Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Fascinerende hvordan avgangen skal være så mye å spekulere i. Det kan faktisk være så enkelt noen ganger at det er pga personlige grunner. Uten at det er grunn til å bekymre seg for Nano som sådann. Fra hva vi vet kan det være sykdom hos egne barn eller egen sykdom.

Uansett er det å investere i biotek en berg og dalbane ikke ment for de med svakt hjerte. Sitter godt inne i både BGB og Nano. Ingen av de er noen glede å eie for tiden så fremt man ikke kjøpte på lavere kurs og har en langsiktig plan for investeringen.

Så fortsett å selg dere som svetter og hører på DNB sin analyse som sier med store røde bokstaver “SELG”. Jeg fyller bare på med mer… :smirk:

1 Like

Jeg fikk set samme svar fra mitt hendvendelse. Synes børsmelding kunne har presisert at Braun’s avgang påvirker ikke fremgang i Paradigme som er sagt i Jan’s epost svar. Også dette hadde vært en gylden mulighet for innsiders å gjøre en stor kjøp for å vise at de har troen.

3 Likes

en uting slik hemmelighetskremmeriet er rundt avganger ikke bare i biotek, men blir kanskje enda mer håløst her pga uklare meldinger i etterkant. De hadde unngått alt dette tullet om de hadde sagt han går av pga sykdom i familie eller lignende. håpløst sånne krypterte meldinger rundt avgangen til folk. tillitt og troverdighet rundt et selskap styrkes ikke ved å holde på sånn. nano hadde vel ikke de sterkeste kortene på hånda innen det tidligere heller og synes ikke det hjalp nevneverdig på tilitten rundt selskapet dette her.

2 Likes

Den gir sikkert noen fornuftige indikasjoner på kort sikt, men det er en automatisk teknisk analyse:
## Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 2. jul 2021

Nordic Nanovector viser ingen klar trend på mellomlang sikt. Aksjen ga salgssignal fra en hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet ned gjennom støtten ved 23.81 kroner. Videre nedgang til 18.43 kroner eller lavere er signalisert. Aksjen har brutt ned gjennom støtten ved cirka 23.00 kroner og videre nedgang er dermed signalisert. Negativ volumbalanse indikerer at selgerne er aggressive mens kjøperne er passive, og svekker aksjen. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ på mellomlang sikt.

### Anbefaling en til seks måneders sikt: Selg

For min egen del har jeg lengre horisont enn som så da dette er en langsiktig investering, så legger ikke i noe i at denne er endret fra kjøp til salg. Så jeg benytter også anledning til å fylle på med langsiktige aksjer.

1 Like

Vi har nok samme utgangspunkt. Mitt perspektiv for Nano er vesentlig lengre enn 31/12-2021.

2 Likes

Var sikkert salgsanbefaling da jeg fylte på med aksjer den 16.mars 2020 også, men har du troen på et selskap og lang horisont, så er jeg villig til å gå mot strømmen i alle fall.

Capture12

1 Like

Man kan ikke bruge den til noget som helst, hvis det viser sig i Q2 at NANO har styr på patient indrulleringer og de kan nå at aflæse topline data i slutning af 2021 eller jan. 2022.

4 Likes

Kan ikke bruke TA eller analytikere.Bommer verre enn værmeldere. Er troen der så bør det lastes. De store laster når det et salgsvillighet. Kursen kan selvsagt gå begge veier, men for sent å laste dersom short hiver kortene eller BP kommer på banen.

Short økte litt på fredag, lite inndeking å spore, men det bar jo heller ikke utviklingen preg av…

1 Like

Gjelder det Nanov?

Ja, endret bildet nå så det fremkommer.

Hva tenker du fremover observer? Jeg fyller til randen i dag. Dette må jo være en gedigen overreaksjon?

Nesten 20% ned på at CEO slutter. Tja, med mindre fyren vet at rekrutteringen til neste Q blir under 12 pasienter så er det ekstrem overreaksjon ja

Kjøper selv i dag, hanket inn vell 3000 aksjer hittil, siste nå på 21.38

1 Like

Farlig å påstå hva som er en overreaksjon i biotek. Vi har sett at slike aksjer ender i minus samme dag de får Fast Track…

Kursen er som den er, det samme er dataene så langt. De begynner å bli ganske så bekreftende gode. La markedet leve sitt liv, og blir aksjene plutselig veldig mye billigere grunnet omstendigheter som ikke tilsier fallet i markedet kan det gi gode innganger.

Selskapet har lovet avlesning av Paradigme før neste emisjon. Hvor mange andre bioteks på OSE har denne emisjons-garantien? Og er den verdt noe?

Jeg tenker jo det.

8 Likes

Det er vel heller ikke sikkert det blir emisjon hvis ikke NanoV vil ta seg til markedet på egen hånd

1 Like

En litt morsom refleksjon er at vi nå er mindre verdt uten Braun enn det vi var før vi hadde en CEO på plass. Morsomme er at situasjonen er lik før og etter Braun, ergo jakt på ny CEO.

Min største trøst i dette er jo at Braun like Nano så godt at han valgte å hoppe på toget, han hadde en tydelig Q preso om hvorfor og han var enda tydeligere på Radium. Dette sier meg at nano har det han så etter, som er nok trøst for meg. Avgangen hans derrimot er ren spekulasjon. Men en ting er sikkert, han er ikke verdt 20% ned i den fasen nano er i nå, etter kun 80 dager i stolen.

Vi har fått archer og DLBCL data også, hvor de var gode også!

6 Likes

Der er noen som har gitt god fallhjelp. Alden og shorterne bl.a
Hadde aksjen vært i en oppgangstrend hadde dette blitt negativt , men kun en prosent eller to

1 Like

Og det skal rimelig stygge rekrutteringstall til på Q2 og Q3 for at denne guidingen blir tvilsom

6 Likes

Hadde det vært til fordel for selskapet hadde grunnen vært oppgitt. Når det ikke er det har de bevisst vært «utydelig» fordi grunnen er negativ, tror jeg.

2 Likes