluser når slikt skjer, så må folk også ha 3 dager på seg til å få dette ut av hue :slight_smile: :stuck_out_tongue_closed_eyes: :crazy_face:

Det var din formulering om life circumstances jeg reagerer på. Standardfrasen indikerer jo netopp at han ikke gikk etter eget ønske.
Ellers er jeg delvis enig i at de kunne kostet på seg et par setninger om studieprogresjon. Delvis fordi det er min erfaring at sånnt alltid blit missforstått og feiltolket. Uansett.

1 Like

Nettopp!
Det står jo i meldingen at mannen fikk sparken.

At markedet klarer å tolke det dit hen at han ble sparket fordi han har rotet det alvorlig til for selskapet på sine 68 dager synes jeg er helt ubegripelig.

10 Likes

Enig med du! Om man leser litt mellom linjene, og leser seg opp på «standardspråket» i slike meldinger, er det ganske tydelig at mannen fikk sparken. Etter 68 dager i jobben. Lurer på hva i svarte han har gjort/ikke gjort.

3 Likes