Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Jeg tipper shorterne ingen reelle sælgere har at købe fra; alt de kan gøre er at handle mellem egne nominelle konti (dog spekulativt, hvilket jo er ulovligt … men forstår ikke kursudviklingen) for at kurspleje deres position i håbet om at riste flere sælger ud af markedet.

Andre med bedre indsigt?

De to shortene ligger nå med entry på ca 20 og 21. Det er vel nivået de ønsker viderenedgang fra ?
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=NORDIC%20NANOVECTOR&land=norway

Stemmer vel ikke. Kursen droppet ved ikke under 19. Solgte mye ned fra 26-27.

De såkalte shorterne opererer vel ikke akkurat som deg og meg. De tar ikke en posisjon og sitter og venter i dagesvis, måneder eller år på at noe skal skje. De kanskje kjøper og selger long/short om hverandre sekund for sekund, så realiteten er vel at deres posisjoner er levende med stadig inndekning?

Novartis får litt konkurranse innen PSMA

https://www.pointbiopharma.com/press-releases/point-biopharma-debuts-as-publicly-traded-next-generation-radiotherapeutics-company

Lu 177 kompani.

1 Like

“Rekordlave smittetall i New York”

Få covidsmittede på sykehus der lenger!

Og sykehusene i New York; I beg av februar nesten 4000 innlagt. 31/7 359, dvs under en tiendel! Derav kun 91 i ICU (Intensiv behandling.)

Max i 2020 var over 12000 innlagt på det meste. april 2020.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at Paradigme bør kunne være i full gang med inklusjoner alle de stedene der det har vært omfattende vaksinering.

6 Likes

Det er vel England og Frankrike som har vært beste land for paradigme? USA vet jeg ikke helt.

Får kjøpt svært lite uten å flytte kursen… virker som en lovende start på “ferieslutt”

1 Like

Fra transcript på Q420-presentasjonen

7 Likes

England.

15 Likes

Lykke til med å dekke inn short med dette volumet :see_no_evil:

Strikken strammes

1 Like

Nærmer oss emi pris igjen. Så får vi ta det derfra.

2 Likes

Aktuelle buzzwords for nervøse og forventningsfulle Nanov aksjonærer fram mot Q2:

  • TINA – There is no alternative: Skal man få avkastning, er det aksjer som gjelder.
  • Fear of missing out (FOMO): Skal du være med på oppturen, er det bare å kaste seg på.
  • Buy the dip: Når det har vært noen korreksjoner, ser det ut til at det ganske raskt utløser kjøp – ikke salg av aksjer.
2 Likes

Hva menes med TINA i forbindelse med nanov? Vil det si at nanov er en ‘must have’ siden det er det eneste norske selskapet som driver med radioimmunterapi?

Altså hvis du vil være eksponert mot RIT gjelder TINA siden det ikke er noen andre alternativ på oslo børs? @flopp

Det er ikke noe “TINA” i forbindelse med Nanov. Selv om vi her inne har en forkjærlighet for Nanov finnes det mange alternativer i samme bransje i Norge og utlandet. Men for noen kan det virke kult å sette opp flere klisjeer i noen “bullet points”.

1 Like

Men for f#$* …

Det gjaldt denne gangen også :expressionless:

Lover.

1 Like

Jossen skal til TRS å snakke litt om Alpha37 etc, me like!

18 Likes

For meg ser caset ganske binært ut nå. Enten får de mange rekrutterte til Q2 og hypen tar av igjen eller så får vi en runde til med Q1-tall og fall. Forskjellen på de to påvirker prognosene både for når de skal bli ferdige, men vil også tro det påvirker forventet salg av Betalutin når det kommer til markedet. Skal de tjene titalls milliarder når de bare får 5-10 til å teste medisinen i kvartalet? Hvor er det store behovet, og hvorfor blir det ikke matchet mot test-pasientene? Potensielt en opptur i forkant av kvartalsrapporten på håp/fomo.

1 Like

Kan vel ha med å gjøre at det finnes godkjente produkter som allerede er i salg? Gjetter meg til at de fleste får tilbud om det først og fremst

1 Like