Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Litt av poengen med å identifera disse trading ranges er som jag nevnt tidligere - å eie konsolideringen på lang sikt (forutsatt man ikke kjør kort swing/trader) er å undvike dead money.

En trading range kan som jag nevnte ta flere måneder, i dette fall ca 7 mnd som kanskje heller ikke er ferdig ennå om aksjen viker nedover.

Undvike disse ranges når det er dead money - og la pengene arbeide i annet gir deg bedre forusetninger til å oppnå disse prosenten vi er ute etter.

Men med det sagt - det begynner å bli tekniskt intressant i NANO.

11 Likes

Hm, tror jeg har lært en liten lekse om det du kaller for dead money de siste månedene.
Edit: Men så er det forskningen, da😏

Jag vet ikke hva det er er det for candle formasjon, sånt intresser meg ikke.

Vi kaller det en semi-bullish salami.

1 Like

Du kan ikke gjøre begge deler, så man må velge, er man langsiktig “Buffet” type investor eller er man Minervini type trader? Du kan selvfølgelig være en mellomting (swing trader) - noe de fleste kanskje er. Men jeg tror noe av poenget til @babyrage er - og noe som jeg også har lært meg i år etter krypto-trading - å være der det skjer noe. La pengene jobbe for deg. Case in point; gikk inn i PHO i dag, hentet ut +8% og er ute igjen. Kan den gå mye i morgen? Sure. Men det er også en viss risiko for at jeg ville gitt bort hele oppgangen. Den risikoen ville jeg ikke ta. Hvis man vurderer etthvert case på den måten, så er det lettere å tjene penger og det hjelper også på psyken! :slight_smile:

5 Likes

Gjennom å sitte utenfor så har du en mer kritisk syn på charten, og du har kapital til å slenge inn i hvilken som helst aksje som arbeider i rett retning. Forøvrig enig med Mr.Nocturne.

Feks, Oktober rekylen på børsen gav nærmere -12% på børsen. Men gjennom å ha stridskasse ble det tross allt en bra måned. Det finnes alltid aksjer som arbeider i rett trend uansett børs.

Husk att aksjer er ikke indeks. Indeks er en bunt av aksjer - og noen av dem kommer i de fleste korreksjoner arbeide i positiv trend. Der vil du ha pengene - ikke i aksjer som faller.

36

8 Likes

Takk for svar @babyrage og @Nocturne.
Som nevnt tidligere, er jeg i en læringsprriode ndg TA. … og jeg spiser ikke salami lenger…
Men jeg har sansen for Soros…
Edit : Og ja, stridskasse er lurt!

1 Like

Min trading-erfaring har lært meg at det kan føles fryktelig ubehagelig når du går for en trade, og aksjen starter med en motsatt bevegelse av hva du forutså. Videre, hvor lang tålmodighet skal en ha. Spesielt om en føler ønske av å sitte langsiktig i et bestemt prospekt.
Så selv om jeg tror jeg på gode dager skulle klare trading ok, så tørr jeg ikke, for jeg gjenkjenner ikke på megselv når jeg er ekstra ‘svak’ på å være objektiv. Og jeg har et ønske som investor å være en støtte, langsiktig eier og bauta til selskap jeg er inne i, ikke bidra til å kvele oppgangsforsøk. Men har all respekt for TA, og er absolutt intressert. Føler enda i NANO sitt tilfelle at en større aktør kan anse hele selskapet som svinbillig, og kjøpe raskere enn TA anta, noe som kan skape bull-tendenser som en ikke vil sitte på utsiden av.
@babyrage bruker så mange uttrykk relatert til trading at han virker helt rå på området, uten at det å bruke forkortelser nødvendigvis er korrelert til dyktighet. Men kjøper den logikk-fellen og tar hva han sier for god fisk, og kombinerer det med at min strategi er noe annet.
Prøver oppriktig å mane til mer hausse-stemning for selskapet, fundamentalt og teknisk siden i min oppfatning har vi vært på fullstendig gale områder i svært lang tid.

4 Likes

Jeg er ingen TA fantast, men var ikke Nano teknisk interessant for 2 uker siden?

Jeg ga fruen en semi bullsize salami igår :smirk:

Var tross alt 2 onsdag i måneden.

5 Likes

my-man-this-guy-gets-it

2 Likes

Syns kursen virker knallsterk. Høyt volum i starten. Oppdatert kursmål eller lignende nå så smeller den rett gjennom sperren.

1 Like

Skal man penetrere en nedadgående trendlinje og den horisontale 68 linja som krysser hverandre, så trengs det mer enn det volumet som er nå. Gi meg 2 mill volum, så skal jeg si at bruddet er godt nok

1 Like

Det er omsatt 150.000 nano på 45 minutter.

Ligger an til å bryte en million omsatte i dag. Det er sterkt.

3 Likes

Screenshot

Absolutt en god start, men vi får se utover dagen om det holder:)

Nedtrenden går jo bare lavere og lavere for hver dag, så tiden jobber for oss her.

4 Likes

Ser ut som vi skal konsolidere litt idag ja. Volumet har også tørket ut etter en forrykende åpning.

VPVR viser at det er kort vei til 80 om vi får brudd opp, så er spørsmålet hvor langt opp på 80 vi skal før den går ned igjen. Beste er om vi kan etablere oss over 80 og lage et nytt nivå der.

TA kritisk som jeg er, så må jeg innrømme at disse tre dager har vært gøy å følge med.

Tydelig vis noe som foregår som er vært å få med seg. Gjerne med teoretisk begrunnelse (TA altså).

Mistenker at dagens utvikling i NANO er styrt av PHO samtidig som NANO lå i motstandsområde. Men dagen er ikke slutt! Tro på + til sluttkursen eventuelt påstår noe annet.