Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk Analyse 2 - (NANOV) (TA)

Syntes chartet ser mer og mer bullish ut, men kan jo hende man blir farget av egne plasseringer :smile: :smile:

7 Likes

Hva er det som er bullish med dette chartet?

Jeg synes det ser bearish ut med stadig lavere topper

1 Like

1 Like

Ikke så veldig mye å skryte av enda på dagchartet, bortsett fra at man kan få både en mye higher low på rsi og et golden cross, med litt større sjanse for at det holder.

Mens på timechart kan vi både få brudd opp fra triangel, og at glidende snitt holder seg bullish, gitt at kursen reagerer litt opp fra dette nivået den er på nå. The powers that be ser jo det samme og jobber for å unngå det selvsagt.

2 Likes

Descending triangles er normalt bearish (hvis det er det vi ser på, som @zappa66 sier, stadig lavere highs, mens lows er helt flate…)

1 Like

Konsolideringen vi ser i NANO er ikke et bullflag. Konsolideringen i et bullflag burde skje over fib 0,382.
Helt enig med @zappa66, dette ser mer ut som en decending triangle, som oftest bryter ned. Om kursen bryter ned, betyr bare at ukes chartet har toppet ut, og skal gjøre et forsøk på å sette en higher low ila de neste ukene/mnd.

3 Likes

Mye gehør i at et descending triangle er en støtte som blir testet flere ganger og sånn sett må sees på som svakere.

Men det er nå engang ikke sånn at det er en naturlov at det blir utfallet. Kan finne rikelig eksempler på at et brudd opp blir utfallet

Edit
“Som oftest” er en grei beskrivelse

1 Like

Konsolideringen er uansett i form av volatilitets kontraksjon på synkende volum. Det er vel i seg selv nøytralt, men man skal følge med. Ikke overraskende med brå kursbevegelser i slikt lende, i den ene eller andre retningen! men i dette tilfellet mye støtte i nedkant

Bare et lite tips: jeg har blitt oppringt minimum en gang per uke siden jeg la inn alle mine opplysninger når jeg laget konto på tradingview, fra diverse uk telefonnummer. Kan ikke garantere at det er der lekkasjen kommer fra, men er 99% sikker.
Alle som ringer har noe med finanas/aktier å gjøre.

3 Likes

Enig med deg, legger ikke så mye vekt på denne formasjonen ved brudd ned, siden en ukentlig HL kan settes rimelig kjapt etter bruddet. Den dagen kursen dog begynner å klistre seg opp mot 30-35 kr etter en potensiell ukentlig HL er satt, er den dagen chartet faktisk begynner å bli meget spennende, men dette kan ta noe tid siden det er ukeschartet vi snakker om her :smile:

4 Likes

TA gir ingen fasit. I beste fall gir det sansynlighetsovervekt for et av utfallene i et større antall tilsvarende formasjoner.
Kursutviklingen på enkeltaksjer inneholder så mange tilfeldige variabler at utfallet kan være tilfeldig.
Dette ut fra et trading ståsted

1 Like

Kursen har laget et “bull flag” da kursen gikk fra 14 til 35.
Anser selv aksjen i en konsolideringsfase som danner flagget og støtten har vist seg
å holde også på dager med relativt lavt volum.
Enig i at formasjonen i selve flagget ikke ser veldig bull ut med flat bunn og lavere topper
men ikke alltid dette bør være avgjørende for videre retning.
Flagget danner ofte en nedadgående konsolidering.

Investopedia :
The flag can be a horizontal rectangle, but is also often angled down away from the prevailing trend. Another variant is called a bullish pennant, in which the consolidation takes the form of a symmetrical triangle. The shape of the flag is not as important as the underlying psychology behind the pattern. Basically, despite a strong vertical rally, the stock refuses to drop appreciably, as bulls snap up any shares they can get. The breakout from a flag often results in a powerful move higher, measuring the length of the prior flag pole.

2 Likes

5 Likes

Brudd opp her nå = høyden i trekanten, gir signal opp til ca 37 kr.

6 Likes

Likheter, også dato.

15 Likes

Artig! :smile: Jeg postet denne på kødd i småprattråden for tre-fire uker siden:

…men i ditt chart begynner det jo å likne noe reelt :grinning:

10 Likes

Forsøk på brudd opp, med NADA volum foreløpig.

3 Likes

Bunn over emisjonskurs ser ut til å være bekreftet ganske bra nå. Har ikke gått under 23-nivået på fire forsøk. Volumet har også nullet seg ut, som er typisk før det kan bygges nytt momentum.

4 Likes

Går mot golden cross, de to siste gangene har vært luremus, så får vi se om det går bedre denne gangen

Screenshot 2021-03-15 at 09.58.44

10 Likes

Ganske langt ned til 200 dagersen.

Kanskje greit å ha et limit kjøp liggende langt nedover

2 Likes