Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

«Greed is good» og hadde vært et godt signal. Noen lurer jo på hvorfor aksjen er så svak på dette stadiet. I noen andre selskaper ser vi en annen tilnærming til dette.

Ledelsen er godt avlønnet og har fått rikelig med osjoner og timet aksjesalg bra. Kom igjen nå og trø til her nede så skal vurdere å øke innsatsen.

2 Likes

Aksjen er svak pga tilliten ledesen har og at enda en emisjon kan komme før readout, tenker jeg.

Var dagens handel da udtryk for svaghed?

Altså, en emisjon for å holde det flytende til readout? Er det noe slikt du sikter til?

Jeg tror de holder av til VIPs blir synlige og tydelige og strekker strikken vel så langt som de gjorde i år, om de må.

Men noen sier at “tro kan man gjøre i kirka” så får vel vente å se da :slight_smile:

Aksjene mine er vertfall fint parkert.

Er vel nærliggende å tro at det blir emi enten på enrolment complete eller readout ut fra hvor de er i cash runway. Det kan man vel være nokså sikker på.

Jeg kommenterte ikke dagens handel men frustrasjonen til en annen her som syntes dagens kurs var en gåte. Men med forsinkelser, emisjonsfrykt og manglende handler fra ledelsen med «egne» penger så er det vel forståelig. Tror faktisk jeg som vanlig lønnsmottaker har kjøpt flere nano aksjer i markedet/emisjoner enn de har. Savner mer guts fra dem. Inntil videre klovnefjes til meg. Satser heller mer i annet selskap der ledelsen legger inn «egne» midler

Fra forrige emisjon

Jan Egberts, Chairman of the board, was allocated 22,697 shares in the
Private Placement. Subject to completion of the Private Placement he will hold a
total of 29,046 shares

Ikke mye men er da noe :joy:

Marco leder enn så lenge med

Marco Renoldi, COO, was allocated 6,190 shares in the Private Placement.
Subject to completion of the Private Placement he will hold a total of 92,888 shares.

3 Likes

Dette er relativt små beholdninger ift lønn de mottar, kunnskap i faget og info om selskapet. Jeg skal sitte til readout, håper på en liten emisjon før readout uten rabatt og har trodd på selskapet siden mine første kjøp i 2016. Det er nok min dårligste investering og alternativkosten har vært formidable. Det siste er nok det værste.

Når man trækker udgift til nervepiller og terapi fra, så efterlader kurs 100,- ikke meget at fejre for.

1 Like

Marco sitter på over 90k aksjer, ganske grei beholdning det når han har over 400k PSUer

2 Likes

Renoldi kjøpte blant annet 70000 på kurs 35ish, det er nesten 2,5 mill. Og 4000 på kurs over 90. Tror du de gidder å bruke hele lønna si på aksjer?

3 Likes

Marco er den eneste som har «litt», men ikke betydelig hvis han hever 4 mill i lønn år etter år. Opsjonene teller ikke fordi de har han fått gratis. Jeg prøvde bare å peke på en mulig grunn til gåten for en lav kurs. I tillegg peker du på mulig emisjon. Nano har ikke levert over flere år. Nå ca 10 pasienter per kvartal og 100 mill i kost på samme tid. Hvis produktet et så bra som Marco sier må det da være mulig å få info om dette til å gå viralt blant relevante leger og pasienter som ser etter livsforlengende medisiner, De kreftrammede har jo dårlig tid også og jeg antar de og pårørende ser seg rundt. Ikke vet jeg noe om hvordan man skaper en viral ting på nettet men jeg kan ikke øke posisjonen min i en «dog» når ikke ledelsen trør til selv.

Jøss og ellers har du det bra?

Helt fair det T-rex men det stadige fokuset mange her har på fortiden tror jeg fører til at de går glipp av oppturen når målsnøret brytes.

Hehe, joda alt bra her. Men det jeg sier illustrerer kanskje frustrasjonen for mange som har vært med lenge og litt av grunnen til den lave kursen. Mange skuffelser, De må levere…

Egberts mottar nok ikke så mye i “lønn” fra Nano – han er styreleder og mottar 520K for den oppgaven årlig. I tillegg til at man har brukt han/leid han inn utover styrelederrollen og betalt en sum på 420 K for disse rådgivningstjenestene etc til hans firma Veritas Investments B.V…
Han handlet for tilnærmet en “årslønn” fra Nano sånn sett i forrige emisjon. I tillegg tar han ut en del av sin kompensasjon i form av PSUs, så jeg vil påstå at han viser stor tro på firmaet målt opp mot kompensasjonen han får.

Styret utover dette har vel ganske jevnt fordelt med aksjer +/-10000 og får en del av kompensasjonen som PSUer.

Ledelsen eide totalt 320 K aksjer per 2020 og de hadde vel 510.000 PSUer (ganske jevnt fordelt) som avhenger av performancen til firmaet. I tillegg har både Dahle (150.000) og Renoldi (464.137) ennå opsjoner igjen med striking-prices på 30.50, 28.00, 14.28 og 90.37, så de har vel igrunnen nok innsats i firmaet.
Man må også huske på at mye av “innsideaksjene” og “innsideopsjonene” har forsvunnet med folkene som har dratt. (Costa, Bravo, Rojkjær, Tightbelt-Tone), så derfor er ikke aksjeandelen så veldig stor i ledelsen

Utover dette har vi vel grunn til å tro at de per nå sitter i innsideposisjon som gjør det umulig for dem å handle i markedet (design fase 3 eksempelvis), så synes det du etterspør nå er ganske urimelig i tillegg til at det bør være irellevant for egne vurderinger ift å investere i et firma da de som jobber i et forskningsfirma har litt andre perspektiver ift risiko og å legge alle eggene i en kurv.

15 Likes

Det har jeg også tenkt i 5 år. Evig optimist og tro på ledelsen. Big mistake. Aksjene er parkert men kan ikke øke før de leverer eller viser vei.

What a shame that future funding is so connected to Covid.
Today we got confirmed that they expect good results from Paradigme!!
And to halt other projects due to wonderful results wanting to take it to the next level is just beyond for me.
Survival rate of patients…. Cancer free even? At least no set back. I just …… made me emotional ok!! :grinning:
Even mentioned partners.

Why the market is not getting this is beyond me. ? Get the funding part. … but still.

I’m not so sure I will wait to go all in for once. :flushed: Don’t think it will take months after read out before huge things will happen anyhow. A few kr. down to hundreds up!!! I’m just not gonna risk it for once.

So for once go with gut rather then numbers!! :muscle:.

5 Likes

Jeg har vært med siden emisjonen i 2015 T-rex og synes endelig at vi har målsnøret i sikte nå. Øker nok når det nærmer seg mer.

4 Likes

Takk for svar og info.
Min hensikt ikveld var å vise frustrasjonen med en dårlig langsiktig investering siden 2016 til en som mente dagens lave kurs var en gåte. Den lave kursen er ingen gåte, selskapet har ikke levert over tid for aksjonærer og de som vurderer selskapet velger heller andre. Aksjen er upopulær.
Jeg investerer fokusert men ikke bare en plass. Dette caset er parkert pga manglende avkastning, men ikke solgt pga kraftig derisking. Tror det blir bra til slutt og mener nye investorer kan få en god inngang nå pga stemningen i aksjen og relativ kort tid til readout.

Jeg kan ingenting om hvilken info som setter ledelsen i innside posisjon og tar din kommentar til etterretning.

Takker forøvrig for dine gode bidrag i tråden.

8 Likes