Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

spørs om det er PDT Partners som shorter den eksplosive spiken på samme måte som de gjorde under Costa spiken i April

altså rent teknisk short…

partneravtale mandag hadde gitt en org… skviiiiis av den shorten ihvertfall

uansett for meg lukter det tekniske fugl

1 Like

Skjønner ikke hvorfor alt må være shorting eller manipulasjon. Kan det være så enkelt som at vi steg veldig fort, på veldig kort tid, traff på et veldig sterkt motstandsnivå samtidig som vi var overkjøpt på samtlige oscillators, og derfor… reagerer ned? Ja? Nei? Kanskje? :thinking:

6 Likes

fordi vi trenger noen å skylde på

… og delvis fordi det ofte er sant

1 Like

All teknisk teori tilsa konsolidering når kursen traff den tekniske motstanden i dag. Trengte ikke være rakketforsker for å spå det. At noen shorter på denne teorien er på ingen måte merkverdig, men kortsiktig bare rett og rimelig.

Jeg er både glad for at aksjen samler krefter gjennom å konsolidere, og har lukket gap før det endelige bruddet gjennom 67-68 kommer.

5 Likes

Men i Helgoland???, skal vi i rødt på på en dag som denne? Utenfor min forstand på tross av sterk stigning, korreksjon og fandens oldermor.
Ja ja, dette blir garantert bra fremover. Ikke i tvil om den saken.

Du har skjønt det, men tydeligvis ikke alle som har det. Tenker spesielt da på de som ropte på close over 70 i dag. Teknisk umulig. Hadde en plan om å kjøpe på gap close men ser nå at vi kan få en større retrace så holder igjen til mandag. Skrev i chatten at jeg ser 58 som absolutt nedre target for å ikke miste momentet (og nei, det betyr ikke at vi garantert skal dit, slapp av!)

God helg! :wink:

14 Likes

Klatrer litt igjen i sluttauksjonen, ser det ut som.
Nå må man vel snart øve seg på å sitte stille i medvind. Skal visst være en kunst, det også.
Litt av ei uke vi har hatt. Blir fint med Q3.

3 Likes

Jeg holdt også på å kjøpe kortsiktig på slutten av dagen, men avventer delvis fordi jeg forventer indeksfall i US til uka (lukking gap).
Om US drar med seg resten av markedet nedover kan det være duket for gode kjøp i Nano.

Men så var det Q3 på tirsdag som vanskeliggjør bilde en god del!

2 Likes

Beklager hvis mitt forrige innlegg var noe kvasst. Har bare vært en del frustrerende diskusjoner på chatten og i noen andre tråder hva TA angår. Skulle ønske folk som ikke trodde på TA kunne la være å hakke på folk som kan TA, og videre – at man ikke spør om en TA dersom man ikke tåler svaret.
Dette er mindre relevant for denne tekniske tråden enn i andre aksjer, faktisk.

Fokus i år for min del har vært å fjerne emosjoner fra innvesteringslikningen. Det har ikke vært enkelt. Jeg har holdt med team Nano i over to år, sett røde tall lenge men aldri mistet troen på at dette blir bra. Som mange av dere her inne.

Men jeg har etterhvert lært å skille mellom det jeg håper på vil skje, og det som sannsynligvis vil skje. Noen ganger sammenfaller det, andre ganger ikke. Når man etterhvert begynner å få en del erfaring med trading og ser andre gjøre de samme feilene man selv gjorde tidligere, blir man litt oppgitt.

Jeg glemmer da kanskje at den beste måten å lære på, er å gjøre slike feil. Det er slik jeg har lært, og det er slik andre kanskje også må lære. Det jeg trader med utgjør ca. 10% av det jeg er long med, så personlig håper jeg oftere at jeg tar feil med TA’en i Nano enn ikke, da jeg tjener langt mer på at den går opp enn ned.

Dette har vært en fantastisk uke for oss og jeg håper det fortsetter neste uke. Som du sier @Senior kan det være duket for gode kjøp i Nano neste uke. Men forhåpentligvis har vi tilbakelagt nivåer langt ned på 40 og 50-tallet for godt nå.

Onwards and upwards!

God helg igjen :slight_smile:

13 Likes

Mistenker i grunn selv at oppdateringene for NANO i går og i dag ikke er blitt riktig priset inn. Og at dagens motstand var delvis hjulpet av en shortbevegelse som blir synelig på mandag.
I mitt hodet var det styrke nok til videre oppgang i dag allerede, og ingen teknisk umulighet i hvertfall. =) Men glad også at det på høyt volum var nok en pluss-dag, tross alt mange som har gevinst som kan ville gå ut.

5 Likes

Saklige kjøpsposter på slutten der

Den så noe spesiell ut ja, noen med krutt nok til å hevde seg rett på topp 50 lista der.

22 poster på tilsammen 105.200 aksjer. Jaja…

Det er 21 stk 5k poster på samme plass der. Telte over de i slutthandelen med et hevet øyenbryn. Sannsynelig det er en enkelt-aktør med 6m krutt i lomma som holder et blikk til NANO. Sikkert lommerusk for noen det også. :sweat_smile:

3 Likes

Kanskje de har delt dem opp i bolker, så de lettere kan flyttes?
Oppover, fortrinnsvis. Men ser jo at de kan legges ut som bolkpresser nedover.
Noen som har lånt ut til short, eller fond ?

1 Like

Dette er mest sannsynlig algoritmene som jobber aktivt.
Enhver algoritme reagerer etter et gitt mønster når tilbuds op etterspørsel endrer seg.
Dette vet algoritmene, så de pøser på med denne type ordrer for å se hvordan de øvrige algoritmene reagerer. Dette er et spill. Jeg holder en knapp på denne forklaringen. Det skjer ganske ofte og er gjerne et positivt signal om hva som venter når de plasseres som kjøpsordre, mao. algoritmene jobber aktivt ved å løfte kursen, uten nødvendigvis å gjennomføre handler. Mine 5 cents.

5 Likes

Det høres ut som en plausibel forklaring, Long Run. Algoskremmepost.

Algohaussepost :wink:
Det var kjøpsposter med intensjonen å presse oppover.
Algoene pumper ut massive volum ordrer for å teste elastisiteten .

1 Like

Ser den. Men jeg er mer fascinert av enn glad i sånne robotposter.
Intervjuet med denne roboten krevde jo en del forberedelser…

Dagen endte med 814 handler a 20 stk aksjer