Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk Analyse 2 - (NANOV) (TA)

Teknisk synes et etablert brudd på motstanden kr 25 å være det desidert viktigste på kort sikt.

4 Likes

var det ikke 23.88?

Det er vel også flere og flere tradere som meg som ikke analyserer selv, slik at uttalte analyser går som troll i ord?

PS. trader mindre enn da jeg gjorde det bra, er jo intenst å trade. Prøver å sitte over noe mer tid nå.

1 Like

Her gjelder det ikke å tro, men undersøkelse av historikk og mønstre de siste dagene. Kan ikke være vanskelig å gjennomføre. At dette er en tilfeldig sjel som ombestemmer seg? Vel blåøyd etter min forståelse. Jeg mener dette er innen topic å drøfte her.

1 Like

Positiv trend (Ichimoku) på daily intervall på nivå 24.3.
Den har stanget i denne noen ganger i det siste og gikk igjennom på slutten av dagen i dag.
Tenker kursen etterhvert har konsolidert og etablerer seg over 25 i første omgang før forventninger mot Q1 gjør seg gjeldende. God helg :grin: :fire: :beer:

8 Likes

Type Juicy! :sunglasses::partying_face::star_struck:

1 Like

Vet ikke hvor mye nytteverdi det har for dere andre her, men jeg har gått litt tilbake og plottet mine kjøp/salg i timeschartet som jeg har forholdt meg til siden begynnelsen av mars, etter den kraftige oppgangen. Tenkte jeg kunne dele i tilfelle det er av interesse for noen. Salg er markert med grønne piler, kjøp med røde.

De tre første transaksjonene er salg av poster fra lengre tilbake i tid. Alle transaksjonene er like store i antall aksjer, bort sett fra det siste kjøpet som er emisjonen der jeg vektet betydelig opp.

Etter oppgangen i starten var det litt bingo, men da den horisontale trenden etablerte seg var det lettere å treffe. Jeg selger ofte litt for tidlig fordi jeg vil sikre. Er også et par bomsalg der jeg så for meg dupper videre ned, men som ikke kom. Totalt sett ikke så verst :slight_smile:

Har ingen ytterligere kjøp/salg etter emisjonen. Burde kanskje solgt litt ved close i går iflg trenden, men nærheten til Q1 gjør at jeg ikke vil det nå. Er ikke så redd for å sitte med en del Nano i 2021 :grinning:

5 Likes

Hva er det av tekniske signaler som trigger dine kjøp salg? Er det utelukkende de horrisontale støtte og motstandslinjene som er markert?
Betyr dette at du vil selge ved kurs 25,92?

2 Likes

Har du vurdert å bruke rød farge til salg og grønn farge på kjøp? :smiley:

3 Likes

Andres kjøp/salg i ettertid har vel liten verdi for andre vil jeg tro.
Skulle du fulgt indikatorene på times interrvall skulle du vært ute på fredag

1 Like

Ja, i Nano synes jeg enkel «analyse» av tidligere topper/bunner har fungert veldig bra, men følger jo med på volum og trendformasjoner også. I dette tilfellet ble jo den horisontale trenden ganske så tydelig. Riktig at jeg nok kan komme til å selge noe omkring 25,92 ja, men har såpass tro fundamentalt nå at mulig jeg bare satser på å sitte et stykke lenger.

Ja, det kommenterte jeg jo i posten over…

2 Likes


12 Likes

Ser også ut som volumet, som du har “etterspurt”, er på vei…

4 Likes

Ikke ofte jeg myser på Weekly charts men i NANOV nå ser det rimelig potent ut. Vi har akkurat hatt emi på 22.75 som også har fungert som glidende nivå MA100 samt en relativt solid volumstøtte. Vi har reagert opp gjennom dette nivået ila vinteren og det har holdt gjennom konsolideringsperioden siste uker. Vi har også noe som ligner et bullflagg/vimpel med potensiale jeg estimerer opp ca. til MA200 (40-42). Jeg tror vi står ovenfor en spennende tid de neste 4-8 uker! Mange sammenfallende indikatorer som i sum forteller meg at vi skal (videre) opp.

Disclaimer: Har aksjer i NANOV :slight_smile:

6 Likes

10 milioner på 50 minutter er “just what the doctor ordered”!

23 Likes

Liten shortsqueeze her nå så❤️

Lite til salgs her :rocket::steam_locomotive:

4 Likes

Hvor har vi motstand på veien opp til 40-42 da?

Om jeg skal highlighte noe så må det være den vi er på nå (ca 26-28) samt en ved ca 34 (33-35).

2 Likes

Tydelig brudd opp av 25,82 som jeg nevnte i mitt siste innlegg. Dette øker etter min mening sjansene for å ta ut 35kr kanskje allerede til sommeren.

5 Likes

4 posts were merged into an existing topic: Nordic Nanovector Insidertråd (NANOV)