Kan jo tenkes at «noen» ønsket å ha rett i sin TA analyse og måtte få den i blått…
Hehe, flaggstanga ser ut som et siv. Håper at det i alle fall er en spiker:)
Edit: Fint med en blå dag.
Fikk ikke sett særlig på det i går, prøver i dag
Nå er jeg enda ikke helt trygg på at vi har fått en higher low ifht. 45, men det ser OK ut om vi i allefall ikke dupper UNDER 48. Da vil 48 være vår nye base, og vi kan se hvor vi skal sette en LH for å danne EQ. LH blir som nevnt sluttkurs under 60, mest sannsynlig et sted i den grønne boksen der. Over 50 vil være svakt for LH, over 53 OK og rundt eller over 55, mot 58, mitt best case scenario.
(Vet det er som å sikte på et dartbrett med bazooka, men vi må konsolidere mer og oppover for få til dette mønsteret. Siden vi ser på daily i mine analyser, vil slike mønstre ta mange dager, kanskje uker å forme - se bare på hvor lenge vi konsoliderte nedover fra 45 før bevegelsen opp til 60).
Nivåene er som indikert 45, og 48 på nedsiden, og 60 og 65 på oppsiden. Alt mellom 48 og 60 blir altså bare normal tradingrange for min del, og ikke noe man bør agere på om man er kortsiktig trader.
Da kan vi si at HL på 45 er bekreftet og at vi har en OK støtte på 48. Nå skal vi forme en LH i område(ne) skissert over. Hvor det blir får vi svar på ila. uken.
Hvor lenge til FPD melding @Fornybar ?
Virker som det kan drøye til @anon21766851 får feriepengene sine. Vi rekker kanskje en LH og en HL til?
Jepp, det er absolutt mulig (Kjekt å se du er med på notene ifht. mønsteret!
)
Føler på en måte at fundamentale triggere trengs for å løfte fram potensialet i tekniske formasjon. Muligens blir utslag av nyheter mer potente av å sammenfalle med tekniske formasjoner (psykologien i aksjen) ?
Tekniske 200 over 100 over 20 her vist er nok i grunn kjipe kjedelige tekniske signaler.
På den annen side har vi rom for gylne kryss i bøtter og spann ved positiv utvikling. Så gode signaler over tid vil forstyrke de fundamentale meldingene med tekniske signaler.
Det er vel ikke unormalt å se på ting som ryddighet i forhold til kommunikasjon og milepæler nådd som forventet på 6 mnd basis for å forvente like resultat fremover. Noe som kan gi perioden ASH ekstra kjøring.
*Edit legger til RSI
Ja, det begynner å se ut som det går. Neste kjepphest blir pengene fra futen mot slutten av juni. Jeg håper vi ikke kommerdit!
Takk for analysene @Nocturne, kan begynne å se bra ut her nå.
Finnes det et best case scenario hvor vi ser en higher high?
Chartet ditt over ligner veldig på en potensiell bunning og reversal.
Tror absolutt det er mulig, la til RSI for å tydeliggjøre det. Rent teknisk er det vel noe spekulativt enda. Sikkert derfor det finnes flere sjeler der ute med håp om inngang ned mot høye 30-tallet. Men med hva som venter i gjerdet, er det vel absolutt grunn til å håpe at reversal er i gang.
Sånn som den går nå kan det godt hende at FPD kommer om en liten time.
Klapp att!
138.000 omsatt kl 10.30. Ikke voldsomt men ikke elendig heller.
Edit:
Fryktelig enkel teknisk tidbit er at 10 dagers snitt er i ferd med å gå over 50 dagers, det har vi ikke vært i nærheten av på lange tider.
Accumulation/distribution fortsetter å holde seg sterk.
Alt er mulig, men sannsynligheten for en higher high sånn på direkten er veldig lav. Vi snakker om brudd på 65. Vi vet jo ikke om dette er en EQ før vi faktisk får formasjonen om 1-2 ukers tid, men slik det har sett ut siden forrige low på 45 og jeg la merke til rangen, så ser det slik ut for meg, og så langt har det vært riktig.
Som @Fornybar skrev så ser jeg på det som mer sannsynlig at vi setter en LH og en HL til, før vi får brudd på opp eller nedsiden av denne EQ formasjonen. Disse formasjonene er potente, og jo lenger de får utvikle seg, jo mer potente er de. Case in point: BTC EQ 4 hr sist uke (brudd søndag):
Edit: @anon21766851 - se BTC chartet over og les så denne. Konspirer så i vei
Det sammenfaller perfekt med det fundamentale, og det er kanskje ikke så rart. Ser for meg at en FPD-melding eller ARCHER-1-godkjenning kan gi oss en HH om vi får melding mens vi ligger på 55-58.
Håper det @anon21766851 - ville vært drømmescenario! Nå er vi inne i boksen jeg snakket om… spørsmålet er hvor vi lander. Synes det er litt tidlig å sette en LH alt nå
Har ikke filla peiling på TA, men utrolig artig å følge med på dere som skriver her. Har ståltro på Nano… Stå på videre…
Det ser ut som veien er kort tilbake til 68-71 kr, men der møter vi nok en del motstand.