Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Ja, hvordan skal en tolke dette ? :grinning::grinning:

Peter Braun sa (48:50) at DLBCL skal bli kommunisert i det første halv del av iår “so you do the math”!

5 Likes

Jeg stjeler et utdrag fra @Snoeffelen i forrige tråd:

Jeg tror at CMC-risikoen generelt for biologiske produkter ikke ansees som neglisjerbar av kommersielle aktører. Dvs jeg tror ikke det kommer en kommersiell aktør på banen for PAIen er på plass.

Skulle jeg kjøpt aksjer i NANO ville jeg tenkt at man deler kjøpet i 3, og kjøper på følgende nyheter (eller selvsagt rett før nyheten).

  1. I disse dager, på billigst mulig kurs, siden siste kvartaler har vist at man kan være ganske trygg på at pasientene man trenger blir rekruttert. Helt uavhengig om siste pasient kommer inn i september 2021 eller mars 2022.
  2. Når selskapet melder at de har levert NDAen, for da mener de selv at de er klare.
    Det er en svært viktig trigger for min vurdering er at siden Lars Nieba ble ansatt så har de hatt stålfokus på CMC.
  3. Når Selskapet faktisk har fått tommel opp på alle PAIene som skal gjennomføres.
    Og selskapet er klart for å inngå kommersielle avtaler.

Hør på 54:40 og videre. Braun sier at han er komfortabel med der de er i dag. Etter han tok over, er tross alt Lars Nieba tilbake i CTO rollen og har ansvaret for oppfølgning av CMC.

Han snakker også opp DLBCL noe og fremtiden for Betalutin her.

Godt show av Braun!

8 Likes

En sterk presentasjon. Hyggelig at Braun med så mye faglig tyngde og erfaring valgte NN. Fint også å høre at interessen for Betalutin og denne type medisin har hatt en økende interesse de 2 siste årene.

NN har altså de beste resultatene så langt i 2 og 3 linje med tanke på bivirkninger og effekt.

3 Likes

Tydelig di gjør hva di makter for å rekruttere !

3 Likes

Braun nevnte også en ketchup effekt hva gjelder rekruttering når flere blir vaksinert og d kommer lettelser i covid restriksjoner.

4 Likes

Kan du utdype?

2 Likes

Enig.

Det mest overraskende slik jeg ser det er at Braun faktisk fremsnakker mulighetene innenfor DLBCL. Jeg tror de fleste har avskrevet denne indikasjonen basert på det som har blitt sagt tidligere. Nå skal de presentere data de neste 14 dagene og de er «excited of the future outlook of what that may lead too… and we look forward to giving guidance of what that may mean for betalutin and other compounds in the near future» Om det skulle komme et samarbeid på dlbcl ville det vært en fantastisk bonus.

7 Likes

Mye tomt prat og intet nytt fra Braun.
Vage svar og lite konkrete på stilte spørsmål

Hadde bare vært å selge unna fort som svint her - om du hadde hatt aksjer da😁

3 Likes

Podcasten: Mye bra, men Marlene Bromberg la ganske stor vekt på at Koronaen fortsatt lager problemer. Hun nevnte at det ikke var bra at Storbritannia nylig har utsatt en ytterligere åpning med fire uker. Hun sa kanskje indirekte at rekrutteringstallene for q2 vil bære preg av dette. Dog ligger nivået høyere enn for 2020.

2 Likes

Enda et dypdykk om Q2 feiler, avventer med en økning av aksjer til etter Q2. Vanskelig å spå hvordan dette vil utvikle seg.

1 Like

Skal feile rimelig kraftig for å forsvare et dypdykk fra dagens nivåer riktignok.

Hvis de på nytt klarer 10 pasienter i et kvartal, så er det et ganske betydelig steg fremover

Men ja, jeg klarer fremdeles ikke å se hvordan de skulle kunne klare 100 dagers avlesning i år basert på det de sa i dag

Jeg holder fremdeles ferdigrekruttert før nytttår og 100 dagers avlesning sånn medio april som mitt mest sannsynlige bet. Som ville være kjempebull.

For å spørre deg om noe konkret da, hvilket scenario tror du er mest sannsynlig for Q2?
10 nye pasienter rekruttert?
5?

4 Likes

Snedig. Storbritannia er mer åpen nå enn de har vært på leeenge, også da 14 pasienter ble rekruttert til Q1.

1 Like

«Positive baseline» scenario ser jeg på som fullt oppnåelig, og jeg ser på dette scenarioet som mer enn godt nok til å ta et lodd på dagens kurs.

1 Like

Ditto. Så kan man heller la være å gå faretruende tungt inn før etter q2

1 Like

Noen få take-aways fra podkasten:

Negativt klima fortsatt fra Covid. Pasientene har blitt frarådet å komme til behandling, og klinikkene er ikke helt i track på tidligere rutiner, verken for standard behandling eller trials.

Motvekten er at de rekrutterer fra en større bredde enn før; klinikkene snakker med regionsykehus og tracker flere pasienter enn før.

Så lenge NANOV ikke melder noe annet er de on-track. Men at ting ikke flyter 100 % p.t tror jeg man kan tolke budskapet som, men de har fortsatt troen på å klare guidance.

Mest positivt var praten rundt DLBCL og at de er opprømt over dette. De ser gode muligheter for Betalutin og andre compounds (som nevnt over). Forstod det som at man i den kommende meldingen kan få litt kjøtt på beinet om veien videre. Tror i alle fall ikke nå at det blir en skuffelse på DLBCL meldingen, dumt å bygge positive forventninger til denne fra Braun hvis det er bad news / non event vi har i vente.

Likte også måten han omtaler pipen på. NANOV er mer enn Betalutin, og det tas mål av å bygge på disse ressursene fremover. Det er flere indikasjoner å gå etter. NANOV kan bli en major, ikke bare et 3L selskap.

Malene er mest opptatt av hvor mye tid hun jobber og at hun selv har investert penger i det. Det er åpenbart for ressurskrevende for henne å ta seg bryet med å se på en sidelisting i USA. Jeg kan ikke helt se at hun kler de tre rollene hun nå har. Hun svarer tynt og dårlig for seg, beklageligvis.

Får vel også legge til på den positive siden at Braun er confident på at Nieba og teamet har full kontroll på alle spec og forventninger for å få godkjenning uten krøll med FDA. Da er kanskje bekymringen til Snøffelen godt ivaretatt? :blush:

7 Likes

I og med at de hadde 4 pasienter mer eller mindre klare første uken etter Q1 tror jeg mange får en positiv overraskelse på Q2. Men hold gjerne på 10 som konsensus, jeg liker bedre at man overrasker på den positive siden.

2 Likes

Ta dere en Nano is i varme folkens, det vil dere trenge utover sommeren :slight_smile:

1 Like

De hadde 2 personer? En var så og si klar, den andre like om hjørnet.

1 Like