Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk Analyse 2 - (NANOV) (TA)

Var noen poster her som var ment å flyttes til småprat men som ved en inkurie havnet på insidertråden. Carry on

1 Like

Hva med 31? Toppet ut der et par gang tidligere. Og kanskje 29? hvor den snudde begge de 2 siste gangene.

1 Like

Jeg tror vi skal rimelig kjapt opp til ca. 34 (33-35) - dvs. ila 4-8 uker. Så får bare tiden vise hva som skjer på veien dit. Kan fint være vi får en pause på i overkant av 30. It’s a highly fluid situation :slight_smile:

2 Likes

Det er ikke mye å mislike med chartet. Pent volum på brudd oppover, tester neste vesentlige motstand

Var tydeligvis mange som satt tålmodig og ventet på å få plukke under emikurs, men det gikk aldri, og da må de finne seg i å kjøpe over. Sjekk rektangelet 22,7-25.

9 Likes

Litt motstand på 30-32 kroner?

1 Like

Jupp, er et belte der. Jeg tenker at for å virkelig få gang på seg må den rive seg løs fra volumprofilen på det lange chartet, da er man på en måte oppe i blue skies etter to år med smerte

Var ikke 38 et tall vi så på lenge?

3 Likes

Ye, det er 40-50-sonen, “sveve”-sonen hvor mye kan skje :slight_smile: Tror vi skal dit om case treffer, og utifra TA ser det ut til at markedet er enig i at det er potensiale i aksjen framover. Krysser fingerene for at Nano klarer guidingen til Q1.

2 Likes

Nå skal det sies at salgssiden virkelig kom stormende etter den sterke starten i dag tidlig.

Close på 27,5 eller over hadde vært strålende når vi tar helg

3 Likes

Holder en knapp på close over 28 på fredag :tada:

Og vi får vel et golden cross i løpet av dagen eller starten på morgendagen også

2 Likes

Vi fikk golden cross 22 mars (50 / 200 dagers snitt)
Det kan se ut til å komme en ny krysning på 100 / 200 dagers snitt nå snart :+1: :+1:

Edit. Historisk har det vel kun vært 3 av disse. Utviklingen i 2016 var jo relativt heftig :boom: :boom:

14 Likes

Fiffig start på dagen for NANO, hvis man zoomer helt inn ser det ut som noen har vært på dumpetur

2 Likes

Er det noe troverdighet i denne tro :)?

4 Likes

Jeg har sittet ganske så tett på skjermen den siste uken og fulgt ordreboken løpende.
Det er ofte tregt på morgenen, første 10 minuttene, og med trøkk på salgssiden igjen de siste 20 minuttene av dagen. Jeg mistenker at det er shortsgutta som ønsker å styre kursen slik at den ikke bryter opp.

I perioden halv ti frem til kl 16 er det dog bra trøkk og kjøperne løfter kursen når algoritmene ikke er så ivrige på selgeren.

3 Likes

Den skal over kr.32 før den er ude af langt faldende trend.

4 Likes

Og på kortsigte:

3 Likes

Jeg oppfatter de tekniske signalene i retning av at en kan forvente en bounce (at vi er er på vei til å ta sats for (forhåpentligvis) rykke igjennom motstanden på kr 31-33 (og ut av den langsiktige negative trenden). Hvis det skjer kan det virkelig bli trivelig å være Nanov aksjonær… Ser ellers at siste 100 dagers glidende gjennomsnitt gikk over siste 200 dagers glidende gjennomsnitt i dag, som isolert sett også er et positivt tegn.

8 Likes

Snudde på linjen foreløpig :blush:

3 Likes

Fikk ikke helt den, men måneden godt innafor, viktigste var å holde nivået fra 9. april

4 Likes

Tenker dette ser ut som en fin test av tidligere øvre motstandslinje i den horisontale trenden som har gått siden begynnelsen av mars. Med positive briller er det vel også en dobbeltbunn der nå :slight_smile:


Så da er det vel 33ish i dagchartet neste :grinning:

14 Likes