Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Ja, ser jo sånn ut :smirk: Neida, som sagt er det ikke sikkert det er noe som helst sammenheng. Er heller ikke mange tiøringer det er snakk om foreløpig. Bare tenkte det når eg hørte podcast en t de var vel defensive. Mye fokus på arbeidsmengden til Malene og corona.

Archer-1 , FDA , videre veien her er klar så fort paradigme er i boks. Skjer masse i kulissene her om dagen. Det er jeg helt sikker på.

4 Likes

Skjønner ikke helt halleluja-stemningen her etter gårsdagens podcast. Den var forsåvidt interessant, og Braun gjorde nok engang et solid inntrykk, men jevnt over nøytral? Det jeg sitter igjen med var:

  1. Realistiske med tanke på situasjonen rundt pasientinnrulling. Hadde stort fokus på dette, og gjentok gang på gang det var utfordrende tider.
  2. Guidingen gjelder inntil noe annet et kommunisert. Samtidig sa Braun at selskapet har valgt å oppdatere pasientinnrulling kvartalsvis. Dermed gjelder guidingen frem til Q2-presentasjonen holdes. Fasitet kommer der (noe vi visste fra før).
  3. Videre løp og fase III studien er linket til Paradigme 3 mnd read out → og ferdig pasientrekruttering avgjør når dette blir. Samtaler med KOL og FDA om designet av studien kan startes tidligere, og er kanskje i gang allerede, men alt er linket til read-out.
  4. DLBCL-data innen slutten av Juni, og Braun antydet at dette var et potensielt område for videre satsing.
  5. CMC med Nieba i spissen virker å være under kontroll.

Når en potensiell partneravtale kan havne på bordet er for en investor umulig å spå. Snøffelen hadde gode poenger i sitt innlegg, og ut ifra intervjuet i går virker det like gjerne som om tidspunktet mellom avlesning av data fra Paradigme og godkjenning av fase III studiedesignet er et like greit tidspunkt. Eller er dette lovlig sent?

3 Likes

Ingenting er lovlig seint.

Det koker ned til hvor tålmodig styret / aksjonærene i NANOV er, hvor sikre de er på read-out dataene og hva som er pri 1, 2 og 3.

Hvis styret og de største aksjonærene ønsker å makse verdiene fordi de er trygge på å få AA, så holder de partnere unna i alle fall til etter read out, men kan hende før filing. Venter de til etter endelig AA er prisen garantert enda bedre.

De kan helt sikkert regne hjem at selskapsverdien jekkes opp med noen milliarder med gode nok data til å file på. En partner i EU / Østen kommer til et 100 % derisket bord, og kan regne på cashflow de neste 10 årene.

Hvis selskapet ønsker å redusere risikoen tar de inn en partner før avlesning, men med innsyn i interim data og annen offisiell info. Litt avhengig av hvor overbevisende interimdataene er vil naturlig nok prisen være noe lavere enn ved avleste toplinje-data.

Fordelen med å ta inn en partner nå vil være at de kan fyre opp andre studier på hold, slik som Alpha 37 og kanskje også DLBCL. Hvem vet om det kommer en partner på DLBCL siden de snakket om at Betalutin vil egne seg godt der sammen med andre «compounds».

MZl og Archer kommer som egne armer i fase III, her er det ikke nødvendig å rushe på. Dette studiet vil kunne gi endelig markedstilgang i 2L og 3L.

Det jeg savner et svar på er hvor lang tid trenger en partner for å rigge seg for å selge Betalutin i sine markeder. Holder det å få rettighetene sommeren 2022 og være salgsklar innen year end, eller vil de trenge et år ++ for å være klare når approval foreligger?

Jeg tror sistnevnte taler for at vi kan få en avtale innen kort tid, men på motsatt hold vil dealen bli bedre etter bekreftelsen fra top-line data.

Jeg tror styret har mye å ta stilling til om dagen. Interessen for radiofarmaka er kraftig voksende, og Betalutin har en sentral plass i dette landskapet.

Jeg vil tro at de blir approached av både industrielle aktører, men også finansielle som vil inn på eiersiden.
De industrielle har muligens mindre betalingsvilje, men dessto bedre salgsapparat for å få produktet ut.

De finansielle vet at de tilbyr «kun» pengene; lite synergi, da må de betale mer.

Ifølge Einarsson er det mange store utenlandske investorer som ønsker store eiersitser i farma om dagen, og Blackrock leder an med et gedigent PE-fond bestående av flere titalls eksperter som er headhuntet fra big pharma.

Den store fordelen med disse aktørene, versus småaksjonærene, er at de bryr seg fint lite om det er rekruttert 10, 14 eller 18 pr Q. De har et «evighetsperspektiv», og går inn fordi de ser at Betalutin blir en cash flow machine en gang i løpet av 2023. Om det blir i januar eller april er underordnet.

Så hva tror vi?

Er ledelsen iskalde og prioriterer en ting om gangen for å makse verdiene over tid, eller er de «utålmodige» og vil bygge ut pipen og smi mens trøkket er der? Erfaringer viser at hva som er hot or not svinger raskt i farma.

Braun var klar i går på at NANOV er mye mer enn Betalutin.
Spørsmålet blir når skal de satse skikkelig for å få makset verdiene de besitter.

