Litt usikker på hva du spør om. Formasjonsmessig har vi hatt en falling wedge vi har brutt ut og opp av, og scenario jeg ser for meg er at vi skal teste bruddet (for å sjekke om det er hold i oppgangen).
Ser ingen andre formasjoner sånn umiddelbart.
Faller vi under 45 kr er vi tilbake i den fallende trendkanalen (de to blå paralelle strekene), derfor synes jeg dette nivået er så viktig, i tillegg til at det også representerer en higher low ifht. 37 kr.
For å få en trend reversal, må du ha et mønster som består av en low, en high, en høyere low, og en høyere høy. Sluttkurs som teller (siden jeg forholder meg til daily chart).
I praksis betyr det: low (37), high (65), higher low (45) og vi må sette en higher high (over 65) for å snakke om at trenden er snudd. Vi satte nå en lower high (60), og vi får da:
Low: 37
High: 65
HL: 45
LH:60
Siden vi ikke fikk en Higher high (over 65) tror jeg vi danner en EQ pattern som omtalt i går. Denne dannes ved at vi setter en HL i dag og holder denne utover uken (dvs. sluttkurs over 45).
Mest sannsynlig setter vi da en LH også (sluttkurs under 60). Jeg antar vi setter en LH mellom 53 og 55 ila. uken hvis vi IKKE bryter 45. Når denne rangen blir thightere og thighere, så vil du få en utblåsning, som nok utløses av noe fundamentalt.
Håper det ga mening. Hvis du ser på ukeschartet i BTC, så ser du perfekt eksempel på EQ pattern. Denne vil mest sannsynlig nå sette en Lower High. Mitt bet er rundt $8000-$8500. Formasjonen vil få sitt brudd i begynnelsen av Juli, slik det ser ut nå.
Legg også merke til hvordan volumet er på oppgang ifht. nedgang. Er ikke mange som selger…