Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Kan dere tegne og fortelle for oss uinvidde? Jeg tror jeg vet hvilken dere mener men… :slight_smile:

1 Like

Hvordan ligger rsi’en ann nå? Skal vi serrr ned å teste 50 tallet… begynner å bli rimelig sliten av mitt eget mas :sleepy:

Jeg eier ikke en eneste nano aksje og nå begynner selv jeg å bli lei av manipulasjonen av denne aksjen :grinning:

4 Likes

Tror ikke det er manipulasjonen, bare de trofaste staute biotek-investorene, som forflytter midler inn i andre biotek-selskaper. Photocure og PCIB. Og en mangel på innsprøyting av annen kapital fra sektorer som fisk og olje. Kanskje en risiko-justering i porteføljer som påvirker norsk biotek generelt siden renten er ventet å stige.

2 Likes

Emisjonen til Pcib starter vel mandag?
Går kanskje en del dit da, er vel en del som skal handle.
Vi satser på at Nano kontrer med en god melding eller 2 :grin:

I følge Dnb er nano verdt 110 kroner og i følge Edison er Pho aksjen verdt 44, likevel koster Pho aksjen mer enn nano - det er vel manipulasjon bort fra fundamental verdi?

4 Likes

Photocure gikk ut på egen kvartalsrapport og forventet driftsresultat på 20-25 m USD for 2020. Det er vel med å påvirke, og om det er hold i påstanden har det vel anledning å gjøre skamme på kursmålet deres. Tror det er 42, ikke 44.
Og aksjer i medvind har vel en tendens til å skape bulltraps, og overskyte estimater til meglerhus. DNB justerte en del ganger for NANO i 2016.
Vet ikke hvor mye NANO plages med hele REK og LC historien kursmessig enda. Men tillit ser ikke ut til å være gjenvunnet kursmessig. Eller investorer er sliten etter lang ventetid? Ikke vet jeg, jeg er rikelig lastet med NANO, og selv med innstramming hos DNB(bruker bl. a. de) sitt EK-krav har jeg ikke trengt å slippe en aksje(må tåle litt sjø).

@Oilimp tror PCIB starter med fall i verdi når t-rettene begynner og omsettes, og pga korrelasjon i norsk biotek, forventer jeg strengt talt fall på det for NANO også. Hvordan det blir når emisjonen er ferdig har jeg ikke formening om.
Kunne absolutt nytt godt av litt krydder fra NANO :+1:
Vi har vært tullete priset i lang lang tid.

Trykte på trendkanal, og dette var det første som kom opp for min del ^^ Vi er vel i 0 til jul ifølge tekniske indikasjoner:
image

1 Like

Jeg lurer litt på hvorfor Patrick Ling probalitetsjusterer revenue i stedet for free cash flow. All litteratur jeg finner probalitetsjusterer diskontert free cash flow. Disse to variantene gir litt forskjellig svar…

F.eks

1 Like

Å FOR et volum da dere.

Har ikke sett en sånn ordrebok i nano på lenge.

image

Slapt med interesse ja… Vet ikke om det er noen grunn til å juble for

Det kan jeg oppklare i et blunk: Illikvid aksje er noe helvetes drit.

For tradere ja, men aksjer med lav likviditet handles gjerne til rabatt noe som gir høyere avkastning på sikt.

9 Likes

Bare 2 ganger, den siste v. emi.

Trolig fordi produktet ennå ikke er i markedet. En ting er at framtidige inntekter er usikre, men de er enda mer usikre når det er en LOA for om det i det hele tatt blir framtidige inntekter. Han kunne jo justert LOA, men den lå “liksom” fast - det ville blitt et mer strukturelt og feil grep å ta.

KOM SÅ NANO

image

4 Likes

Sjekk ut hva som skjer når du probalitetsjusterer revenue, og så trekker fra utviklingskostnader o.l før du diskonterer free cash flow VS at du trekker fra utgifter, diskonterer free cash flow og så probalitetsjusterer FCF.

BRYT UT!
OHS i rsi
Times macd har gått bull.

1 Like

Ja, det blir ulikt om man bruker samme %for sanns-justering siden disk. cf ikke er linær. I praksis tunet nok Ling dette slik at det ville gå ut på det samme (dvs. ulike % for saNNS. JUST.)

Faen heller. Kan vi ikke bare falle ned til 48 og bli ferdig med dette tullet her? Sprett på 48 og en rolig reisning frem mot ASH :eggplant:

2 Likes

Synes heller den kunne tatt en sprett på kursen 88, og blitt ferdig med dette tullet under 100-lappen. ^^

4 Likes