Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Fint å høre fra en som slår meg med 1 år i denne aksjen. Utrolig. Helt enig med deg om at dette kan bli veldig bra fra nå og et år frem. En annen viktig ting er den kraftige derisken vi har fått ved flere anledninger siden interim. Risk/reward ser bra ut men jeg må ha disiplin og holde tilbake siden de har skuffet meg så ofte. Lykke til.

Vel, det var vel ikke heeelt det inntrykket man fikk på dette forum? Ble ikke de som våget å tvile på guiding ofte møtt med sinte irettesettelser om at man måtte stole på selskapet? Dersom “de fleste” har regnet med utsettelse, så har vel også ledelsen regnet med det i relativt lang tid…?

2 Likes

Med 2 handelsdager etter meldingen om ny guiding kan vi kanskje fastlå at markedet begynner å dele min vurdering av dette - at dette var noe som var forventet ut fra rekrutteringstall fra Q1. Kursen ble sendt noe ned etter Q1 men holdt seg ganske sterk (rundt 24-26). Så kom Braun avgangen og markedet reagerte kraftig på den meldingen og sendte kursen ned 20%. Som om markedet luktet trøbbel med rekrutteringen. Etter min vurdering en overreaksjon. Så kom meldingen tirsdag kveld og markedet reagerte igjen med overreaksjon og sendte kursen ned ytterligere nesten 15%. Likevel, et helt annet handelsmønster og trend enn tidligere nedganger:

Archer/Q1 (5 røde)

image

Braun avgang ( 5 røde)

image

Ny guiding (2 grønne)

image

Basert på at meldingen i stor grad støtter tidligere informasjon rundt rekrutteringshastighet (om noe er den svakt økende) skulle man tro at markedet vil returnere kursen til tidligere handlede nivåer etter Q1, dvs 20-26, i første omgang nedre del av dette intervallet,

7 Likes

Nei.

2 Likes

Enig, og nå tror jeg de fleste skjønner at Braun hoppet ikke av toget fordi ting skurret rundt Paradigme og Archer. Det var min frykt i alle fall.

Nå tenker jeg at det faktisk handler om ikke-kliniske grunner og det er en lettelse :+1:

10 Likes

Forstår ikke henvisningen til markedet… det er vel så enkelt at Nano mangler markedsinteresse og det er shortere som legger nivået på kursen hver jævlig dag

Jeg holder også lidt igen med flere indkøb (har 25K), men kapitalen (1,5M DKK) er på plads, når vi kommer tætter på feb-marts 2022. Det må være mindst doblings kandidat hvis ikke mange dobling.

1 Like

Synes aksjen har falt for mye på nåtidens fakta og quidinger. Fremstår som et nytt selskap, nærmere mål enn noen gang og imponerende Archer nyheter. Kjøper

1 Like

En CEO som de fleste av oss hvertfall her inne hadde stor tro på stikker etter drøye 3mnd, “personlige” grunner og er nå ansatt i et annet startup.

Dårlig innrullering Q1 iforhold til guiding

Guidingen røk offisielt i går, når realiteten slår inn så får det en større effekt enn vi her på forumet tror da det er flere eiere (tror jeg) som ikke følger selskapet like nøye som oss her inne. Vi kan mene alt vi vil om at fremgang og utsikter er priset inn men det samme gjelder neppe for markedet. Ref pollen til @Savepig
hvor de fleste stemmene var av relativt nøktern stemning.

Det er synd archer og dlbcl data oppgangene ble rævkjørt av overnevnte begrunnelser.

Min mening er at nedgangen er berettiget og at man ikke kan sette store spørsmålstegn til markedets prising.

Sitter fortsatt med nano aksjer om noen lurer.

3 Likes

Reell nedgang når markedet allerede visste? ingen oppgang på fantastisk archer nyhet?

Hvorfor er ikke archer bkreftelsen/ bedringen kommet som egen melding fra IR ?

Hva var fantastisk som vi ikke visste fra før av? Archer dras ikke videre før paradigme er ferdig og fase3 studie oppsettet er godkjent.

Jeg skrev at markedet ikke reagerer fullt og holdent før en forsinkelse blir en realitet ref nedgangen like etter Q1 og gårsdagens oppdatering. Altså en ytterligere negativ reaksjon er å forvente når børsmeldingen slippes.

Mulig jeg blander dette sammen med innlegg fra HO. Uansett er etterpåklokskap fåfengt.
Guiding skal jo aldri bli oppfattet som noe annet enn nettopp guiding. Spesielt når tidsskjema kan bli påvirket av så mange faktorer som er utenfor selskapets egen kontroll.

1 Like

Yup, og de har et kapittel om hva de tror kan gå galt i hver Q-rapport. Håper alle leser den delen også, så slipper man å bli overrasket av noe man ikke visste var en risiko. :slight_smile:

2 Likes

Tillit er vel stikkordet her. De har skutt seg selv i beinet fler ganger enn nødvendig. Gammel ledelse OG etter diverse bytter og utskiftninger i nyere tid. De hevdet fortsatt hardnakket på Q1 at guiding fortsatt gjaldt med readout 2021. Også i ukene etter. De skulle plutselig klare 37 pasienter på 4 mnd. Det vel vitende om at dette også innbefattet august som er en vanskelig måned pga ferieavikling i store deler av Europa. Markedet trodde ikke på det og sendte kursen sørover. Kun en håndfull personer her inne fortsatte å hevde at når de sier det så er det slik. “De vet nok noe mer” var vel en gjenganger.
Nå ligger fasiten her og det kan bli 6 mnd ytterligere forsinkelse.

1 Like

Spot on bigblu. Tror også rekruttering blir verre fremover. oppblussing av Corona så og si over alt også nå.

Hva jeg har vanskelig for å forstå er at det skal være så umulig å rekruttere 30 stykk over natta når markedet er så stort og det er et marked som ikke har et reelt alternativ. 30 stk skulle da være som piss i havet.
Her virker det som å pisse i havet vil øke temperaturen med et par grader

1 Like

Jo det gjorde vi.

1 Like

Dette har jeg spurt meg selv om mange ganger. Noen som har noen gode svar her?

Gjentar dette fra tidligere i sommer, det blir medisin, men senere enn forventet. Blir nok ferdig rekruttert rundt mai neste år, gitt 9 pasienter/kvartal, med potensiale begge veier selvsagt. Men det burde være forventningen vår nå, egentlig helt siden Q1 ikke oppfylte forventningene. Det er ikke i seg selv så ille, målstreken er fortsatt i nærheten.

1 Like