Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Er rimelig grønn på TA og se bare rare mønstre som Batman og djevelhorn i kursen over tid (ref post lenger opp), men en ting har jeg alltid lurt på i forsøket på lære mer.

Finnes det systemer/ verktøy hvor man kan ta inn melding/ nyheter og vekte verdien av en melding/ nyhet etter personlig mening og videre basere denne på responsen på tidligere meldinger/ nyheter?

(Beklager alle skråstrekene. Litt skjev etter å ha handlet og drukket champagnen litt for tidlig idag…)

Dagen idag ville jo ikke fungert med et sånt system ettersom denne strålende og litt uventede meldingen ble like uventet lunkent mottatt av markedet, men er likevel litt nysgjerrig på konseptet TA og de parameterene som kan inngå i en TA…

Ikke helt hva du spør om, men dn sin side er litt fiffig:

Jeg kan ikke pikachu-skyen, men selv jeg klarer å se at det bruddet opp av den skyen er positivt mtp. hvor lenge kursen har vært under, så forstår hvorfor du kjøpte :slight_smile:

Det er jo ikke bare at det er brudd opp av skyen, men X9 (rød) brøt opp gjennom X26 (mørkerød) og F26 opp gjennom kursen. Det ble også brudd opp av skyen. Det eneste negative teknisk iflg skyen er at den er rød. :slight_smile:

1 Like

Takk for sky-opplæring, Christian!
«… Bak skyene er himmelen alltid blå».

1 Like

EQ helt etter boken. Til og med jeg er litt overrasket over at aksjen oppfører seg så teknisk eksemplarisk tross ekstremt bullish news… ! :zipper_mouth_face: Chart fra i går hvor target var den oransje boksen inne i den grønne:

Fasit:

image

Jeg blir meget overrasket om vi ikke breaker dette mønsteret bullish. Sannsynligheten øker for hver dag vi er nærmere enn higher low på daily.

3 Likes

Stockwolf syntes 100ma er en bitch. En stygg en også…

1 Like

Så, hva synes du om SMA100 nå? :stuck_out_tongue:

Helt konge :grin:

Tok gevinst på potten kjøpt på 57 idag tidlig. 13.5k takk :two_hearts:

4 Likes

grattis! Beer on you!

Takk. Brukte hele bufferkontoen min, basert på magefølelse.
Det funka. Long aksjene ligger som før. Hadde ikke trua på over 100ma, men good for us

1 Like

Nice trade. Sitter og ruger på tradepotten fremdeles. Vil se hva close blir :slight_smile:

Closer vi over 100 dagers og vi alt er over 50 dagers… 50-dagers vender også opp nå!

Edit: stoppen trigget. Ute med tradepotten. Avventer og ser om jeg får den tilbake litt lavere.

Ja. Nano har vel til gode å ikke falle dagen etter store oppganger (i hvertfall etter 2016)
Så hvis området 100 ma eller 57 isch kommer igjen, så ryker bufferkontoen nok en gang :+1:

1 Like

65 er en hard nøtt.

Definitivt. Er nivå som vil være megabullish om vi bryter.

Kan vi omtale det som området 65-66,5 i stedet for 65?

Vi brøt ned gjennom 65-66kr som smør så det kan faktisk gå overaskende raskt opp gjennom dette området.

Hva ser dere i 65 området?
Jeg ser kun bunnene i november og februar, men de er fra 67-70 isch!?
200ma på 70 også…

#serikke65problematikken

2 Likes

Det er i hvert fall ingenting mellom 65 og 70, så hvis den først kommer seg opp dit, så tror jeg det går fort oppover.

Er vel ganske tydelig?

2 Likes