Beklager hvis mitt forrige innlegg var noe kvasst. Har bare vært en del frustrerende diskusjoner på chatten og i noen andre tråder hva TA angår. Skulle ønske folk som ikke trodde på TA kunne la være å hakke på folk som kan TA, og videre – at man ikke spør om en TA dersom man ikke tåler svaret.
Dette er mindre relevant for denne tekniske tråden enn i andre aksjer, faktisk.
Fokus i år for min del har vært å fjerne emosjoner fra innvesteringslikningen. Det har ikke vært enkelt. Jeg har holdt med team Nano i over to år, sett røde tall lenge men aldri mistet troen på at dette blir bra. Som mange av dere her inne.
Men jeg har etterhvert lært å skille mellom det jeg håper på vil skje, og det som sannsynligvis vil skje. Noen ganger sammenfaller det, andre ganger ikke. Når man etterhvert begynner å få en del erfaring med trading og ser andre gjøre de samme feilene man selv gjorde tidligere, blir man litt oppgitt.
Jeg glemmer da kanskje at den beste måten å lære på, er å gjøre slike feil. Det er slik jeg har lært, og det er slik andre kanskje også må lære. Det jeg trader med utgjør ca. 10% av det jeg er long med, så personlig håper jeg oftere at jeg tar feil med TA’en i Nano enn ikke, da jeg tjener langt mer på at den går opp enn ned.
Dette har vært en fantastisk uke for oss og jeg håper det fortsetter neste uke. Som du sier @Senior kan det være duket for gode kjøp i Nano neste uke. Men forhåpentligvis har vi tilbakelagt nivåer langt ned på 40 og 50-tallet for godt nå.
Onwards and upwards!
God helg igjen