Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Helt greit å ha det som strategi å skulle ta det til markedet selv hvis det er det som skal til for å maksimere verdien for de største eierene.

Da bør alle andre som er med på turen snart begynne å spørre hverandre hvor mye det vil koste aksjonærene de neste 2 årene hvis ingen partner skal være med å betale for det.
Vil heller se feks. en Asia partner nå enn gode rekrutteringstall om en måned.
Ser vi tilbake på Lutathera så kom det partner i Juni det året den pivotale fase 3 var guidet ferdig i Q3.

Håper IR er på saken.

3 Likes

Helt enig. De har jo også sagt at de vil vurdere dette i markeder og slik jeg har forstått det så anses scandinavia som hjemmemarkedet hvor de like godt kan operere selv, men de fleste andre steder i verden anses åpent for partnerskap. Hvor i løypa og hvor i verden det er mest hensiktsmessig å inngå en slik avtale håper og tror jeg Egberts/Marlene klarer å enes om. Det ville vært utrolig moro å våkne til en partnerskapsmelding fra f.eks Asia som sikret finansiering til inntektene kommer og som kunne finansiert videre løp 2FL mulighetene… vi trenger det!

2 Likes
1 Like
21 Likes

Ja, det var få pasienter, men det virker ikke som at folk skjønner potensialet som er her når man får 1 CR og 1 PR av 6 pasienter i gruppen med høyest dose. Og ser man på tallene linket opp mot dlbcl så kan man lett bli svimmel! Bare en liten del av kaka er latterlig mye.

5 Likes

Det er også en del som misforstår hvordan stop loss verktøyet fumgerer. For det er ikke slik at dersom du setter stop loss på kr 10,- så vil du sikre at kursen du selger for ikke går under kr 10,-. Stop loss på kr 10,- betyr at dersom kursen faller til kr 10,- eller under, så legges dine aksjer ut til salgs for “best price”. Så dersom det mot formodning ikke sklulle finnes kjøper før nede på kr 9,-, så er det prisen du vil få for sine første aksjer som selges. Får du ikke alt ut på kr 9, så dumpes salgsprisen ned til neste kjøpers nivå. Slik går det til hele din post er solgt. Snittprisen du får for dine aksjer kan altså bli betydelig lavere enn stop loss prisen du satte på kr 10,-.
Selv har jeg brukt stop loss en gang det første året jeg begynte med aksjer. Det blir med den ene gangen. Jeg sitter igjen med en dårlig følelse etter den handelen. Aldri mer stop loss på meg.

5 Likes

Jeg kjøper bare aksjer der jeg ønsker å kjøpe mer hvis det faller. Ergo har jeg aldri brukt stopp-loss. (Men har selvsagt solgt aksjer der jeg har mistet trua)
Å selge Nano blir først aktuelt etter FDA`s dom, tidligst.
Briste eller bære :crossed_fingers:

4 Likes

Det er ikke helt korrekt forklaret; salgsprisen man bliver stoppet ud på kan fx specificeres som værende med eller uden limitering (samt en række øvrige muligheder).

Det er livsfarligt at køre med stop loss i relativt illikvide aktier som NANO; meget bedre værktøj i aktier som fx de største papirer i toppen af de store indekser.

2 Likes

Uansett hvor mye man er preget av tidligere skuffelser og en nagende tvil om at guidingen om avlesning av Paradigmestudien holder, så må man erkjenne at et børsnotert selskap, som er pliktig å forholde seg til børsreglementet og norsk lov, de facto ennå ikke har kommet med en negativ oppdatering av den gjeldende guidingen. Noe som etter mine fattige evner tilsier at ledelsen ikke har noe grunnlag for å endre guidingen. Eller sagt i klartekst for dem som sliter med å skjønne hva jeg skriver; det foreligeer for tiden ingen informasjon som tilsier at selskapet ikke skal levere i henhold til den foreliggende og gjeldende guiding med å ferdigstille rekrutteringen av pasienter innen utløpet av Q3 og foreta avlesning av paradigmestudiet før nyttår 2021.

Men når man studerer aksjekursen sin utvikling, så er der tydeligvis mange som ikke stoler på denne guidingen.

Det har ikke manglet på fantsifulle utspill og påstander om at selskapet vil feile, at rekrutteringen av pasienter ikke vil bli ferdig i høst og at avlesningen må utsettes til 2022, samt at selkskapet må i markedet for å hente mer frisk kapital.

