Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk Analyse 2 - (NANOV) (TA)

Den gamle tråden var blitt så stor nå at det ikke lenger gikk an å flytte offtopic innlegg fra den.

Vipper ut de helt korte chartene for å få orienteringskart over nærlandskapet

21,7 ser ut som et veldig vektig nivå der mange kan ristes løs.

5 Likes

Lange briller:

Før det kommer noen nye aksjer fra rep-emi, så er det nå kurs 59 som må til for å sette ny ATH i market cap.

Høyeste close da var på kurs 124, med 44 600 374 aksjer, mot 95 268 734 aksjer nå om en teller med de som skal utstedes.

Kurs 200 vil tilsvare en market cap på 19 milliarder.

Sjekk det uvirkelige volumet som har vært siden q4

Det skal faktisk ikke så veldig mye til nå for å etablere en 50 dager over 200 dager sustained opptrend.

19 Likes

Jeg ser for mig en mulig HS formation med test af 20,00; hvis kursen trader over 22,75 styret nødvendigvis udføre en rep emi med risiko for sell off fra retailere (husk at ikke alle retailere ønsker større eksponering) og dette scenarie tænker jeg shorterne kan spekulere i. Alternativt bliver den presset gennem 22,75 hvilket i sig selv statistisk set (på OSE) medfører videre kursfald.

Har position men afventer videre akkumulering.

edit: mtp US markedet i dag så ville jeg ikke blive overrasket om NANO går under 22,75 i morgen.
edit: som forventet så vi første dip under 22,75 denne fredag.

3 Likes

Sterk utvikling, hva sier dere teknikkere om volum og støtte?

Først og fremst ekstrem volatilitet.

26-28-30 er de tre viktigste nivårene å se på.

5 Likes

De nivåene er ikke så relevante spør du meg, men ved 35kr er det veldig mye historikk. Fra 2018 og frem til idag er det notert fem treff i dette området. Først over her det kan gå unna.

Når det er sagt, så tror jeg nano kommer til å bli en eksplosjon i 2021. Kjenner igjen formasjonen fra en annen aksje, og for å si det mildt, det lover godt om historien gjentar seg sånn nogenlunde.

33 Likes

For evt. nye lesere kan det bemerkes at @fish1430 nok er den skribenten som helt klart har truffet best på teknisk analyse i NANO gjennom de siste årene.

11 Likes

Ja det er vi flere som gjør, begynner på A og slutter geta.

3 Likes

De er mest springsteiner videre mot de viktige mostandene over.

Siden dere driver og prater rundt grøten får jeg være “han fyren”

9 Likes

Synes det ser ut som en OHS danner seg her. Target rundt 35-36kr.

5 Likes

Synes jeg ser kopp og hank der også;)

3 Likes

Kanskje på tide med en “dagsfylla” igjen og repetere stemningen fra Q4 og nytt løft til 35 kroner? :beers: :clinking_glasses:

4 Likes

Jeg har tilnærmet ingen innsikt i TA, slik at dere får unnskylde meg dersom resonnementet er skivebom.

En aksjekurs reflekterer verdien markedet setter på selskapet. I tilfellet NANO har aksjekursen vært synkende siden slutten av 2016, og det tegnes inn trendkanaler og støttenivåer basert på historikk. I samme periode har det blitt gjennomført en rekke emisjoner som bidrar til fall så lenge markedet ikke mener selskapet øker i verdi i takt med emisjonene. Eksempelvis var NANO i 2016 verdsatt til 5,5 mrd. mens det i dag er verdsatt til 2,8 mrd. Dette tilsvarer et fall på ca. 50%, mens aksjekursen som danner grunnlag for TA er ned 77% i samme periode.

Er ikke dette en betydelig feilkilde når en ser på selskaper som NANO? Dette gjelder kanskje ikke når aksjen analyseres i det korte bildet, men for en lengre tidsperiode må det vel ha en god del å si?

Det er en faktor som man må ta med i betraktningen. Om man ikke gjør det så blir det en feilkilde.

Hovedpoenget som du allerede har fanget opp er at man kan ikke sitte og forvente at kursen skal fyke av gårde til gamle ath uten videre.

Du ser vi har diskutert dette mye oppover i denne tråden og den forrige. :slight_smile:

2 Likes

Dette er desværre et faktum de færreste forholder sig til, når de ser på historisk kursudvikling vs. antal aktier.

1 Like

Synes ikke den ser så veldig sterk ut for øyeblikket.
Har en sånn “titter utfor kanten av stupet” formasjon som jeg ikke liker.
Om den dupper under 27.3 nå så kan den falle raskt.

8 Likes

26.8 nå. Hva er bunnen på charteren din?

Hvis 26 holder så har vi noe bullflagg aktig på gang.

Men først og fremst, ekstrem volatilitet.

Blir interessant å se hvor den close på fredag og hvordan eierlistene ser ut neste uke. Er bare masse emisjonstrading fremdeles. Gutta boys skal ha sine 4% risikofri gevinst.

4 Likes

Spennende nå de neste dagene :+1:

8 Likes

Håper det går greit og at kursen holder seg over emi. Kan være greit og ha disse ekstra kronene i bakhånd etter gjennomført rep emi.