20 Likes

Vi får fortsette å drømme om dagen Betalutin får breakthrough drug

1 Like

La oss si vi trenger 500 pasienter til. 500pasienter/ (10pasienter/måned)=50 måneder. Ca 4,16 år.

Neida, det var en spøk.

Så hverken aksjonærer eller ledelsen(ref Malene på podcast) tror på dagens guiding?

1 Like

Det at aksjonærene ikke tror på guidingen, ble bekreftet rett etter Q1 når kursen falt med ca 15 %… Det er sånn sett betryggende, i den forstand at det ikke er store forventninger til Q2 ift rekruttering.

Er noen intressert i Nano?

“og går inn fordi de ser at Betalutin blir en cash flow machine en gang i løpet av 2023”

Jeg tviler på at de vil tjenne noe særlig før 2025, ting tar tid. Avlesning 1H 2022, FDA søknad og godkjenning 1H/2H 2023, makedsføring, etc,

Hva sa hun på podcasten vedrørende det?

Ja vel, da er du ikke syncet med analytikerne i alle fall…
Der ventes 1500 % inntjeningsvekst i 2023.

4 Likes

Hva sa de på Q1 angående timingen her? Var det 6-8 uker fra 3 mnd top line avlesning til filing? Og så 6-8 mnd behandlingstid fra FDA?

Analytikere må naturligvis justere estimatene sine om det blir avlesning i Q12022 vs Desember 2021.

2 Likes

Jeg synes det er betryggende at de fleste aksjonærer er forberedt på at utlesning “may slide into 2022”.

1 Like

Man kan vel legge til “may or may not slide into 2022” - de er trygge på opprettholding av guiding, selvsagt med covids tilstedeværelse er det vanskelig å si det ene eller andre. De er trygge på at gjenåpning og vaksinering vil få mer pasienter inn til klinikkene og vi vil se en betydelig effekt av dette om det skulle gå som folk ønsker.

Altså at omstilling har fungert og nå venter man på at omgivelsene skal tillate at dette slår ut i full blomst. Selv om jeg var i den positive enden av rekrutteringsskalen i det som angår forventning syns jeg fortsatt at back to back 10pax er bra relativt sett, selv om det var grovt under mine egne forventninger.

At Einarsson m.m sier at det ikke har noe å si om det blir desember eller februar er forsåvidt helt sant, men i nanos tilfelle handler det om tillit. Det hadde vært kjedelig om ny CEO skal gå rett inn i samme rolle som tidligere CEOs hvor man må bortforklare og unnskylde, det tror jeg ikke vil skje for det kan ikke skje… Det hadde ikke bare vært “kjedelig”, men det hadde også gjenspeilet at det fortsatt ligger rester av gammel kultur i lederskapet utad. Selv om det kanskje ikke gjør det i hele tatt.

1 Like

May or may not er mer korrekt ja (slide into er vel et sitat fra PW i PCIB forresten) . De sier at de guider hvert kvartal, så jeg tenker at de fleste av oss er forberedt på at guidingen endres til ferdig innrullert i Q4 ved neste Q.

Da vil en melding om ferdig innrullering så tidlig som oktober komme som julenissen på kjerringa på de som har solgt i skuffelse :wink:

Hvis noen selger i skuffelse for at målstreken krever 3 ekstra måneder med jobbing etter 5 års innsats, da er de i utgangspunktet investert i feil selskap.

Vi er like foran en sannsynlig 5 til 10 dobling av MCAP dersom avlesningen går den veien vi håper at det gjør.
De som bør selge etter hvert er de som er redde for at vi eventuelt “tar” en Clavis, ikke fordi det går et kvartal ekstra. (tenker jeg da)

3 Likes

SIkkert ikke langt fra sannheten :+1:

Regner med du skjønner at jeg ikke er en selger på dette punktet og at skriveriet ikke handler om det Jeg er en aksjonær som tror (og har trodd) på at dette blir liv laga, det er jo derfor jeg har handlet til tross for andres better judgement gjennom en lengre tid :wink:

Poenget mitt er at når jeg (og gjerne dere andre) som aksjonær fokuserer på et såpass lite punkt som “kultur” in the grand scheme of things på dette punktet vitner jo ikke om annet enn at jeg mener Selskapet og medisinen fortjener sin plass i sin fulle rett! Jeg har et ønske om perfeksjon, selv om det gjerne er uoppnåelig, overambisiøst og mer eller mindre teit å forvente. Det er lov å stille høye krav, men det er og lov å lytte og sette seg inn i fakta(noe jeg jobber med kontinuerlig :grimacing:)

Tror det blir heidundrandes greier dette her!

last ned

Og tenk på alt som kommer etter!!

6 Likes

Jeg skjønte veldig godt at du ikke henviste til deg selv :grin:

De fleste som bruker mye tid på TI er vel ganske gjennomtenkte i sine investeringsbeslutninger, og lar ikke 3 mnd fra eller til vippe om man skal være investert i et selskap eller ei.

Konkurransesituasjon for 3L pasienter i alderen + 65 år blir ikke tøffere i løpet av en slik periode, det er kun cashburn i selskapet dette slår på. Det blir nok en fin fest dette ja! :partying_face:

3 Likes

Usikker på om denne er delt tidligere

1 Like

Får ikke håpe andre plugger igjen interessante indikasjoner som ellers kunne blitt produkter fra Nano pipelinen