Jeg skjønner at mange faller for fristelsen og fester sin lit til alle dem som kommer med negativt ladede spådommer om at NANOV ikke vil komme i mål i henhold til gudingen. Men dersom det er hold i noe slikt så burde etterhvert ledelsen ha endrert guidingen. Det har de altså ikke gjort.

6 Likes

OK. Den er god.

Vil bare påpeke at oppdateringen over antall rekrutterte synes å være en inntil dagen før Q presentasjon. Dvs en fase forskyvning i forhold til finansielle kvartaler. Trekker denne slutningen på hvordan de forsøkte å trekke 2 stk screenede og 2 potensielle kandidater nesten inn i siste oppdatering. Derfor tenker jeg at vi ikke kan slutte at intet meldt innebærer at guiding holder. For øvrig tror (og håper) jeg at vi blir positivt overrasket ved Q2

3 Likes

Helt enig - Nanov guider på rekruttering ved hvert kvartal, og gir samtidig sin oppdatere guiding da.

Om de hadde sett at de hittil kun har innrullert 3 pasienter siden sist presentasjon, og at guidet timeline må justeres, vil dette først meldes ved den oppdaterte guidingen på Q2.

Opplevde Braun som ganske tydelig på dette i Radforsk podcast da han svarte at guidingen gjelder inntil det kommer ny guiding, som svar på hvordan han så på timeline gitt siste periodes rekruttering.

Personlig frykter jeg melding om forsinket timeline ved Q2. Dersom forsinkelsen ikke fremtvinger ny emisjon før readout, tenker jeg at dette kan bli en finfin kjøpsmulighet på oppløpssiden.

Skulle forsinkelsen bli så stor at det kommer enda en emisjon før readout, blir det blytungt :grimacing:

3 Likes

Her er vi vel ved en kjerne… Braun stikker av såkalte personlige grunner siden han ser guidet innrullering ikke kan nåes til Q2. Nano guidinger og medfølgende analytikere har vel heller ikke løftet stakeholder values i form av ett varig økende gulv i aksjekursen etter Q rapporter generelt.
Det er vel dessverre grunn til å frykte nytt kursras og shorter nedkjøring ved Q2 den 27.aug.

2 Likes

Jeg skjønner denne faseforskyvningen. Men likevel er ledelsen pålagt å ikke skjule vesentlig børsinformasjon for aksjonærene. Vi må jo tro at ledelsen mer eller mindre har en kontinuerlig oversikt over rekrutteringen, selv om denne naturlig nok skjer i rykk og napp.

Jeg har tro på at fortsatt ingen negative nyheter framover betyr at vi på q2 får en bekreftelse på at ting går etter planen og at kursen dermed kan gå markant opp om en snau måned.

1 Like

Det blir for useriøst å komme med børsmelding mellom kvartalene på rekrutteringstakt og eventuell innvirkning på guiding når selve rekrutteringstakten går i bølger. Skal en melde om forsinkelser i bølgedaler og fremskyndelser på bølgetopper?

En egen børsmelding kommer ved fundamentale endringer som direkte påvirker rekrutteringen, det være seg inklusjonskriterier, antall sites, osv.

7 Likes

Er folk virkelig så dumme at de tror en ceo drar etter 3 mnd fordi han ser at de må utsette guiding?:man_facepalming: Selskaper utsetter guiding hver eneste dag, og nå har de fleste en legitim grunn i corona… Og hvor mye tror du ceo styrer innrulleringen?

Begynner å bli litt lei av alle teoriene om Brauns avgang nå…

21 Likes

Enig, rekrutteringstakten vil alltid variere. Men noe av det viktigste for bedriften er om:

Denne guidingen ble for eksempel ikke endret av de relativt svake rekrutteringstallene fra forrige presentasjon. Blir denne guidingen endret bør aksjonærene bli informert da dette er vesentlig.

1 Like

Og så lenge ingenting fundamentalt har endret seg så forholder vi oss til det oppdateringsintervallet selskapet har gitt oss - altså oppdatering på guiding og rekruttering pr kvartal.

På tide å legge denne død nå?

3 Likes

Det avgjørende her er hva Nano faktisk gjør. Dagen før forrige q-rapportering gikk Nano ut med denne informasjonen: ( i forbindelse med Archer)

“Our near-term focus remains very much on completing PARADIGME in 3L FL and delivering top line 3-month data by the end of 2021.”

Her var det altså ingen endring av guidingen, likevel gikk de ut med denne viktige informasjonen utenom oppdateringen pr kvartal. En eventuell endring av guiding er minst like viktig.

2 Likes