Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk Analyse 2 - (NANOV) (TA)

Takk, olafg. Skal sjekke det ut

Infront Webtrader er også nice.

Kan vi lese noe ut av dette, mon tro?

burn

1 Like

Ser det tålig greit ut foreløpig?:thinking:

Alt over emikurs er konge

2 Likes

emisjoner vil alltid endre det kortsiktige litt når det kommer til det tekniske. Holder dog et øye på 21,54 og 25,82. Venter på brudd en av veiene her, siden dette er de to viktigste nivåene kortsiktig.

10 Likes

Mine tanker er at bryter vi ned, så vil dette bety månedlig konsolidering, noe som fort kan bety at vi må vente til etter sommeren før man kan håpe på brudd over 30-35kr området. Men det positive med det er at alle timeframes da kan endres til bull, siden en månedlig HL da kan settes, noe som igjen tiltrekker flere tekniske tradere til aksjen.

Bryter vi opp, så kan man begynne å håpe på brudd over 30-35kr før.

Hadde jeg jobbet i nanovector(eller et børsnotert selskap generelt) så hadde jeg ansatt en som kan teknisk analyse, for å bedre kunne time slipp av nyheter. De beste bevegelsene ved nyhetsslipp får man når det fundamentale samsvarer med det tekniske, så alle er på riktig side i båten når det smeller. Dette kan igjen gagne nanovector og prisingen på selskapet :slight_smile: Bare mine tanker.

9 Likes

Men selskapene må jo mer eller mindre slippe nyhetene når de er der, er ikke så mye man kan styre det. (En del avtaler kan man velge når man setter blekk på papir)

Derimot er det andre aktører i markedet som er veldig glad i å styre chartet dit de vil i forkant av kjente triggere, og ikke minst i etterkant. Hvor mange ganger har vi ikke sett at det på magisk vis dunkes ut hundretusenvis av aksjer på salg for å drepe positivt momentum etter gode nyheter?


Anyway, så har det ikke så mye å si akkurat når neste leg oppover kommer, konsolidering etter en nær 100% oppgang er bare sunt, og jeg vil heller ha en lengre og bærekraftig oppgang enn disse idiotspikene over nedtrenden som bare blir banket ned igjen.
Bare for å visualisere:

6 Likes

Jo forsovet sant det du sier der. Jeg tror dog mye av momentumet drepes nettopp fordi alle timeframes har vært i en nedadgående trend siden toppen ble satt. Man har aldri fått den trendendringen tilbake, så da skjønner jeg godt at folk lemper av på kortvarige push opp. Det er dette jeg håper kan endre seg om kursen skulle bryte ned. Da kommer man til å se dippene bli kjøpt på en helt annen måte utover året om 30 taes ut, hvor folk da er redde for å misse oppgang i kursen.

4 Likes

En veldig god indikasjon på at det er mer substans nå er jo en overtegnet repemi.

Vi husker jo hvordan det har gått før, kansellering og kun solgt en håndfull aksjer

2020:

2019:

7 Likes

Det er mye jeg ikke forstår innen TA. Men er ikke TA styrt av fundamentale nyheter? Det betyr at dersom det kommer viktige og positive nyheter, så vil det i seg selv endre momentumet i TA?
Slik jeg leser deg, så mener du at TA lever sitt eget liv relativt uavhengig av hva som meldes fra selskapet?

TA er bare teknikker for å modellere alle de kjøp og salg som gjøres av alle aktører i markedet til sammen.

Og denne oppførselen er jo forhåpentligvis mest basert på fundamentale faktorer på selskapene, i hvertfall over tid. (Selv om man kan begynne å lure av og til.)

1 Like

En annen måte å vurdere NANO på er å tenke på at NANOVs til nå viktigste value inflection points kommer innen de neste månedene, og så vurdere pro/cons ved en inngang på gitte nivåer. Skulle jeg kjøpt kun basert på en teknisk analyse hadde jeg nok avventet videre, men etter å ha vurdert oppside/nedside så synes jeg risk reward ser bra ut på dette nivået.

Å kun handle på teknisk analyse bruker jeg mest hvis jeg ikke vet noe om selskapet.

2 Likes

Tanker om nivå man skal legge seg på?
Historisk skal alle norske bioteker som har kjørt emisjon ned og gjerne litt under emikurs.

Det stemmer ikke. Den senere tiden så har flere selskaper hatt emisjoner og så ikke touchet emisjonskursen etterpå - Photocure/ Ultimovacs. Aner ikke om det blir tilfellet i NANOV og, men det finnes gode grunner til at entusiasmen burde kunne komme til aksjen om ikke for lenge =)

4 Likes

Kursen har allerede vært under EMI nivået

Hadde jeg jobbet i Nanov så hadde jeg instruert alle om å følge lover og regler som skal hindre børsmanipulasjon gjennom “timing” av slipp av nyheter.

4 Likes

Enig i det som utgangspunkt, og det er vel det viktigste signalet, men når “vi småsparerne” får tildelt mange (10x) ganger antall retter så virker det jo som om noen store fisker har latt være å tegne. Det fremstår ikke helt optimalt, men skyldes kanskje at disse deltok i den rettede emien?

1 Like

Deltar du i den rettede emien, så får man ikke delta i rep.emi, så det er korrekt :+1:

5 Likes