Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk Analyse 2 - (NANOV) (TA)

Jeg trenger snart et fjes å knytte denne brukeren til…

Fy fasan, du må være langt nede i kaninhullet ass.

1 Like

Teknisk har Nanov i dag på nedsiden tatt ut kursmålet fra dobbeltoppen som ble dannet i mars/april samt fylt gap fra 9. april.
Dessuten ende kursen rundt forrige bunn 7. mars.

Teknisk kan det se ut som aksjen kan vende opp herfra, men er usikkerheten ligger nå mest på det fundamentale slik som jeg ser det.
Svaret får vi trolig i neste uke.

1 Like

RSI er oversolgt og en bounce vil være sandsynligt i de kommende dage. Lidt overreaction, da tingene godt kan vende til NONO’s favør med de tre tiltag som Skullerud nævnte i sin præsentationen i dag.

3 Likes

@fish1430 - noen tanker?

1 Like

Pigeon

3 Likes

Vet du hva, etter så mange år har jeg funnet ut hva som driver alle disse innleggene - og med det hva som påvirker hen bak bokstavene!

image

Skål!

2 Likes

Hybrid, ser vi et bull focuss pinky sky i dag?

Potensielt brudd ned fra et nytt bearflag. Target for formasjonen gir sub 2 kr.
Moment til nedsiden er dog på bunn, så spørsmålet er om man ikke får en lavere falltakt enn tidligere. Formasjonen er annullert over 3 kr. Makro hjelper ikke risikovilligheten her, til tross for at aksjen snart prises til cashbeholdningen.

Hmm, minner litt om en bunn også slik aksjen er nå teknisk :thinking:

1 Like

Ettersom jeg er en svensk dust som i stort sett vært negativ till NANO rent TEKNISK siden 2016, så vil jeg bruke sjansen til å minne folk på å ikke gifte seg med aksjer.

Håper de fleste som kjøpte parabolen i 2015-16-17 har solgt for lengst.

2 Likes

Dette her er vel å kunne kalle for, å strø salt i såret !! Tenk om alle var like flinke som deg ?!

4 Likes

Jag er helt enig. Men det var litt av poenget, og bevist.

Er poenget å holde seg unna paraboler?

Poenget er att teknisk analys er en effekt av det fundamentale. Nå ble uheldig NANO valgt ut for å poengtere dette.

TA er likviditet og orderfløde. Dette er en effekt av supply and demand. Supply and demand avgjør av folks følelser. Og hvordan folk føler seg, baseras på fundamentale, og prishistorie.

Fundamenta betyr bare nok til å kunne påvirke supply and demand, hvilket kan ses i pris - dvs TA.

Det er poengen, ellers risikerer man som i dette tilfelle tape 99% av kapitalet fordi man håper.

6 Likes

Ja, men hadde fase 2b hatt gode resultater ville kursen vært rundt 30-50kr nå, kanskje mer. Det man kan si fra TA var at markedet stort sett ikke hadde tro på Nano etter 2017, og at det måtte en fundamental suksess til for å snu den negative trenden. Men den suksessen kom aldri. Når det var status hele veien var caset et “Går til 0 om selskapet fortsetter som før”-case, men i denne bransjen er alle case sånn. Og noen klarer å snu til suksess basert på resultater, andre ikke, og da går de mot 0.

2 Likes

Mange kunne mange spart seg et stort tap ved å følge en enkel regel: Ikke kjøp eller behold aksjer i fallende trend

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Hugoil ? :tada:

2 Likes

Synes jeg ser kjøpssignaler i denne pølseboden nå. Hvem er det som står og steker pølsene der:

Depeche Mode- Everthing Counts -rare -1983 German TV Cologne WWF Club

Ser halvveis ut i en 4.dagers kjøpssignal OHS med kursmål 1,12-14.

Ligger inne med en bull dragonfly doji i både pågående dagchart og 4timers chart.

Everything count in large amounts.

Månedschartet viser 3 fortløpende bull signaler formert nedover mens rsi buller oppover divergent mot kursen siste 3 mnd. (bull doji, bull in-neck og sterkest bull harami).

Kvartalschartet viser ved årsslutt bull homing pigeon.

2 Likes

Er det noe som mangler her?

Det var jammen godt å få formert en bull harami i dagchartet i dag (og også i 4timerschartet). Jeg begynte å bli litt frustrert. Men markedet har alltid rett, også når de lurer oss litt. Det er lov for the greater good, sier oppsynsmannen (jeg tenker ikke på moderator her nå altså, men i markedet).

2 Likes