Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk Analyse 2 - (NANOV) (TA)

Synes det bildet du postet var veldig rotete så vanskelig å uttale meg om hvor mange salgssignaler osv. Liker selv å holde det relativt enkelt - volum og glidende snitt. Akkurat nå ligger vi på både historisk støtte/motstandsnivå samt et sted hvor det er omsatt mye aksjer. I tillegg har vi støtte i MA100/200. Jeg har mer tro på at vi går opp herfra enn ned. Men tiden vil vise.

1 Like

Helhetsbildet er selvsagt viktig (som jeg sier litt mer om i påfølgende innlegg) og snittene også. 100d snittet gikk under 200d snittet 12. nov.

Litet chart med MA 50 / 100 og 200

Hadde vært pent om vi avsluttet uken over der vi begynte (26.18). Grafen er for weekly. En liten gnist som starter en shortinndekning er alt som skal til…! Uansett synes jeg dette ser pent og ryddig ut - vi ligger relativt godt på volumstøtte og jeg tror ikke det er så lenge til vi skal opp og teste motstanden ved MA200 på 33.50 ish.

6 Likes

Kan du forklare fallet i ADLine ved Q4?

Kan du utdype litt hva du mener / tenker på? Tenker du et års Q4-rapport (som oftest kommer midt i feb) eller et fall i et Q4?

Det var saktens en litt likelydende medisinsk tbf som ble diskutert litt for NANOs resultater i 2017 (Area Under Line), men her tenker jeg på accummulation/distribution line.

Aha. Har hatt Accum/Dist oppe i view’et mitt med mål om å lære mer om den så har ikke så mye jeg skal si om den her. Uten å ha sjekket vil jeg tro at påfølgende den ekstreme bevegelsen vi fikk fra rundt 13kr til til ca. 33 så var det mange som benyttet sjansen til å kvitte seg med volum. Oppløsningen her i weekly chart er også dårlig egnet til den type analyse (tror jeg). Andre med tekniske begavelser er velkomne til å kommentere :slight_smile:

Nedgangen var ifb med emisjon, DNB har tynne vegger så fallet ned til rundt 28kr skjedde noe før stenging

Jeg synes det ser ut som et robust bygg der nede i …hva søren var det nå det hette, Vika neei; det er så lenge siden jeg bodde i Oslo nå. Eier de det selv eller deler de det med selveste Staten?

Accum/Dist og OBV ( On Balance Volume ) gjør stort sett det samme.
Men OBV kjører en enklere kalkulering en Accum/Dist.

OBV: Hvis close er høyere en forrige close, blir volum lagt til. Er close lavere, blir den trekt ifra,

Accum/Dist: Ved Accum/Dist ser den på rangen for dagen. Lukker prisen i øvre halvdel er det positivt, lukker det i nedre halvdel er det negativt volum. Dette kan slå feil ut, da en gap ned, med close lavere en forrige close, men close i øvre halvdel av rangen vil slå positivt ut på Accum/Dist. Og motsatt ved gap opp, men close i nedre del av daily range.

Se på eksempelet i lenken under. Samme aksje, samme timeframe. Men man får litt forskjellig resultat på avlesning på volum

4 Likes

Der er støtte ned ved 22,75 ellers skal vi længere ned på grund af manglende nyheder i den kommende tid samt dårligt børsklima.

1 Like

Tror du formasjonen har spilt seg ut snart, og man kan vurdere inngang😉 Hva ser du etter nå?

22,64 laveste i dag, hva tror du ut uken?

Jeg tror at den vil teste 22,75 flere gange (i går testede den første gange) og derefter vil den vælge enten op eller ned bevægelse.

1 Like

Dette weekly chartet gir meg litt sus i serken gitt. Fint og grønt bunnstick med hale ned på eminivå (og MA50) og avslutning for uken et stykke inn på 24-tallet - pling midt på den gedigne volumstøtten. Nå er det bare å finne frem den mest tålmodige kremen vi har, smøre tykt på og vente til vi får noe fundamentale godt nytt her. Synes det fortsatt ser veldig lovende ut!

På Daily er vi i oversolgt territorium, vi karret oss over både MA100 og MA200 helt på tampen av uka og mye ligger egentlig til rett for en reaksjon opp.

15 Likes

Støtten omkring 22,75 har holdt indtil videre. Næste støtte ligger omkring kr. 21. Må vi se hvad de kommende uger bringer.

I dag kom vi ned til 22,75 for anden gange.

Jeg ville avventet til man ser noen tegn til kjøpekraft. Kommer til å se an månedscandelen til XBI ved månedsskifte, og vurdere nano derifra.

Er flere ting jeg ser etter, spes i XBI;

*Flush under 100, som er et psykologisk tall som kan trigge stoplosser

*En godt nok bounce i D timeframe som gir mulighet for trendendring(som igjen kan gi en indikasjon på at bunnen er satt i større frames)

*typiske bunnformasjoner som falling wedge/ OHS eller brudd ned uten followthrough.

*Første ukentlige oversolgte nivå siden all time high(typisk ved månedlig konsolidering som vi ser nå)

Så bare å følge med :grinning_face_with_smiling_eyes:

10 Likes

Tror det er større andel mrna vaksineselskaper i XBI (?).
IBB vs. XBI: Head-To-Head ETF Comparison | ETF Database (etfdb.com)

1 Like