Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Ja, draget opp til 70 blir tungt, men jeg merket at sentimentet endrer seg her, og meldingene viser at det produseres jamt og trutt. Det hele kulminerer i november.

EDIT: ALT SKA LASTAST

1 Like

Så, finnes det åpninger for HH i dag - og hvor er motstandene vi skal blåse gjennom? :wink:

1 Like

60 og 65. Vi bør ta ut 60 ganske lett på denne meldingen. Får vi close over 65… well :smile:

1 Like

jeg tør nesten si vi closer på 70 tallet…dette er RAKETT bensin

2 Likes

Jeg vil ikke bli overrasket om du får rett :wink:

Fib 0,5 er på kr 70,5
I hvertfall på nedgangen. Usikker på om man kan bruke samme fib opp igjen.

1 Like

Trend reversal iflg Ichimoku cloud:

Satser egentlig på at vi kan få se noe i denne stilen (lavere prosent pga mcap)

… det er da PCIB i desember 2017. :slight_smile:

2 Likes

Håper vi ikke får Batman- formasjonen her… :slight_smile:

image

Beklager humoren. Er bare så glad idag…

1 Like

Kan man tolke noe av at fallene skjer i små dupp per dag, mens det som er av stigning kommer i massive grønne candles?

Det er jo en ganske typisk konsolidering, men nærmer seg bristepunktet nå.
image

1 Like

Mange er overrasket over at vi får et så sterkt pullback på en slik melding. Også jeg. Mtp. betydningen av meldingen burde vi konsolidert høyere (mellom 60 og 65) enn under 60. Men chartet ser «riktig» ut ifht. formasjonen som er nevnt i over to uker nå. En EQ formasjon oppstår når trading range blir thightere og thightere. Dette skjer når vi får higher lows og lower highs. Den største dippen (capitulation bottom) ga oss bunn (37ish) og påfølgende oppgang ga oss en topp (65). Vi formet så påfølgende en higher low (45) og en lower high (60). Vi gikk så ned og dannet enda en higher low (48ish). Og nå har vi en lower high ved sluttkurs under 60.

Hva skjer videre? Hvis formasjonen er «riktig» skal vi forme en ny higher low nå. Dvs. vi skal ned og forme en low over 48. Mitt ball park estimate er et sted mellom 52 og 55. 55 vil være veldig bra, 52 helt ok, lavere enn 52 ikke fullt så bra.

Hvis det skjer, så vil vi se kursen ligge og dabbe mellom 52 og 60, og senere 55 og 58. Jo thightere rangen blir, jo nærmere er vi en break out. For å få en bullbreak må vi ta ut vår høyeste høy, altså 65 (det er ikke tilfeldig at vi stoppet like under denne i dag). For å få en bear break må vi bryte 45. Det ser jeg på som usannsynlig når vi har denne meldingen i ryggen, men Nanos veier er uransaklige.

Akkurat nå er jeg 70% for en bull break :slight_smile:

Hva er target? Dette beror på mange faktorer, ikke minst hvor lenge vi konsoliderer før vi får en breakout og volumet bak en slik breakout. Men hvis teorien stemmer og vi er en i en accumulation phase, er første target 75, og høyt 80- tidlig 90 hvis vi tar ut 75 :wink:

3 Likes

Tror det er en ny kjøpergruppe som melder seg på etter denne meldingen, så ikke sikkert din TA blir like presis fremover. Dette satt Nordic Nanovector på kartet. Jeg tør ikke selge en aksje på dette nivået.

2 Likes

Selger ingenting jeg heller - her er det bare å akkumulere :wink:

1 Like

Sjukt at Targovax kan stupe som den gjør på en negativ nyhet (men ikke så ille tatt i betraktning), mens Nano går sånn meh på en helt fantastisk nyhet…

Sjekk gapet mellom 69 og 63 ish på vei ned.

2 Likes

Over 63, så burde det være null motstand opp til 69? Det var det jeg tenkte, men 64 holdt ikke i dag. :stuck_out_tongue:

Ble pullback til toppen av skyen og så en liten rebound derfra. Satser på et par hvite candles framover nå. :slight_smile:

6 Likes

Jepp, akkurat. Ser du noe lignende med de indikatorene du bruker?

Jeg så bare på at det kun var ett lite candle som gappet ned fra 70 til 65 på vei ned, så regnet med at det burde gå fort fra 65 til 70 ish. Satset egentlig på at det skjedde i dag, men kan jo forstå at det trengs en liten konsolidering først.

3 Likes

Ser ut som Lagging Span (26 perioden) stoppet i MA50, og har litt å komme igjennom før det er fri vei oppover, så jeg ville tenkt etpar dager med konsolidering først.

2 Likes

Ser gjennom analyseverktøyet til Netfonds at Weighted Average 200 dager er på 64.44 kr mens Weighted Average 100 dager er på 54.89 kr. Passet rimelig bra som hhv. motstand og støtte intradag.

Nytt forsøk over 200 dagers imorgen? Eller er det rett ned for å teste om det er støtte på 100 dagers?

1 Like