Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Det er lenge siden den navneendringen. Det er healthcap som er svenske handelsbanken.

Hahaha, gud bedre meg for ett nivå…

Det er lenge siden HC flyttet aksjene til Handelsbanken. Videre så måtte de selvsagt ha børsmeldt ett salg, om det så var kun 1 aksje, da de er representert i styret. Makan til visvas…

4 Likes

Stav kan fortsette feilinformasjonen sin på et annet forum.

Hvis healthcap hadde solgt seg under 5 prosent måtte dette selvsagt vært flagget

Og hvis man ser bakover i tid har det variert veldig hva som har stått som navn på health cap sin post

15 Likes
  1. Det var ingen endring, men en slags gjentagelse av allerede kommunisert mål.

  2. Det var dagen før kvartalspresentasjonen og formell oppdatering på rekruttering og gjentagelse av mål.

  3. Det er forskjell på “focus on delivering” som ble meldt med Archer og det som ble meldt dagen etterpå: “Company remains on track to report preliminary three-month top-line data by the end of 2021”

  4. Det hele tok seg dårlig ut gitt tallene på Q1 og noe de neppe gjentar?

2 Likes

Jeg refererte til hva Nano faktisk nylig har gjort og som du utelukket var deres praksis. Som nevnt; det er nok mer maktpåliggende å informere om en eventuell endring av guiding, enn å informere om at den står fast. Om dette skjer en dag, eller en uke før en q-rapportering er prinsipielt ikke viktig. OK, jeg er enig, vi legger denne ballen død nå og håper på gode nyheter framover.

2 Likes

Takk for opplysningen. Jeg har prøvd å lese meg til det med stopp låsen men var litt usikker på hvordan det virker. Derfor torde jeg ikke å prøve.
Nå skjønner jeg det. Tror ikke at jeg vil prøve det heller. I så fall må det være hvor man er sikker på at aksjen ikke vil komme opp igjen. Som Roger Berntsen sier «fall i kursen er som regel kortvarig. Man må tenke litt langsiktig.»

1 Like

Er du langsiktig i type Nanov bør en ikke bruke SL. Bruker kun SL funksjonen hvis det er en kortsiktig trade, og en ikke har mulighet til og sitte klistret.

Aaaand its gone :sweat_smile:

1 Like

Nano får en trasig behandling av det som mange omtaler som markedet…ett marked som forøvrig ikke er tilstede for denne herjede aksjen…stabilt sideleie med dominerende short pleie av kursen en måned fram til Q2.

… det er da bare perfekt for dem af os, der sanker nedfaldsfrugter; bring it f… on, siger jeg bare. FOMO starter snart og med mulig afklaring på gældsloftet i US primo august, så er der potentielt yderligere risk on i markedet.

Ikke godt at være short med GA på nuværende kursniveau, alt taget i betragtning.

1 Like

:champagne: :champagne: :champagne: :champagne: : :rocket: :rocket: :rocket:

5 Likes

Champagne og raketter, du verden.

Oncopeptides. Nylig godkjent… så viser det seg at det er bivirkninger som er alvorlige. Kursen stuper. Hva er sjansen for dette i betalutin. Lik 0. Snart må verden sette pris på ett så godt legemiddel.

8 Likes

Ferien er snart over. Noe som forhåpentligvis vil gi en høyere omsetningsprofil i denne aktien. Veldig spennende høst i møte!

2 Likes

Her er vi vel ved en kjerne… Braun stikker av såkalte personlige grunner siden han ser guidet innrullering ikke kan nåes til Q2.

Jeg liker nicnamet ditt Flopp! Matcher liksom budskapet så godt! :roll_eyes:

2 Likes

… her ser vi forsøg på brud gennem 22,00; jeg tipper vi ser en kurs over 22,00 inden markedet lukker fredag.

4 Likes

Ja, alt henger sammen vet du…:slight_smile:

Blytungt ja, men samtidig tidenes mulighet til å kjøpe aksjer kraftig rabattert.
Men jeg tror ikke vi vil få oppleve det. Guidingen lyder på avlesing i 2021 og inntil noe annet blir sagt, så forholder jeg meg til det. Ingen på HO eller TI har bedre innsikt i dette enn ledelsen i NANOV.

1 Like

I så fall tror jeg vi har en rekyl av dimensjoner. Jeg har klokketro på Betalutin som medisin - men er bekymret for (noe) forsinkelser opp mot det som kan se ut som en (ytterst?) ambisiøs tidslinje mhp readout. Dette vil allikevel kun være snakk om måneder - men vil i så fall medføre frykt for enda en emisjon i forkant av PARADIGME readout.

Vil vurdere og selge unna en andel av aksjene i forkant av Q - som en “hedge”. Ved positiv overraskelse: noe tapt fortjeneste. Ved negativ (forventet?) rektrutteringsmelding så vil jeg få en noe lavere snittpris.

Så får vi se :rocket:

1 Like

De skal levere «foreløpige 3-måneders topplinjedata» i 2021. Så kan folket lure på hva «foreløpige» betyr. De mangler 37 pas pr 26.mai 2021. Det betyr at de må klare litt under 5,2 pasienter i mnd. Det betyr ca 15,5pasienter i kvartalet, så har de fullrekruttert Paradigme rett før årsslutt. Egberts & Co hadde ikke presentert gjeldende guiding den 26.mai hvis det var en høy sannsynlighet for at de må utsette guidingen ved Q2. Hvis noen mener det motsatte så mener disse også indirekte at ledelsen/styret er svært svak.

4 Likes