Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Hvis du tenker på kliniske data @stav098 så er det ikke noe som CEO “oppdager”. Det er uavhengige sakkyndige som følger studiet og kun de har tilgang til dataene.

3 Likes

Gjør “mange” virkelig det? Renspikket spekulasjon og villedende. Er veldig nysgjerrig på hvilke forhold han skulle ha oppdaget på sine tre måneder som skulle gi en såpass overraskelse, kan du vennligst gi oss innsikt i hva det kunne være som skulle gjøre at man gjør en så uprofesjonell exit?

3 Likes

Kan du legge ut en link til hvor dette omtales?

5 Likes

“Mange mener” er som å høre Trump si “A lot of people say…”

Alle vet hva det betyr.

6 Likes

Hvorfor så sterke reaksjoner? Det er jo åpenbart dette som har stått i hodet på mange aksjonærer de siste dagene.

1 Like

Det stemmer ikke. Jeg tror iallefall ikke det er noe som burde komme overraskende på “ståa” for en påtroppende CEO, og i såfall er det riktig at han har fått sparken.

2 Likes

Folk ber ikke om annet enn belegg og kilde for disse merkelige påstandene. Er du ikke enig i at det er påkrevet?

2 Likes

Usikkerheten herjer. I tillegg er det sommer, og risikoviljen går ned. Det er en dårlig kombinasjon.

Jeg sitter på mine aksjer - og ser ikke at risikoen har endret seg - det som betyr noe kortsiktig (altså det nærmeste kvartalet) er rekruteringstakten til Paradigme. På litt lengre sikt har til og med det mindre å si - da resultatene en konsistente og meget gode (IMO)

1 Like

Ja det er vel det som er sjokket her, avskjedigelsen oppleves som uprofesjonell fordi børsmeldingen er så upresis. Mange ønsker seg en bedre børsmelding og bedre kommunikasjonsstrategi generelt.

Flere har spekulert i at Braun fikk sparken, enten har han da gjort noe han ikke burde ha gjort, underlevert eller rett og slett kommet på kanten med andre nøkkelpersoner som har vært lenge i firmaet om veien videre. Ila 3mnd har han neppe rukket å tilføre stort eller påført stor skade.

Det kan selvsagt også være alvorlig sykdom som plutselig er blitt oppdaget. De som tråler Braun på LinkedIn vil vel rapportere om sannsynligheten for dette om Braun lander en annen topp jobb om noen måneder.

Betalutin virker så det er bare å stålsette seg for litt ørkenvandring fram til q2 og håpe at pasientinnrulleringen ligger på 10++.

1 Like

Jeg er veldig glad for at det ikke har dukket opp! Poenget mitt var bare at dette er et syn jeg mener man har lov til å ha, gitt omstendighetene. Jeg har tenkt det samme selv- men endret tone nå. Alt vi har gjort de siste dagene er å spekulere uansett.

2 Likes

Snudde på 20,70 igjen som den gjorde i går, mulig bunn der da kanskje foreløpig.

1 Like

Shorterne sliter vel litt med å dytte aksjen videre nedover i øyeblikket. Børsene er positive, og NANOV fremstår som “oversolgt”. Men så lenge aksjen ikke henter seg inn igjen vil det nok fortsatt være rom for å gjøre aksjonærene nervøse. Er jo heller ingen ideell situasjon at styrelederen beroliger en og en aksjonær heller enn å berolige markedet som sådan. Han har sagt at det kanskje ville komme en utfyllende melding, men det ser ut til at man heller håper på at det snur uten den slags drahjelp. Nå skal det jo legges til at bortsett fra at det kan være litt synd på de som selger seg ut på falske premisser så er det vel ingen av oss som taper noe særlig på at kursen ligger oppsiktsvekkende lavt frem til andrekvartalsresultatet dukker opp.

3 Likes
  1. dagen med nedgang, burde få en reaksjon opp her på rsi som skraper bunn og oversolgt + dobbel bunn på 20,70.

Spørs jo litt hva man sammenligner med. Kursen har f.eks. ligget høyere på formiddagen i dag enn det den gjorde på formiddagen i går.

1 Like

Skjønner det.

Men en skrev altså at “Mange mener at Braun oppdaget forhold som ikke var så bra, og derfor ikke ville fortsette”.

Dette er rett og slett en dum konspirasjonsteori uten grunnlag som minner om Trumps diverse latterlige påstander, som Haltopen var inne på.

1 Like

Er derfor uenig med deg Biokleptic når du skriver:

Uten begrunnelse kan man faktisk ikke skrive sånt.

1 Like

Det er mange som skriver hypotetiske saker og ting her uten å direkte kunne bevise det. Merkelig at menigheten ikke regerer når det skrives at Brown har fått sparken

Men det ligger i logikken at mange er redd for at Braun har sett noe som markedet ikke har sett.
Det objektive faktum i seg selv at Braun går av etter 3 mnd er ikke samsvarende med 20 % nedgang i MCAP, så dette har åpenbart utløst frykt hos en del aksjonærer fordi de liker ikke å være i limbo-land.

P.t vet ingen hvorfor Braun forsvant, enten han ble sparket eller ønsket å slutte selv, og når børmeldingen gir få halmstrå for den urolige investor, da synger det utfor.

Som jeg skrev samme dag meldingen kom; jeg fryktet en tur ned til lavt 20-tall. Dit kom vi, og det er egentlig ikke så rart når man forstår markedspsykologien. Men om det er berettiget, det er en annen sak!

Styret må gjerne slippe en mid-quarterly update på status i Paradigme-innrulleringen som hadde roet nervene til de som trenger det :wink: Men enda en melding som handler om avgangen ville bare satt styret i et uproft lys. De skal ikke få to sjanser til å fortelle markedet dette, såpass bør man kunne forvente fra et proft styre at det holder med en børsmelding.

5 Likes

Hvorfor skulle vi reagere på det? Syns selv at det ut fra det totale bildet er ganske opplagt, og ville hatt store problemer med å komme opp med en alternativ plausibel forklaring.

Har Brown fått sparken?!?

Det er jo alldeles forferdelig!

Hvem er Brown forresten, og hvilken stilling hadde han Nordic Nanovector?