Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk Analyse 2 - (NANOV) (TA)


(Byttet ut daily med weekly)

Nå spørs det da. Blir vel en del motstand rundt ma200 uansett, men man kan jo ikke unngå å se trekkene her hvis man av en eller annen grunn skulle brutt gjennom dette snittet.

Her bør det vel nevnes at Nanov nå ligger langt over både sma 50 og sma 200 i dag-chartet som tross alt er det viktigste og det de aller fleste ser på.

2 Likes

Godt poeng!

Mye av grunnen til at det ble weekly chart istedenfor daily. Alltid greit å zoome litt ut når aksjer gjør “store” bevegelser på kort tid.

@Hepera

Her er hva jeg mente med innlegget i Nano småprat; konsolidering med brudd ned.

I første omgang tror jeg vi skal ned mot 26.50 (touchet vel der?), og holder ikke det, ned i 25-rangen. Jeg ser på kortsiktig timeframe her, så tar en dag av gangen. Det store bildet kan vi ta senere.

5 Likes

De hadde vel kontantendring på -48 mill i q2 i stedet for -103 mill fordi repemien var i april. Ellers har du det bra?

9 Likes

Nå har de vel uansett meldt at det ikke kommer en eventuell emisjon før etter top line data foreligger, så tenker at det kan være greit å forholde seg til det :wink:

4 Likes

så gjennom noen sektor-chart her om dagen og bet meg merke i biotec sektoren. Individuelle aksjer vil alltid kunne gjøre det bedre eller dårligere enn selve sektoren den er i, men vær obs på formasjonen som blir dannet i denne sektoren nå.
Det formes en potensiell ABCD korreksjon, eller en descending triangle, begge med target mellom 85-95 dollar en plass.

Har ikke lest så mye om nanovector i det siste, så vet ikke hva som forventes fremover. Jeg følger dog med jevne mellomrom med på det tekniske, fordi også jeg synes selskapet er interessant. Jeg kommer til å se an hvordan disse chartene(link under) utspiller seg før jeg vurderer inngang, siden et potensielt brudd ned vil kunne dra med seg også nano for en periode.

6 Likes

Jeg er ikke vant til denne ABCD-formasjonen, så må spørre… Du plasserer jo C på et punkt midt mellom to forskjellige topper og ignorerer dermed at kursen reagerte opp igjen fra en ny bunn (pkt X under) etter pkt B.

Jeg ville antatt at reaksjonen ved punkt X måtte sees på som avkreftelse av ABCD-korreksjonen?

3 Likes

Jeg ville antatt det samme. Jeg har ikke hørt om denne formasjonen før, men man kan finne tilsvarende oppsett i Elliot Wave, men da med en E (ABCDE).

Jeg tenker egentlig det passer bedre her?

2 Likes

var det @Savepig som snakket noe om alt over 32 er spennende?

Om aksjen stenger over 30 kroner er det positivt

Jeg vil si at det er passering av intradag-toppen fra februar på drøye 35 som er virkelig spennende. Det ville også innebære brudd over MA200 i Weekly.

I første omgang håper jeg den kan etablere seg i rangen mellom 28,5 og 35. Tipper at den vil havne der på forventning frem mot Q3 og så vil det fundamentale (innrullering) avgjøre i det neste…

5 Likes

Du har rett når man zoomer ut :+1:

3 Likes

Og du i at 30 uansett er av betydning på veien :grinning:

2 Likes


3års trenden testes

3 Likes

De fleste kaller det en ABC korreksjon, har bare selv brukt abcd fra tidlig av. Er egentlig ikke så relevant hvor C’en er, så lenge den er på høyde med toppen av konsolideringen.

Descending penant formasjonen, bekrefter uansett at sjansen for brudd ned er tilstede. Det samme er target for formasjonen, som jeg vil si ligger rundt + - 90$.

Når det er sagt, så kan absolutt nano outperforme biotec sektoren, bare ser det som lite sannsynlig at den vil gå bananas om biotec skal til 90.

3 Likes

Budsjettforhandlinger i USA.

One way of partially paying for the reconciliation bill was to adopt Speaker Nancy Pelosi’s prescription drug price control bill, H.R. 3, which Neal’s committee did on a party line vote.

According to the Congressional Budget Office, H.R. 3 would take $456 billion in revenue from biopharmaceutical companies. Price caps would not simply apply to drugs purchased by federal programs but would also cascade into private markets. This law, CBO concluded, would reduce global revenue from new drugs by 19 percent.

FYI. Ikke direkte nano-relatert.

Dette er ett forslag, men er ikke vedtatt. Det er blant annet dette de krangler om der borte for tida.

5 Likes

Ok, skjønner. :slight_smile: Er forøvrig enig i target for triangelformasjonen isolert sett uansett.

1 Like

Gli nedover langs motstand i noen måneder, eller ser vi omsider bruddet iløpet av uken? :slight_smile:
Daily candle oser forøvrig ikke av bull


5 Likes

Måtte sjekke beta på nanov siden intuitivt burde den være lav - selskapet burde prises mer på egne meritter enn hvordan hvordan markedet svinger - men ser at du har rett og nanov har beta på nesten 1,5

2 Likes