Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Du forventer mye fra en tidligere IR ansvarlig, gone CFO, gone temp CEO. Det er ikke rart hun lener seg på de andre.

Nå fikk jeg ikke hørt webcasten dessverre, men høres nå ut som Marco og Egbert holder stand ?

Med dagens takt altså på drøye 2mnd har de fått inn 9 pas. 4 pasienter den ene måneden og 5 i den andre.

Vi trenger nå 27 pasienter for komplett innrullering. Vi tar utgangspunkt i 4 pasienter per mnd for å være nøktern samt august mnd er meldt som en dårlig måned. Det tar da altså 7 mnd med en innrullering på 4 i mnd for å bli ferdig med innrulleringen. Vi legger til 3mnd for topline data altså 10mnd til sammen om rekrutteringen blir på 4 i mnd statisk… ikke synkende eller økende.

Dette blir etter min mening worst case scenario.

3 Likes

Greit utgangspunkt for worst case. Og så kan man tro på at man blir positivt overrasket på slutten av året…

Yes, greit å være spesielt nøktern helt til siste pasient meldes til markedet eller en Q pres som viser en signifikant økning.

På tide å legge denne død?
Vi hadde en runde i forrige uke om ledelsen kunne gi rapporter om endret rekruttering mellom kvartalsrapportene - hvis det var naturlig. Haltopen mente det ville være useriøst og mente at selv en diskusjon om dette “bør legges død”.

Ledelsen demonstrerte i går at det er lov å bruke hodet.

3 Likes

Noen som vet hvor Marco har kontorplass ? Sitter han i Oslo ?

Litt aksjekjøp fra Nanov ledelsen hadde også gjort seg nå

1 Like

Kjøpt deg opp igjen etter at du solgte i går LinPiao?

Ferdig i mars med samme takt

Venter litt til. Trenden med at markante fall blir etterfulgt av 2-3 dager med moderat nedgang ser ut til å gjelde også denne gang. (Slik det skjedde etter Brauns avgang og svake Q1-tall m.m). Går inn igjen fredag eller mandag.

Det du skisserer der er mer eller mindre hva jeg la til grunn i mitt bear scenario

Men jeg er ikke enig i at det er et worst case scenario. :slight_smile: Ting kan alltid bli verre, og man kan lett tenke seg at rekruttering kan stoppe helt opp igjen hvis ting går helt skeis med delta eller lambda

3 Likes

Marlene: “Its a team effort here… And we are searching for a CEO, and are WELL ON OUR WAY”…

Håper de hanker inn en “stayer” - dvs en som holder mer 1.5 år :stuck_out_tongue:

har du tapet hele presentasjonen … for bruk i en rettsak seinere ? :slight_smile:

Hvis man skisserer at de står på stedet hvil i resten av august og står på 92 den 27/8 så er de uansett mellom positive og negative baseline i regnearket ditt da - står det seg lineært er det vel LPD ca månedsskiftet jan/feb?

Haha, du klarte ikke dy deg? :wink:

Jeg forholdt meg til det selskapet tidligere har uttalt angående temaet. At de nå velger å oppdatere i forkant av Q2 med noe alle visste, tja… Det tyder kanskje på at bølgedalen vil vedvare i store deler av August måned.

Guidingen burde blitt oppdatert ved Q1 så hadde det hele sett mer profesjonelt ut. De aller fleste mistet troen på guidingen den dagen. Det er bare å se på kursreaksjonen.

1 Like

Så kort status på det overordnede i caset er slik jeg har forstått det:

Ledelsen har full tro på at Betalutin vil komme til markedet via Paradigme.
Det skal kjøres et fase 3 studie ved siden av delvis godkjenning/markedstilgang.
Selskapet har penger i ca 1 år fram i tid.
De lovet tidligere at det ikke ville komme en ny emisjon før Paradigme-dataene var kommet, som vi nå ser at blir umulig/veldig risikabelt. Så det ser ut til at de må kjøre det før, med mindre rekrutteringen tar seg opp eller de får penger fra et annet sted.
Rekrutteringen ser ut til å peke på ferdig rekruttert vår/ tidlig sommer 2022.
Data kommer da 3-4 mnder etter det for fullstendig 3-month.
Fase 3 tar potensielt inn elementer fra de mindre studiene som det kom resultater fra i sommer.
De mangler permanent CEO, men jobber med det, så det vil nok komme mer info om det snart.

Min tolkning: Tror markedet vil ha en negativ periode en stund, men at caset vil ta seg opp når målstreken nærmer seg neste år. Fase 3 studiet blir dyrt, så håper de får inntekter/partnere som dekker deler av de kostnadene underveis i studiet. De som er inne rundt når studiet blir ferdig innrullert må nok stålsette seg for en større emisjon, men da håper vi jo kursen er oppe i skyene allerede. Vi får uansett vite om det i god tid på generalforsamlingen neste år, hvor de må be om rett til en større emisjon. Man kan godt gå glipp av store ting ved å sitte utenfor de neste 12mnd, så kan forstå alle som ikke vil ta den sjansen. Vi vet jo at selskapet kommer til å få studiet ferdig rekruttert, så er bare snakk om tid. Jeg er dog i torske-bransjen nå, så lar det caset bli fullendt før jeg vurderer Nanov igjen, men aksjen er nok andre-tredje-valget mitt for hva jeg tror vil gå best i 2022.

4 Likes

Fin oppsummering det der

1 Like

Ikke nok med at fase 3 studiet blir dyrt, de har flere indikasjoner på hold som feks. MZL og DLBCL, for ikke å glemme potensialet i Humalutin og Alpha-37. Skal selskapet hente inn penger for å klare å funde alt dette så trenger de flere milliarder kroner. Da snakker vi total utvanning av dagens aksjonærer, og det er dermed ganske åpenbart for meg at det vil komme en BP-partner her så snart top-line data fra Paradigme foreligger. Skal jeg gjette vil dette bli et BP-selskap med sterke interesser i å enten kapre markedsandeler eller trygge sin posisjon innen NHL - ie. Roche som selger Rituximab (et produkt som har drøssevis av biosimilars nå, spesielt Rituxan fra AmGen, godkjent i desember 2020).

5 Likes

Dette kan bli en god aksje i 2022.
Men er det noen god grunn for å låse kapitalen sin i denne nå?

Det kommer jo helt an på hva man tror på vedr videre rekruttering, hvilken generell investeringstilnærming man har og hva man mener er alternativene :blush:

Mulighetene i NANO i 2021 ligger vel i at det nå er negativ stemning og kursen har falt temmelig mye. Det skal dermed relativt lite til for at rekrutteringen nå overrasker positivt og da kan jo kurspotensialet fort være 100% for den saks skyld.

3 Likes