Min trading-erfaring har lært meg at det kan føles fryktelig ubehagelig når du går for en trade, og aksjen starter med en motsatt bevegelse av hva du forutså. Videre, hvor lang tålmodighet skal en ha. Spesielt om en føler ønske av å sitte langsiktig i et bestemt prospekt.
Så selv om jeg tror jeg på gode dager skulle klare trading ok, så tørr jeg ikke, for jeg gjenkjenner ikke på megselv når jeg er ekstra ‘svak’ på å være objektiv. Og jeg har et ønske som investor å være en støtte, langsiktig eier og bauta til selskap jeg er inne i, ikke bidra til å kvele oppgangsforsøk. Men har all respekt for TA, og er absolutt intressert. Føler enda i NANO sitt tilfelle at en større aktør kan anse hele selskapet som svinbillig, og kjøpe raskere enn TA anta, noe som kan skape bull-tendenser som en ikke vil sitte på utsiden av.
@babyrage bruker så mange uttrykk relatert til trading at han virker helt rå på området, uten at det å bruke forkortelser nødvendigvis er korrelert til dyktighet. Men kjøper den logikk-fellen og tar hva han sier for god fisk, og kombinerer det med at min strategi er noe annet.
Prøver oppriktig å mane til mer hausse-stemning for selskapet, fundamentalt og teknisk siden i min oppfatning har vi vært på fullstendig gale områder i svært lang tid.