Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk Analyse 2 - (NANOV) (TA)

Holdt støtten på 23kr? :nerd_face:

Lurer på om jeg skal legge ut fiskesnøret på 19 kroner

trua på så langt ned?

Poenget er at man trenger ikke å ha trua eller ikke. På chartet er vi på en siste støtte nå, og det er da langt ned til 17-20 som er glidende snitt og rundt tall etc etc.

Hvis man da har cash på konto så er eneste kostnaden med å ha en limit ordre stående at de pengene ikke kan stå aktivt i noen annen posisjon.

2 Likes

mm… poenget er at jeg kjøpte litt på 23.

23 er et helt fint sted å kjøpe! Men man må ha et mentalt bilde av hva man vil gjøre hvis den støtten ikke holder.

Denne gangen sitter jeg personlig dønn fast, og vil heller prøve å trade en evt ny kapitulasjon. Jeg gjør et binært bet her på at NANO ikke kommer til å komme med veldig negative nyheter om rekruttering på Q1, og lar det overstyre flaky TA hensyn på min core position.

3 Likes

Trenger ikke bli samme mønster denne gangen, men i 2016 skjedde det lite fra golden cross i april til break out i august.

Screenshot 2021-03-16 at 10.29.32

1 Like

Nå kommer det vel flere triggere i Q2, blant annet dlbcl, archer1 og Q1. Kan nærmest garantere at vi ikke får samme mønster, da den vil være svært volatil avhengig av resultater.

1 Like

Enig med deg. Litt typisk Nano å sige nedover mellom triggerne. Kanskje typisk Biotek får en heller si. Det jeg lurer litt på er hvordan det vil gå med risk-on assets hvis børsene korrigerer i april / mai.

Kan positive Nano meldinger demme opp for evt. nedsalg? Jeg tror det.
(…motsatt fall blir det jo dobbelsmell - men dette blir litt off-topic :grimacing: )

1 Like

5 Likes

Der ble ukentlig konsolidering mer eller mindre bekreftet, så får man se de neste ukene hvor bunnen settes.

1 Like

Har du noe target for oss som er på sidelinjen?

Hadde satt pris på et chart sammen med teksten :pray:
Det gjør det enklere for slike som meg.

2 Likes

Daglig brudd ned av equilibrium(uten followthrough foreløpig), gir indikasjon på at vi skal scoute en ukentlig HL et eller annet sted over bunnen som ble satt rundt 13.50.

Dette kan skje nå om dette var all bear followthrough vi fikk i bruddet, eller ved 20kr eller 15kr. Vi trenger å se en daglig bounce som gir håp om en trendendring tilbake til bull i daglig frame, for å kunne forvente når ukentlig bunn mulig er satt.

12 Likes

Er vel også et gap der nede hvor vi skjøt fart, men mtp. det fundamentale klarer jeg ikke helt å se at vi skal retrace så mye av bevegelsen, for å tette gappet. Enig med deg ifht. weekly HL :upside_down_face:

1 Like

Når er eit gap “gyldig” jo fleire plasser det vises er jo ein go indikator, men når meiner du det er gyldig. På 1time 4 og dag?

Nå er det vel kun på weekly dette gappet ikke viser, så jeg vil si det er gyldig siden det, som du sier, er synlig på flere ulike timeframes. Det er veldig langt ned dit da, så det er bare noe å ha i bakhodet foreløpig, ikke informasjon man kan bruke til noe med mindre vi begynner å korrigere kraftig… :sweat:

Umulig å si så tidlig. Det jeg ser etter er en falling wedge i 4h eller daglig frame, eller en daglig bounce som gir god sannsynlighet for trendendring. Man må rett og slett bare vente og se hva som formes, men dette gir ofte gode indikasjoner på hvor bunnen settes, før den settes, så vi får se:-)

3 Likes

Jeg tipper 22,10 eller 19,80 som bund før vending.

3 Likes

Enig! Jeg har også strek på 19,80. Evt 17,50 under der igjen, men tror makro må bli ganske stygt for å komme dit.

1 Like