Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Noen ganger er det lurt å zoome ut og se på det store bildet. I weekly chart i Nano har vi en low på rundt 37, og HVIS gårsdagen var en ny LOW, så har vi satt en HIGHER LOW. Dette er begynnelsen på en trend reversal. For å få bekreftelse trenger vi en higher high på weekly. I praksis betyr det ny test av 65 som jeg har messet om lenge. Her møter vi også 50-dagers glidende snitt.

Ser vi på daily er første motstand nå i området 52-53. Volum i dag taler for at vi skal kunne ta ut denne ila. denne uken men alt avhenger selvfølgelig av litt positiv drahjelp fra Nano!

5 Likes

Higher low er meget interesant å se etter i den fasen vi er nå!

1 Like

Stanger SMA50 nå. Pusjj.

1 Like

Lol - jeg må være den eneste som ikke tjener penger på spådommene mine? :disappointed_relieved:

Hadde en tradepott inne med snitt 51 og noe. Hadde en SL på denne i tilfelle bad news i morgen.
Jeg satte denne SLen i går (etter at vi testet low på 45ish) så glemte jeg den helt ut.

Gliste bredt når Nano steg i dag til jeg kom på SLen. Og det var selvfølgelig for sent. Røk ut om morgenen i dag, FØR Nano tok fart. Argh! Jeg var så forbannet.

Men, men. Trøster meg med at jeg fikk rett på TAen da.

Så gikk inn igjen nå på 53 rett før meldingen kom - håper vi closer over 50-dagers gutter :slight_smile:

(Har jo long-potten enda, ble noen kroner mindre fattig der, så skal ikke klage!)

2 Likes

Jeg så du selte! Tørte ikke kommentere det :no_mouth:

1 Like

Hehe, jeg visste ikke jeg solgte før jeg så det selv :smile:

2 Likes

i følge TA er vell ikke motstanden før 65? er 60 en psykisk sperre?

Mnja, vi er jo overextended hvis du ser på lavere timeframes. På sikt skal vi teste 65 ja, men en pullback etter en oppgang på over 20% vil ikke være overraskende. Har ikke sett på daily, tror vi har mer å gå på, i morgen.

Er en fibonacci på 59,5 og 100 dagers snittet er på 64.
Men tror det er duket for forbikjøring av de nå.

1 Like

Enig, RSI på daily er bare på 64. Tror vi lett kan få test av 65 før en korreksjon. Finne en higher low, og så opp og bryte gjennom. Neste motstand da rundt 72 (200 dagers glidende snitt).

2 Likes

Uffda, Noc.
Godt du kom deg inn igjen. Er jo fremdeles et stykke opp til emisjonskurs og Ath, så det går nok bra!

Ja, ble +10.81% på tradepotten så fornøyd med at jeg fikk kommet meg inn igjen.
Long potten er jo det som teller, denne potten utgjør ca. 10% av det jeg har i long potten :slight_smile:

1 Like

Jeg blir pirret av gapet mellom 63 og 68

5 Likes

Kursen reagerer i dag som forventet tilbake etter det kraftige rykket i går. Forventet egentlig test av breakout og at vi ville bounce rundt 53 kr - synes derfor dette er voldsomt bra. Vi holder oss høyt over 50-dagers snitt foreløpig og alle ting tyder på at vi har fått en daily higher low (45 kr). For å snu trenden trenger vi en higher high. Dvs. vi trenger sluttkurs over 65 kr.

Er mange scenarioer som kan utspille seg på kort sikt. Enten konsoliderer vi i dag og kanskje i morgen og fortsetter videre opp fredag / mandag for å teste 65 kr, eller vi konsoliderer i en lengre periode ned mot 50-dagers snitt (50 kr) før vi får et nytt rykk opp for test av 65 kr (1-2 uker).

Et tredje alternativ er at vi rykker opp og forbi 65 kr ila. denne eller neste uke og lager en higher high på første forsøk. Jeg tror ikke det vil skje, mye pga. at vi har 100 dagers snitt (blå strek) rundt 63 kr nå, og tidligere sterkt støttenivå på 65 kr som nå vil være motstand.

Det mest idelle teknisk ville vært en test av 65 kr ila. 1 uke, (at vi bryter over) korrigerer ned igjen for å bekrefte støtte rundt 60-58 og så rykk opp og over 65 (som skissert helt til høyre i chartet).

Jeg ser nå at formasjonen utviklet seg til å bli mer en falling wedge enn et flagg eller flat bottom triangel. 1-2-3 reversal pattern som jeg omtalte for 20 dager siden (scroll opp i tråden) er likevel fremdeles gyldig, selv om jeg tror target blir noe lavere enn først antatt.

For folk som er ute vil konsolideringen som pågår nå gi en mulighet for å komme seg inn. Skal man være sikrere på traden (mindre risiko) ville jeg ventet til scenarioet over (test av 65 eller litt over, og rejection) - da kjøper man dippen så sant vi får en higher high på daily.

Min posisjon på tradepotten fra i går (rundt 53) beholder jeg uten SL da jeg tror vi skal høyere på kort sikt og jeg holder denne posisjonen så lenge vi holder oss over 50-dagers snitt.

2 Likes

De to røde strekene er den lange og vonde nedtrenden fra ATH. Velger å sette den nedre streken litt over kapitulasjonen til 38 som var en kraftig undershoot.

De to oransje strekene er nedtrenden fra Costa kjørte av sporet i januar.

Summa summarum, så er det ikke lenger opp igjen enn til 70-78 tradingrangen en trenger å komme til for å teste brudd opp fra den lange nedtrenden.

1 Like

Helt i tråd med mine forventninger dette. Har satt SL litt lavere da jeg håper (og tror) 50-dagers vil holde - skulle den ikke holde, trigges SL. Foreløpig potent kjøpsmulighet for de som ikke er inne dersom vi bouncer her.

3 Likes

Må den holde ved close eller intradag?

Sluttkurs som gjelder :slight_smile:

Pen flaggstang. Men kursen kjøres ned. Igjen.
Motvind av shortere og tradere, antar jeg.

Satser på fundamental hjelp til å fyre av den tekniske raketten.

1 Like