Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk Analyse 2 - (NANOV) (TA)

Kanskje litt vel smalt tema, men kan det lukte «hammer» av dagen.
Godt tegn isåfall.

5 Likes

Voldsomt med svingninger den siste tiden

1 Like

Jeg mangler en EMA på 52,50 for at få det helt rigtige perspektiv :wink:

Det ligger ganske solide støttenivåer fra gårsdagens sluttkurs og ned til 24.4 helt opp til “daily” tidsintervall. Kan tyde på at den forhåpentligvis setter et høyere bunnivå her.
Mtp noe surt børsklima og synkende omsetning de siste dagene blir dette interessant .

Edit. Legger også ved et chart over NANOV siden oppstarten. Selskapet har, etter min mening, snudd fundamentalt men etter den siste tidens oppgang har kursen brutt igjennom på positiv trend på “weekly” tidsintervall med støttenivå på 24.8
Kursen har brutt igjennom denne en gang tidligere.

5 Likes

Gikk selv inn i NANO nå etter siste opptur til 30 og ser litt de samme tingene som deg @JTHP, men interessant med ichimoku lagt oppå her som egentlig gir et meget spennende tilleggsaspekt som styrker min egen teori om at vi står foran en fin bevegelse / trend-endring oppover. Volumet på spiken opp til 35 fremstår som helt vanvittig og gir en indikasjon om villigheten til å trekke dette oppover med de rette (fundamentale) forutsetningene - som mer enn noen gang virker å være tilstede.

Jeg holder på 24-25 som et avgjørende nivå vi nå må holde (en god stund fremover).

8 Likes

For meg ser det ut som vi når enden av et bullflag/bullish penant i neste uke en gang: Må vel opp i 27-28 området mandag/tirsdag for å bryte ut. (vet det er en del streker her :P)

2 Likes

tenor

5 Likes

Ok, zoomer inn på området jeg omtaler som potensiell bullish penant/bull flag:

8 Likes

Gjør det enkelt; bryter vi opp av daglig equilibrium, så har ikke ukeschartet toppet ut. Bryter vi ned, så er neste bevegelse en ukentlig higher low. Mulig det skal tightes inn i neste uke før brudd.
Vil tro mange ønsker en inngang når en ukentlig HL skal settes, så først etter dette at det fort kan bli spennende og trangt i dørene.

Ser ut som sideveis rangen endelig er formet. Pratet om at jeg ønsket å se denne før chartet ble interessant for min del, og nå begynner det likne noe(12kr-35kr).

12 Likes

Tidlig stadie enda, men kan utvikle seg til en rounding bottom. Kursmål vil i tilfelle være 60 ved brudd opp

8 Likes

Får kanskje prøve en lotto post her hvis vi toucher ned i skålen

Edit: Eller kanskje ikke :sweat_smile:

Screenshot 2021-03-07 at 17.11.52

Synes mcap er for høy?

Det er ikke sikkert den er for høy, men tenker det gir en mindre oppside enn det jeg skulle ønske meg i forhold til risiko.

1 Like

Skal market cap begynne å bety noe igjen og nå?! :grin:Helt seriøst så tror jeg kombinasjon mellom en teknisk setup og bekreftelse på innrullering kunne vært gull i denne aksjen.

2 Likes

Hmmm det er vel en del andre farmasiaksjer med betydelig høyere risiko enn det som er tilfellet for NANOV etter de siste ukers derisking.

3 Likes

Har etterhvert blitt dannet en flaggformasjon etter siste kvartalsrapport

Kursen reagerer fint opp fra emi nivået:

9 Likes

Ligger an til et SYLFREKT opplegg her

3 Likes

Vi holdt bunnen såvidt, så kan fort trade innad i rangen en uke eller to til om toppen ikke ble satt allerede idag.

6 Likes

Dere som driver med teknisk analyse.
For en del år tilbake var jeg litt mere aktiv på fronten og da hadde jeg gamle Netfonds. Der var det veldig lett å bedrive en viss form for analyse og jeg synes sidene deres var kjempefine.
Nå som de er kjøpt av Nordnet så er alt dette borte. Jeg har prøvd meg litt på den teknisk analyse platformen til Nordnet men synes den er veldig vanskelig.
Savner gamle gode Netfonds til akkurat dette. Noen som har noe stalltips til meg om hva jeg kan bruke og som var/er like lettvint og oversiktlig som gamle Netfonds var?

1 Like

Netfonds var unikt.

Tradingview som gjelder nå

2 Likes