Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Urgh.:space_invader::hammer_and_wrench:

Ser vi et bull flag på hourly? Er på mobil så kan ikke poste chart. Target ~75?

1 Like

Bullflag eller descending triangle. Begge deler er mulig. Heller mer mot flagg siden volumet bekrefter (nedadgående volum på pullback). Hvis det er et triangel så skal den bryte ned. Det er et lite gap på hourly mellom 52 og 53.50, men vet ikke om det bare er investing sitt chart som mangler data?

Zoom ut og komprimer grafen i 15 min så er det tydelig et potensielt flagg :blush:

12

Det er jo lov å håpe da høyden på flaggstangen er target på oppsiden ved brudd opp. Er vel ca i området 78.- uten å finregne på det… :money_mouth_face: :

5 Likes

Tenkte jeg skulle dra frem litt 2016 historie til alle som gleder seg over trading på mindre oppturer
image

Legg merke til hvor vanskelig det var å trade i oppgangen i forhold til dag-slutt verdier, da spesielt for området 70-120. Jeg mistet mye av oppgangen med å ta små gevinster i 2016. Selskapet er på en langt bedre plass fundamentalt i dag enn det var den gang da.

20 dagers ser ut til å bryte 50 dagers denne uka også:
image

11 Likes

Står fortsatt for denne. Jeg tror ikke kvartalspresentasjonen trenger å være veldig mye mer enn nøytral for at vi skal ut av nedtrenden, men det er mulig vi ikke får ekstreme utslag i morgen, men at motstanden brytes utover uka dersom presentasjonen “bare” er ok+.

3 Likes

Både din opptegning og @Nocturne sin med logaritmisk fremvisning har jeg ekstra gått tilbake for å se på. Får ikke tegnet en høvelig logaritmisk trendkanal som følger toppene jevnt selv.
Hva tillegges mer verdi på en langsiktig trendkanal? Logaritmisk eller lineær fremvisning?
Kanskje det verktøyet du bruker tillater å tegne trendkanaler til RSI også?

Chartet over er logaritmisk.

Jeg mener at logaritmisk er mest riktig, spesielt over lang tid/langsiktige trendkanaler.

Investing tilbyr tegning i RSI-chart, ja. Tegnet litt i NANO sin RSI 14 for å illustrere:

3 Likes

Jo lenger / større bilde du ser på, jo bedre er det å bruke logaritmisk. I en linær skala vil avstanden mellom 10 og 15 være lik avstanden mellom 20 og 25 (5 kr). Men log vil vise avstanden som større mellom 10 og 15 enn 20 og 25 fordi %vis endring er større.

10 til 15 = 50%, mens 20 til 25 = 25%.

I en log skala vil altså avstanden være lik først når den prosentvise forskjellen er lik.
De fleste proffe tradere benytter log, og det er nærliggende å tro at kvanter også bruker log :wink:

@sparkonge - vi kan likegodt fortsette ned i morgen og gå lenger inn i pennanten din med stadig lavere topper og høyere bunner før vi får et brudd? Jeg ville likt å se den konsolidere litt mer før den bryter opp. Jo thightere formasjonen er før brudd, jo mer moment vil den ha.

3 Likes

God forklaring som jeg klarte å følge, takk! :+1:

Er klar for opptur i morgen jeg, så satser på det. Det virker fundamentalt duket for det.

3 Likes

Screenshot_2018-11-05-18-59-54

Er det et bullflag nå da?! :grin:

3 Likes

Closet over i mitt netfonds chart.

image

Heeeelt i grenseland på tradingview. Blir avgjørende i morgen, tipper vi closer over 70 eller under 60.

13 Likes

Selv om jeg ikke egentlig er uenig i det du og @Nocturne sier så bruker jeg lineær skala akkurat på Nano-chartet mitt. Ser ut som @Savepig også gjør det. Er vel den eneste aksjen jeg følger med bruk av lineær, rett og slett fordi jeg synes det har stemt bedre enn log i den.

Det henger sammen med at jeg vil være helt konsekvent med hensyn til å la trendlinjen tangere enten candlene eller skyggene. Bruker jeg log og trekker linjen over skyggene blir motstand så vidt jeg kan se på ca 74,5 nå:

Det rimer mindre bra med tidligere nivåer enn ved lineær som tilsynelatende gir en større sammenheng mellom trendlinje og tidligere nivåer.


:thinking:

4 Likes

Absolutt spennende. Med oscillators overkjøpt har jeg bange anelser, men krysser fingrene.

Er det teknisk sannsynlig at kursen kan bryte 68 i dag?

Flere som ser sveisen til Better Call Saul flyte rundt på streamen?

Det er noe Marco over Bravo. Et tydelig budskap bare BANKES inn i mottaker. Partner? Nei, det er for pyser!

OG DEEEEEEEEEER VAR DET TEKNISK TRÅD JA…

Snakkast.

7 Likes

Ligner fremdeles starten på en fin konsolideringsfase på et høyere nivå.

For hver dag som går og vi ligger over SMA200, jo mer ligner det brudd med nedtrenden.

Straks 25/50 bullish crossover om ikke noe negativt skjer.

image

5 Likes

Absolutt spennende. Med oscillators overkjøpt har jeg bange anelser, men krysser fingrene.

Vi må bekrefte bruddet ja. Ville vært deilig å få inn tradepotten lenger nede igjen :slight_smile:

image
I 2016 lå den å surfet på toppen av stochastic oscillator i et halvt år. Om noe kan det vel sees herfra at en kraftig overkjøpt oscillator indikerer at det kommer mere? Overkjøpte signaler og oversolgte signaler kan vel alle surfes på i lang tid, og er mere et tegn på et en bør være på vakt?

The stochastic oscillator does not follow price or volume or anything similar. He indicates that the oscillator follows the speed or momentum of price. Lane also reveals in interviews that, as a rule, the momentum or speed of the price of a stock changes before the price changes itself. In this way, the stochastic oscillator can be used to foreshadow reversals when the indicator reveals bullish or bearish divergences. This signal is the first, and arguably the most important, trading signal Lane identified.

Jo, riktig det du skriver. Nå bruker jeg ikke stochastics oscillator selv, men tenkte mer på RSI. RSI er i et område hvor den historisk har snudd (i år). Jeg bruker heller stochastics RSI som gir flere signaler og er lettere å “tolke” enn stoch osc. - og denne forteller meg at moment har snudd til nedsiden (du kan se når den er i ferd med å toppe ut).

Mest sannsynlig - og det jeg ønsker meg - er en bekreftelse på bruddet og en test av 200 dagers MA.

3 Likes