Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

For tidlig å si, men jeg tok 2000 nye ved åpning :hocho: :drop_of_blood:

3 Likes

DnB kom med en analyse nå og opprettholder guiding på 36 kr. Avklaring av cash-situasjonen og inklusjonsantallet bidrar til at kursmålet opprettholdes.

29 Likes

Det burde sørge for at dagens close er over 20kr

2 Likes

Ville se ann åpning, så bomma litt…, men fikk tilbake mine 20k på lav 18.

Tror det er en meget god inngang nr 2 :slightly_smiling_face:

3 Likes

Selv om vi lander på 20 i ettermiddag frykter jeg en ny nedgang både torsdag og fredag slik det har skjedd ved tilsvarende situasjoner før. Folk er vel like tungt belånte som før. Og folk som er tungt belånte må selge ved store fall og det skjer gjerne dagen etter. Sjekk hva som skjedde da Braun trakk seg, for eksempel.

1 Like

Hvilke «tilsvarende situasjoner» er det du henviser til her?

2017-2021 tenker jeg :slight_smile:

Ah, men er det ikke nå de neste 12-16mnd at vi skal oppleve 2H2015-2016? Eller er det bare meg? :sweat_smile:

5 Likes

Da Braun trakk seg og da rekrutteringstallene sviktet etter Q1. Og tilsvarende negative nyheter før.

Ser den! men nå får vi CC i morgen som kan snu opp-ned på den trenden. DnB kjapt ute med samme kursmål som før tror jeg også er en god bidragsyter.

1 Like

Du skal ha for optimismen denne dagen jojoo! Overraskende innhenting sånn sett, var dystert når jeg så åpningen lå på 17,2.

Historisk sett har det vært sakte nedgående i lignende tilfeller i aksjen, vi har heller ikke andre meldte triggere (meg bekjent) som kan bidra med små oppløft. Det blir å vente til neste år og følge rekrutteringstakten …

1 Like

Må da være optimist på en dag som dette. Forventede fakta kommer på bordet og ledelsen skal være mye mer aktiv fremover i høst enn tidligere - og det bryr meg mer enn at top-line data kommer til våren 2022 vs. 30. desember 2021!

6 Likes

Kan du hjelpe meg med litt optimisme rundt at dette kanskje betyr nok en emi før readout på komisk lave kursnivåer også?

shortpostene plasseres forsiktig fram nå…

Da ble jeg kvitt 10 K og er klar for en mindre nedgang mot helga. Jeg ser den allerede har falt fra 19,60 til 19,10, men det blir vel en del berg-og-dalbane i dag.

Har du gått all-in nå da eller? Må være forberedt på emi i aksjer som ikke tjener penger og bruker aksjonærenes innskudd til å holde driften i gang. Antar du er som meg og har en lengre horisont på investeringen. Tenk 16-24mnd frem i tid. Hvor tror du vi er da? Hvis du tror feks selskapet fortsatt ikke har levert filing til FDA enda, så bør du vurdere å selge nå fremfor å sitte gjennom en potensiell ny emi osv. I mine øyne tror jeg ikke det blir ny emi da det er en lockup på nettopp dette - det er mer sannsynlig med en partneravtale, og den kan komme anytime.

"The Company has agreed with the Managers to a lock-up on future share issuances for a period until the Company’s public disclosure of the preliminary 3-month top-line data from the PARADIGME clinical study (targeted for H2 2021), subject to customary exceptions. "

Studiet har ikke stoppet opp? Har mange seriøse aktører trodd det?

Det mange har forholdt seg til er en ledelse som antyder et rekruteringstempo på sju i måneden fra “late spring”. Det ble sagt på et tidspunkt da pandemien belastet sykehusene langt mer enn hva som har vært tilfelle i sommer.

2 Likes

Den lock-up’en kan de nå kaste over bord da krefter utenfor deres kontroll har drept guidingen og muligheten til å drive videre uten påfyll.

2 Likes

DNInvestor -
Kursfallet til Nordic Nanovector stabiliserer seg på positiv Oslo Børs

Kreftbehandlingsselskapet Nordic Nanovector får hardest medfart av alle på Oslo Børs onsdag. I 11-tiden har aksjen stabilisert seg med et fall på i siktet 13–14 prosent.

Nedgangen kommer at selskapet sent tirsdag kveld meldte om forsinkelser i en viktig kreftstudie. I førstekvartalsrapporten fra slutten av mai fremgikk det selskapet ventet å publisere resultater fra den såkalte Paradigme-studien ved utgangen av 2021. Nå er dette utsatt til første halvdel av 2022.

DNB Markets skriver i en oppdatering onsdag morgen at målet med studien er å rekruttere totalt 120 pasienter, og at en dataavlesning derfra er forventet minst tre måneder etter siste pasient er behandlet.

Ved kvartalsslutt 31. mars hadde Nordic Nanovector en kontantbeholdning på 498 millioner kroner. Ifølge DNB Markets vil gårsdagens melding om rekrutteringsforsinkelse øke fokuset på selskapets finansielle posisjon gitt den trege rekrutteringen seneste måneder.

«Hvis denne rekrutteringshastigheten ikke klart øker i andre halvdel av 2021 kan det hende selskapet finner seg selv i en situasjon hvor de må forsøke å hente kapital igjen før dataavlesning», fremhever meglerhuset.

DNB Markets har fra før en kjøpsanbefaling og kursmål satt til 36 kroner aksjen. Onsdag er Nordic Nanovector ned 13,3 prosent til kurs 19,11 kroner aksjen.

Et ord - Partneravtale.

1 Like