Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk Analyse 2 - (NANOV) (TA)

Jeg er ikke så overrasket over dette, da mange av de 11000 småaksjonærene ikke følger med på kursen fra dag til dag. Det har heller ikke vært store skriverier om gevinst, slik det ville vært om kursen hadde vært +30. Så for en liten aksjonær, med en tildeling på i underkant av 5% av aksjene - så vil ikke fortjenesten være verdt likviditetsskvisen og jobben det er å flytte penger frem over tilbake. Mange har sikkert gjort dette, men andelsmessig av alle småaksjonærer - så forstår jeg at resultatet blir som det blir.

Da var emisjonen ferdig, shortene dekkes inn og 23 nivået har vist seg som solid støtte frem til nå.
Blir en spennende utvikling frem mot Q1 i mai :+1:

4 Likes

NANO har tradet vanvittig tight i halvannen måned med emisjonskursen som bunn

Skulle fryktelig gjerne sett den over 24

5 Likes

Tight as a tiger :joy:

4 Likes

Soon :slight_smile: Dette er et maraton. Håper på at en trendlinje fra 12-området opp til 23-24-området dannes snart og at det blir en ny stigende bunn av trendkanalen. Den må gjerne gå ekspansivt i stedet for lineært, men minimum en slik linje å forholde seg til oppover hadde vært fint med forventning om 4-5kr høyere kurs per måned i snitt ut året.

1 Like

3 Likes

Jeg antar mer en 3 mill aksjer er minst short.Flere konto som er short ikke synlig under 0,5%

Da er du vel fornøyd i dag da? :wink:

1 Like

Du kjenner ikke volumpiggen skjønner jeg :wink:

3 Likes

Dere har rett begge to, veldig gledelig å se, men volumet er så lavt at det har ikke all verden å si.

Vi trenger et legg til opp, og close over 24 i morgen

4 Likes

Ikke umulig vi får det før helgen. Mandag skriver vi 26 april og vi er en måned fra Q1 presentasjonen. Jeg tror vi nå har begynt på en periode med økende interesse for NANOV. Og rep emi er i ferd med å forsvinne i kjølvannet bak oss, og effekten av den med den.

5 Likes

Hei! Jeg har utført en teknisk analyse av Nordic Nanovector, der jeg har tatt hensyn til det langsiktige tidsperspektivet i stor grad. Du kan lære mer om teknisk analyse på vår nettside: https://takurs.com («TEKINVESTOR» rabattkoden gir 30% rabatt! :blush: Jeg er tar gjerne i mot tilbakemeldinger og tips for oppsettet ved slike tekniske analyser i fremtiden, og gjerne send inn ønsker på selskaper/valutaer som ønskes analysert :blush: Har også planer om å publisere alle slike analyser på vår nettside for våre kursdeltakere. Håper du likte videoen – ha en god helg! :wink:

34 Likes

Man skjønner jo at det er sanksjonert når man har egen kode for nettstedet?

Jeg fatter ikke problemet. For folk som vil ha en dypere analyse så er det sikkert fint, og det er jo tydelig merket som reklame, så det er jo ingen “snikreklame” overhodet.

Det er min enkle analyse, bare en forlenging av analyse fra i fjor sommer:

Videoen er da bra den for de som vil vektlegge flere forskjellige ting enn kun volum og pris. Ett par punkter jeg ikke var helt med på (som 50 dager snitt, som jeg mener har vært for langt unna kursen til å være støtte i praksis i det siste), men i det store og hele - bildet som tegnes er jo ganske likt som det jeg synser meg fram til.

Kan gå opp, kan gå ned, gjør seg klar til en bevegelse, den kan bli stor - helt enig.

8 Likes

Enig i det, men mener det blir noe irrelevant å vektlegge 2016 i så stor grad fordi tidsforskjellen er så stor. Nå bruker jeg å kombinere det tekniske med det fundamentale så det ligger vel en smule fundamental tenkning bak det jeg påpeker.

2 Likes

Jeg har godkjent at @TAkurs kan poste på forumet, så er det opp til hver enkelt om man synes det er nyttig eller ikke. Jeg ser videoen over fikk 17 likes, så litt verdi må det ha hatt :slight_smile:

Ellers synes jeg det er tøft at noen våger å satse på et sånt konsept, og at vi i tillegg får litt ekstra rabatt synes jeg er hyggelig. Blir det en større business må annonseringen inn i mer ordnede former, men siden han er i startgropa har jeg ikke noe i mot å hjelpe han i gang. Stå på du @TAkurs :slight_smile:

51 Likes

Takk for god analyse, deler dine vurderinger her. Jeg er ikke helt med på at man ikke kan se mot 2016 ifht. det tekniske @Investor6? Tenker du da på emisjonene som har vært eller noe sånn?

Tommelfingerregel innen TA er jo å kikke til venstre, og det er jo det @TAkurs gjør i stor grad her :blush:

7 Likes

så om vi slutter dagen med dette volum og denne utvikling, skal vi teste 23,7 eller hva det er som støtte?

PS. syntes det er litt mye psykologi med TA, burde ikke TA tegne bildet utifra mcap og ikke kurs egentlig?

IPA I KVELD BOIS!!

17 Likes

For så vidt enig, men reagerte bare på å vektlegge så sterkt sannsynligheten for at det samme vil skje som for 5 år siden i akkurat samme selskap. Akkurat det blir litt “voodoo” tenker jeg.
TA er vel mer å vektlegge formasjoner som går igjen for mange selskaper over tid, ikke bare ett tilfelle i samme selskap.

Men sier selvsagt ikke dette kan skje da mye fundamentalt også taler i retning av at en repetisjon kan komme.

2 Likes

Takk for god respons😁

1 Like